Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Nya Gamereactor-tidningen


Vad tyckte ni om nya Gamereactor tidningen?
Klaatu Verata Nikto
  • 0
Citerar rageee:
Vad tyckte ni om nya Gamereactor tidningen?


Vad tyckte du?
Per Aspera Ad Astra
  • 0
När kommer den i brevlådan? Kom den inte ut i butikerna i måndags? Om det nu var så så känns rätt uruselt att inte ens ha fått ut den till prenumeranterna ännu...
  • 0
Citerar dacore84:
När kommer den i brevlådan? Kom den inte ut i butikerna i måndags? Om det nu var så så känns rätt uruselt att inte ens ha fått ut den till prenumeranterna ännu...


Ja eller hur! Skönt att höra att det inte är bara jag som inte fått min tidning.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar dacore84:
När kommer den i brevlådan? Kom den inte ut i butikerna i måndags? Om det nu var så så känns rätt uruselt att inte ens ha fått ut den till prenumeranterna ännu...


Citerar Petter:
Ute nu. Vissa prenumeranter verkar dock tvingas vänta till på måndag. För det ber jag såklart om ursäkt. Trevlig helg!
  • 0
Citerar fat Abbot:
Citerar dacore84:När kommer den i brevlådan? Kom den inte ut i butikerna i måndags? Om det nu var så så känns rätt uruselt att inte ens ha fått ut den till prenumeranterna ännu...

Ja eller hur! Skönt att höra att det inte är bara jag som inte fått min tidning.


Har inte fått min ännu....blev riktigt orolig att det bara var jag som inte fått tidningen. Skönt att höra att så inte var fallet
"You talkin' to me?"
  • 0
Citerar Arthas:
Citerar rageee:Vad tyckte ni om nya Gamereactor tidningen?

Vad tyckte du?


Tyckte tyvärr den var hemsk pga papperet, gillade hur den var förut och den nya designen skulle vara jättebra men papperet var bara som en katalog av Ginza eller något. Varit min favorittidning sedan länge, kom ihåg när man gick ut för att få ett nummer bara speciellt men den tiden verkar över. Fortfarande bra innehåll dock
Klaatu Verata Nikto
  • 0
Den kom precis ner i brevlådan och jag har inte hunnit läsa än.
Men jag kommer sluta prenumerera pga att den nu är gjord i papper.
Finns inget värre, det jag gillar med speltidningar (och andra tidningar icke nyhetstidningar) är att dom är i andra material och inte färgar av sig på fingrarna.
Nu blir de som att läsa i nåt reklamblad.

Avgå GR
  • 0
Jag tycker folk tar det här med papperskvalitén på lite för stort allvar. Det kommer en tidning (nu) 8 ggr per år och jag vet inte hur andra gör men jag läser den max 2 gånger och låter den sedan ligga. Den lilla stunden man håller tidningen i händerna, eller låter den ligga uppslagen på bordet, bör man klara av denna papperssorten kan jag tycka.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar kurojaki:
Den kom precis ner i brevlådan och jag har inte hunnit läsa än.
Men jag kommer sluta prenumerera pga att den nu är gjord i papper.

Hmm, den har alltid varit gjord av papper. 5 olika sorter under de senaste tio åren. Och reklamblads-argumentet fungerar endast om man inte har någon koll, tyvärr. Betydligt fler av dagens reklamblad trycks på sånt papper som GR brukade tryckas på. Ett billigt, bestruket papper, med andra ord. Prassligt och väldigt ömtåligt.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Citerar Petter:
Hmm, den har alltid varit gjord av papper.


Du förstår nog vad jag menar. Det är skillnad på papper och papper.
Vad är anledningen till att ni bytt till detta? Är det bara en kostnadsfråga eller?
  • 0
Citerar kurojaki:
u förstår nog vad jag menar. Det är skillnad på papper och papper.
Vad är anledningen till att ni bytt till detta? Är det bara en kostnadsfråga eller?


Varför inte läsa Petters blogg om det?

http://www.gamereactor.se/blog/petter/501951/#comments
  • 0
Fick äntligen tidningen idag. Dock var det ju dessvärre ingen rolig uppsyn. Formatet och papperet passar säkert en del men jag tror dom flesta är rätt ordentligt missnöjda över förändringarna. Nej kvalitetskänslan gick väl från en stabil 8-9 till en svag 3:a. Enda fördelen med matt är väl att det inte reflekterar så förbaskat i kvällslampan men det är en smäll jag kan ta. Nu känns det som en gammal 80-tals tidning. Nej usch. Snälla återgå till det gamla formatet annars lär nog fler hoppa av tåget =/
  • 0
Nya tidningen är fenomenal! Såvitt jag kan se. Layout som är lätt att överskåda med streckade ramar och skuggningar, sektionsfärger som är i harmoni med varandra (blå->turkos->rosa) och smarta små ikoner för textstart >, siffror, betyg och sånt.

Kan förstå att vissa vill ha glansigt papper, men jag tycker bara det är bra att slippa fingeravtryck som alltid brukar bli på glansiga tidningar.

Citerar dacore84:
Enda fördelen med matt är väl att det inte reflekterar så förbaskat i kvällslampan men det är en smäll jag kan ta.
Det är en väldigt stor fördel, haha nu när jag tänker på det, brukar ofta behöva flytta runt glansiga tidningar i förhållande till läslampan för att hitta en vinkel som inte glänser likt bloom som från 2005
Hip hop, Koopas pop
  • 0
Citerar Dim_Yimma_H:
Kan förstå att vissa vill ha glansigt papper, men jag tycker bara det är bra att slippa fingeravtryck som alltid brukar bli på glansiga tidningar.


Ehm what? Är det något papper som färgar av sig på fingrarna så är de ju denna typ av papper? Precis som andra dags/kvällstidningar även om dom har tunnare papper då. Har aldrig varit med om att Gamereactor färgat av sig förut.
Kan inte i min vildaste fantasi förstå hur folk kan tycka detta papper känns bättre än de som varit tidigare.
  • 0
Papperet förstör tyvärr hela tidningen. Jag köper papperstidningar för att ha något skönt, (i dubbel bemärkelse) att läsa inför nattsömnen. Annars kollar jag på nätet.
Jag kan tänka mig att det nya papperet är både billigare och mer miljövänligt men trots det kommer ni till 100% att tappa läsare/prenumeranter.
Jag gör tyvärr som alla mina arbetskollegor och kompisar; säger upp prenumerationen. Dels för papperet och dels för att vi som prenumererar får tidningen så förbannat sent. Senast fick jag tidningen två veckor efter butiksdebut. INTE OKEJ!
Hoppas att det glansiga papperet kommer tillbaks. Då får ni garanterat tillbaks åtminstone 50 stycken prenumeranter.
Lite trist det här när jag just har börjat att gillat Petter lite efter senaste artikeln om "60% grafik" och även hans smak på kvalitetsbas!
  • 0
Jag måste säga att jag gillar det nya papperet. Fungerar mycket bättre med diverse ljuskällor och är lättare att handskas med.

Beträffande väntetiden för prenumeranter kan jag dock bara hålla med. Skulle gärna betala det dubbla om jag kunde få tidningen i alla fall samma dag som den släpps i butiker. Vill ju stötta GR med prenumerationen, så att ta lite mer än bara priset för porto skulle jag inte ha några problem med.

Sedan kanske det är omöjligt i dagsläget eftersom fokuset, givetvis, ligger på att distribuera till butiker. Men de tre dagars väntetid som det informeras om när man tecknar prenumerationen verkar vara i underkant.
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
ja den nya tidningen är skräp går sönder fort jag tog 1 ex till samma sak skärp er GR eller gå tillbaka till den gamla tidningen igen sidorna lossnar i händerna när man läser den så nu får ni verkligen SKÄRPA er har läst GR sen den kom ut har alla tidningar men nya modellen är verkligen SKRÄP inget att ha
vill se den gamla tidningen igen den höll mycket längre inte bara för en dag
mvh Petman1

Tillagt 2013-05-15 01:36:
OBS! kommer inte att ta hem den igen
  • 0
Citerar Arthas:
Citerar rageee:Vad tyckte ni om nya Gamereactor tidningen?

Vad tyckte du?
ine bra med nya tidningen bara skräp
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!