Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Gamereactor har censurerat bort Ellie!


Citerar HuMn:
Du har själv sagt följande:


Citerar Petter / GR®:
Du har missförstått detta helt. Stor skillnad på att redigera en bild (vilket vi gör flera gånger varje dag) och RENDERA om dem helt.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar HuMn:
Du har själv sagt följande:

"Ja, jag kan inte sätta mig och rendera om artwork vi får från utvecklarna. Dels kan jag inte det rent tekniskt, och dels skulle de stämma arslet av oss."

...


Fast att dölja ett lager i Photoshop är inte att rendera någonting...

Nu när jag har fått lite mer kött på benen kan jag bara säga att Petter gjorde helt rätt. Omslaget hade tappat sin fina komposition med Ellie, och dessutom såg hon ytterst malplacerad ut. Som ett svart får bland vita lamm, ungefär, och det är inte konstigt om nu hon låg som ett enskilt lager...
  • 0
Tänkte jag skulle köra igenom storyn igen. Men jag kan bara välja den lätta svårighetsgraden när jag ska börja om på nytt spel plus? Ska det vara så?
  • 0
  • HuMn
  • HuMn
Citerar Aaandy:
Nu när jag har fått lite mer kött på benen kan jag bara säga att Petter gjorde helt rätt.


Naughty Dog med flera håller inte med.
HuMn
  • 0
Citerar HuMn:
Citerar Aaandy:Nu när jag har fått lite mer kött på benen kan jag bara säga att Petter gjorde helt rätt.

Naughty Dog med flera håller inte med.

Och? De får gärna fortsätta skämma ut sig själva på Twitter. Neogaf-tråden var bara skrattretande att läsa.
  • 0
Löjligt. Det är stor skillnad mellan en speltidning och en IKEA-katalog.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
  • HuMn
  • HuMn
Citerar derpsauce:
Och? De får gärna fortsätta skämma ut sig själva på Twitter. Neogaf-tråden var bara skrattretande att läsa.


Personligen tycker jag att det är Gamereactor som borde skämmas då man censurerar bort en karaktär av det täcka könet bara för att. Manligt med spel, serru.
HuMn
  • 0
Citerar HuMn:
Citerar derpsauce ch? De får gärna fortsätta skämma ut sig själva på Twitter. Neogaf-tråden var bara skrattretande att läsa.

Personligen tycker jag att det är Gamereactor som borde skämmas då man censurerar bort en karaktär av det täcka könet bara för att. Manligt med spel, serru.


Fast petters anledning hade ju inget med nån manlighetsstämpel att göra...
Det är ett design val, något flera borde kunna förstå så ditt "bara för att" stämmer ju inte.

Blir förvånad när folk gnäller på såna löjliga små saker.
  • 0
  • HuMn
  • HuMn
Citerar Engine:
Fast petters anledning hade ju inget med nån manlighetsstämpel att göra...
Det är ett design val, något flera borde kunna förstå så ditt "bara för att" stämmer ju inte.

Blir förvånad när folk gnäller på såna löjliga små saker.


Som sagt, du får gärna tro på det han säger, jag gör det inte. Sedan är det ju rätt komiskt att du gnäller på att folk gnäller.
HuMn
  • 0
  • mamz
  • mamz
Man blir ju mörkrädd när man läser vissa kommentarer.

Gamereactors uppgift är som sagt inte att marknadsföra spelen de recenserar (bra recensioner ger dock bra uppmärksamhet). De vill bara få ut så många exemplar som möjligt. Den redigerade designen var snyggare och lämpligare på alla sätt och vis. Punkt slut.
  • 0
  • mamz
  • mamz
Dubbelpost.
  • 0
  • HuMn
  • HuMn
Citerar mamz:
Man blir ju mörkrädd när man läser vissa kommentarer.

Gamereactors uppgift är som sagt inte att marknadsföra spelen de recenserar (bra recensioner ger dock bra uppmärksamhet). De vill bara få ut så många exemplar som möjligt. Den redigerade designen var snyggare och lämpligare på alla sätt och vis. Punkt slut.


Kul att du försöker verka kunnig när du så fatalt misslyckas med det.
HuMn
  • 0
Citerar HuMn:
Som sagt, du får gärna tro på det han säger, jag gör det inte.

Vad får dig att tro att han ljuger?
  • 0
  • HuMn
  • HuMn
Citerar Liquid Lion:
Vad får dig att tro att han ljuger?


Ta en titt på alla omslag till tidningen. Det ska vara manligt, serru.
HuMn
  • 0
Det är fullt möjligt att det var ett bra designbeslut, men någon borde ha tänkt på att det kunde tolkats helt fel. Dumt skött, även om det är ett snyggt omslag.
  • 0
  • mamz
  • mamz
Citerar HuMn:
Kul att du försöker verka kunnig när du så fatalt misslyckas med det.


Och vart har jag fel? Den icke-redigerade bilden med Ellie så var ju Ellie inklippt. Man vill nå ut till så många som möjligt med omslaget och det nuvarande omslaget tilltalar flera än det redigerade icke-redigerade omslaget.

Jag tror nog att fördelarna vägde tyngre än nackdelarna med att plocka bort Ellie så de tog det beslutet att göra det.

Tycker även det är roligt att du inte kommer med något exempel över huvud taget som pekar på att jag skulle ha fel.
  • 0
  • HuMn
  • HuMn
Citerar mamz:
Tycker även det är roligt att du inte kommer med något exempel över huvud taget som pekar på att jag skulle ha fel.


Nu får du allt ta och kamma dig, långsamt.

Av vilken anledning tror du att Naughty Dog reagerade på Gamereactors redigerde omslag?
HuMn
  • 0
Citerar HuMn:
Citerar Liquid Lion:Vad får dig att tro att han ljuger?

Ta en titt på alla omslag till tidningen. Det ska vara manligt, serru.


Det säger väl något om spel i överlag snarare...

Du reagerar inte över de andra omslagen där man tagit bort manliga karaktärer? Ironin och hycklandet är slående.
One swallow does not make a summer
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!