Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Ask-A-Mod


Episkt. Då kan Arthas i framtiden ringa er vid minsta problem när ni är ute och festar så kan ni logga in och ta hand om det.
  • 0
Citerar V1rus:
Episkt. Då kan Arthas i framtiden ringa er vid minsta problem när ni är ute och festar så kan ni logga in och ta hand om det.


http://i.imgur.com/jGI8i.gif
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar V1rus:
Har ni någon gång stängt av någon från mobilen?


Inte mobilen, men min iPad. Och Arthas är bäst på att tipsa om grus, absolut.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
  • Ree
  • Ree
Jag vet inte om ni moderatorer tycker det är okej att göra personliga påhopp och kalla alla som argumenterar för en sak för "Breivikare". Men om ni inte gör det så ta gärna en titt på de senaste två sidorna i SD-tråden. Det slängs omkring svordomar, påhopp och insinuationer till höger och vänster just nu.
  • 0
Citerar Ree:
Jag vet inte om ni moderatorer tycker det är okej att göra personliga påhopp och kalla alla som argumenterar för en sak för "Breivikare". Men om ni inte gör det så ta gärna en titt på de senaste två sidorna i SD-tråden. Det slängs omkring svordomar, påhopp och insinuationer till höger och vänster just nu.


Så ska det naturligtvis inte vara, tack för att du sa till!
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
  • Ree
  • Ree
Inte riktigt säker på att han lärt sig sin läxa. Nu anklagar han bland annat mig för att länka till sidor där "svarta beskrivs som apor, och araber/muslimer framställs som terrorister och våldtäktsmän".

Igen, upp till er att avgöra om det är en ton ni vill se på ert forum.
  • 0
Någon håller på att spamma med nya trådar på övrigt forumet.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Citerar Williamo:
Någon håller på att spamma med nya trådar på övrigt forumet.


Tack för påminnelsen. Tog tag i det. Och nästa gång det inträffar kan du skicka ett personligt meddelande direkt till någon moderator, brukar oftast gå snabbare då!
  • 0
Vette fan vilken tråd jag ska skriva i för att få en almän hjälp, men jag behöver hjälp med en blogg banner. Jag har en bild och så, men vilken storlek ska man ha på bannern? Min är helt ur fuckad för tillfället.
Mvh.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Citerar Williamo:
Vette fan vilken tråd jag ska skriva i för att få en almän hjälp, men jag behöver hjälp med en blogg banner. Jag har en bild och så, men vilken storlek ska man ha på bannern? Min är helt ur fuckad för tillfället.
Mvh.


Bredden bör vara 416 pixlar. Vidare kan du fråga efter hjälp i nedanstående tråd eller läsa Ridleys guide.

http://www.gamereactor.se/forum/?forum=3&thread=114311&pag
e=1


http://www.gamereactor.se/blog/ridley/125927/
  • 0
Okej, tack nu funka det!
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Citerar Williamo:
Jag har en bild och så, men vilken storlek ska man ha på bannern? Min är helt ur fuckad för tillfället.
Mvh.

Nu är jag ju inte mod, men så är det inte heller en modfråga...

Bredden ska som Aaandy säger vara 416 pixlar, höjden mellan 1-130 pixlar.


Citerar Aaandy:
eller läsa Ridleys guide.

Hihi. ^^ Vet inte om den är till nån hjälp iofs.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Hur många varningar kan man få tills man blir bannad på ett ungefär?
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Citerar Williamo:
Hur många varningar kan man få tills man blir bannad på ett ungefär?


Beror helt och hållet på hur grova regelbrotten är. Skulle de vara av en mer medelmåttig karaktär, kanske det krävs ett par, tre, stycken. Ibland kan en endaste vara tillräcklig för en avstängning. Det är svårt att säga, helt enkelt.
  • 0
Tja! Kan någon moderator svara på hur man som skapare av en tråd ändrar det första inlägget i tråden? Känner nu i och med att Halo Xbox One fått namnet Halo 5 Guardians att trådens start och namn kan behöva en uppdatering. Jag har för mig att jag samma sak hände med TES V: Skyrim tråden.

Är det något ni i så fall fixar eller har jag bara missat hur man går till väga?

Tack och hej
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Kära modd, hur gör man så att postar en länk med ett helt annat ord istället för att få hela webbadressen? Om någon förstår vad jag menar.

Så här:
https://www.youtube.com/?gl=SE&hl=sv

Fast såhär:
Youtube
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar fat Abbot:
Är det något ni i så fall fixar eller har jag bara missat hur man går till väga?


Vad jag vet är det tyvärr inte möjligt för vanliga användare att ändra trådrubriker, så det är något man helt enkelt får kontakta en moderator för att åtgärda. Det är snabbt åtgärdat så det är bara att kasta iväg ett PM eller liknande om en rubrikändring önskas. Fixar Halo-rubriken på studs.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar AG Jati:
Kära modd, hur gör man så att postar en länk med ett helt annat ord istället för att få hela webbadressen? Om någon förstår vad jag menar.

Beskrivning finns i mitten på första inlägget här!
  • 0
Citerar AG Jati:
Kära modd, hur gör man så att postar en länk med ett helt annat ord istället för att få hela webbadressen? Om någon förstår vad jag menar.

Så här:
https://www.youtube.com/?gl=SE&hl=sv

Fast såhär:
Youtube


Du skriver

<*a href="https://www.youtube.com/?gl=SE&hl=sv">Youtube</a>

fast utan *

Eller så kan du posta länken först och sedan redigera ditt inlägg där du ändrar texten som står efter "> och före </a>

Denna typ av frågor är annars bättre lämpade för tråden Minilena länkade ovan.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar Minilena:
Beskrivning finns i mitten på första inlägget här!


Ok, tack!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Har ni börjat radera inlägg?
Indecent exposure is fun.
  • 0
Inlägg tas bort om det bryter mot reglerna, tex hatiska kommentarer som bryter mot Gr reglerna oftast får den personen då en tillsägelse/varning om det är grovt nog, om du antyder till att jag raderade ett par inlägg i tyck till tråden om forumiter, så har jag förklarat anledningen där. Det blev helt enkelt för spammigt som ofta gick off topic, eller blev en enda mening till hur dålig medlem x är, lite av början till en grupp mobbing situation, så innan det gick bortom kontroll så städade jag till den lite.

Vi tar dock inte bort kommentarer om de håller sig inom ramarna och regelverket. Anledningen till ovan har varit att flera moderatorer såsom Valeerin förklarat också att den får inte övergå i en pajkastningstråd. Jag såg det därför som nödvändigt att agera som jag gjorde. Tycker du att jag har agerat fel, så är det naturligtvis något jag får kika på, och fundera kring hur jag kan bli bättre på att sköta min roll som moderator eller agera annorlunda. Hoppas att det täcker din fråga, och att du får en fortsatt trevlig helg.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Dokumenterar ni vilka inlägg det är som raderas? (Typ print screens eller whatnot)
  • 0
Ja, om det rör sig om att man t.ex. diskuterar att dela ut varningar/bann/tillsägelser till vissa medlemmar för diverse övertramp. Oftast sker t.ex. bann utdelningar av varningar i samråd med andra moderatorer, då är det alltid viktigt att man kan peka till vad den här medlemmen skrev som förtjänar den här åtgärden. Så ja det dokumenteras i dom allra flesta fallen. Sen händer det givetvis att vi också begår misstag t.ex. glömmer att dokumentera något fall, det är den mänskliga faktorn som spelar in, vi är inte maskiner riktigt än I de fallen får den som begick misstaget ta till sig vad som gjordes fel, och helt enkelt lära sig att bli bättre i de instanserna, så att det inte återupprepas. Men som svar på din fråga ja det mesta dokumenteras.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!