Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

GRHL - Officiell tråd


Citerar Daniel Steinholtz:
Vad tycker ni? Ge honom veckan ut att lösa det så att den sista kvarten kan spelas, möjligtvis i helgen? Då hinner vi fortfarande klart innan julen kickar igång.


Borde gå bra för mig. På söndag är jag dock borta, men kan spela antingen söndag förmiddag eller runt midnatt. På lördag borde jag ha tid att spela annars.
Kasta inte sten i pepparkakshus
  • 0
Då säger vi så. Annars WO, ja.
  • 0
Jag har fortfarande inte hört något från Morra tyvärr.
Kasta inte sten i pepparkakshus
  • 0
Tråkigt!
  • 0
Skittrist tycker jag med, men det är bara att acceptera läget och köra på.
  • 0
  • Zime
  • Zime
Jo, väldigt tråkigt att slutspelet får fortsätta efter WO från en väldigt duktig lirare.

Men men... Då blir det Montreal-Boston, när kan du lira Steinholtzen?
  • 0
Sorry för senaste tidens frånvarande. Jag har dock tänkt lite:

Jag vet att Morra kan komma igång kring den 20-21 december. Då är han på plats i Sverige igen. Det skulle ju bli en stor förskjutning i matchschemat, och gå emot det vi tidigare sagt... men samtidigt känner jag:

Varför vara så petigt anal? Någonstans måste man givetvis dra gränsen men... vi har ändå möjligheten att vänta in Morra och slutföra ett riktigt slutspel. Vore så extremt tråkigt för GRHL som tillställning att slänga bort ett lags säsong bara sådär - även om det till stora delar är självförvållat.

Vad tycker ni? Kan vi vänta och köra semifinalerna/finalen strax innan jul/i mellandagarna? Jag tycker det, men vill att det ska råda konsensus.
  • 0
Jag kan tycka det är okej, men tycker samtidigt att det är ett beslut som endast snes nörd kan ta. Vi har ju ändå fastslagit de här grundreglerna från början och även om det inte är på grund av nonchalans eller liknande som Morra inte kan, så måste man ju dra gränsen någonstans.

Jag kan förstå om snes nörd tycker det känns lite ruttet, han har ju ändå varit tillgänglig. Morra visste ju vad som gällde, även om han som sagt inte varit otillgänglig av illvilja eller lathet.

Alltså - det är ditt beslut, snes nörd. Tycker jag i alla fall.

EDIT: Menade såklart snes nörd, inte Zime. Men det drabbar ju alla.
  • 0
  • Zime
  • Zime
Okej. Jag har väldigt stora problem med nya schemat då jag är i alperna mellan 21-28 december.

Inte för att vara sån, men jag tycker att vi fortsätter nu. Alternativt om ni orkar vänta till slutet av december då.
  • 0
Okej - då känns det självklart att vi kör nu!

Ska vi ta en match ikväll redan?

Tillagt 2012-12-13 20:12:
Semifinalerna blir då, efter OT från Morra, som följer:

Montreal - Boston
Vancouver - LA Kings

Då tycker jag att vi kör klart dessa innan helgen, så kan finalen börja nästa vecka.
  • 0
  • Zime
  • Zime
Härligt! Jag kan just precis nu faktiskt
  • 0
SEMIFINAL 1
Boston - Montreal 2-1 (0-1, 1-0, 0-0, 1-0)
Målskyttar: Bourque (Montreal), Marchand (Boston), Horton (Boston)
Skott: 12-29

Och så var äntligen semifinalerna igång! Boston tog emot Montreal, och det var gästerna som började klart starkast. Men precis som i kvartsfinalserien var Rask i Boston-målet kung och lät bara ett puck passera - och det i första perioden när trycket var som allra värst. Boston ryckte upp sig i mittenperioden, hängde en kasse och efter en mållös tredjeperiod kickade övertiden igång. Också det, för Bostons del, precis som i kvartsfinalerna. Och visst kunde det gulsvarta gänget opportunistiskt trycka in en segerpuck även här. 1-0 i matcher.

SEMIFINAL 3
Boston - Montreal 2-3 (0-1, 1-0, 1-1, 0-1)
Målskyttar: Desharnais (Montreal), Bourqe, 2, (Montreal), Lucic (Boston), Marchand (Boston)
Skott: 15-24

Oerhört rafflande avslutning på denna semifinalserie mellan Boston och Montreal. 2-2 efter full tid, efter sen kvittering av Boston i tredje, och ännu en övertidsperiod var ett faktum. Tyvärr slutade det i ett stort, fett antiklimax. Målvakts-AI:n bestämde sig för att bugga när Rask skulle sätta igång spelet efter ännu en räddning. Istället för att hiva ut trissan rakt och prydligt till en medspelare, fastnade han med plockhandsken i sin egen suspensoar (får vi anta), fick ett epilepsianfall, gjorde en 180 och serverade pucken till en fristående Montreal-spelare. Som givetvis kunde göra mål i öppen kasse. Ridå ner för Boston.

Tråkigt avslut, på en fantastiskt spännande semifinalserie. Efter en snabb självrannsakan var Montreal klart värdiga vinnare, med både fördel i puckinnehav och skott i samtliga tre matcher, men - som man brukar säga - ändå. Förstår precis Mackans raseri, då han själv gick ett liknande öde i den avgörande kvartsfinalen.

Avslutningsvis: Grattis Zime och lycka till i finalen! Det har du gjort dig förtjänt av
  • 0
  • Zime
  • Zime
Semifinal 2

Montreal-Boston 3-2 (2-1, 1-0, 0-1)
Skott: 29-17
Målskyttar Montreal: J.Gorges, B.Geoffrion, E.Cole
Målskyttar Boston: A. Ference, D.Seidenberg

Montreal kom mer taggade än någonsin efter en ordentligt sur förlust i den första semifinalen. Och istället för att skjuta så mycket som möjligt (likt den första matchen) valde laget bättre lägen, vilket också gav utdelning. 2-1 efter första perioden utökades till 3-1 i den andra. Det ska tilläggas att Bostons tekniska utrustning (Steinholtz xbox-kontroll) strulade lite, vilket gjorde matchen stillastående i någon minut i mittperoden.

Boston var dock långt ifrån utspelade och reducerade ett bra tag innan slutsignalen ljöd vilket skapade ett ordentligt nervkittlande avslut, där Montreal dock klarade av att hålla undan och kvittera till 1-1 i semifinalserien.


Citerar Daniel Steinholtz:
Avslutningsvis: Grattis Zime och lycka till i finalen! Det har du gjort dig förtjänt av


Tack skaruha! Dessa matcher var nästan för jämna för min smak. Nära hjärtinfarkt för tusan
  • 0
Spännande! =)

Lyttbacka: Spela fredag kväll?
Kasta inte sten i pepparkakshus
  • 0
Citerar snes nörd:
Spännande! =)

Lyttbacka: Spela fredag kväll?


Jag kan köra kl 22.00 typ, funkar det?
  • 0
Finalerna borde sändas på SVT! Eller iallafall på nätet, tänk vilka publiksiffror det skulle bli!
Whut?
  • 0
Semifinal 1
VAN - LA 4-3 OT (1-2, 1-0, 1-1, 1-0)
Skott: 33-14 (5-10, 8-3, 9-1)
Målskyttar VAN: D. Sedin, J. Hansen, M. Malhotra, D. Sedin
Målskyttar LA: A. Kopitar (2), C. Fraser


Semifinalsdags! En mycket tight match som kunde slutat åt båda håll och går därav till övertid. Dock rycker Vancouver upp sig rejält i just denne genom massiv press som slutar i ett mycket skönt mål. Men som sagt. Jämnt och oroväckande ovisst inför framtiden.

Semifinal 3
VAN - LA 3-2 (2-0, 1-2, 0-0)
Skott: 18-20
Målskyttar VAN: D. Sedin, Hamhuis, R. Kesler
Målskyttar LA: A. Kopitar, C. Fraser


Sista och avgörande matchen. Ett massivt tryck på de båda lagens axlar. Men turligt nog lyckas Canucks genom en vältimad ( ) pokecheck ta ledningen tidigt i första och med vind i seglen utökas även ledningen till hela 3-0 tidigt i andra perioden. Vancouver slappnar av och tror det hela är avgjort = Fet kalldusch. LA ger sig inte i onödan och får utdelning genom 2 returmål. Lyckligtvis lyckas de aldrig komma närmre än så och vi kan inkassera en Finalplats!

Tack för matcherna.
  • 0
Semifinal Game 2
LA - VAN 4-2 (1-0, 0-1, 3-1)
Skott: 27-20 (8-7, 5-7, 14-6)
Målskyttar LA: J. Carter (3), D. King
Målskyttar VAN: D. Booth, A. Burrows

Referat:
Efter att ha förlorat match 1 trots att man ledde den vid ett flertal tillfällen så var det ett revanchsuget LA som klev ut på hemmaisen. Efter sanslöst jämnt spel i de första två perioderna med mängder av utvisningar åt båda håll så var det Vancouvergänget som tog tag om semifinalserien när dom gick upp i ledning med 1-2 i början av tredje. Men efter massivt tryck mot Luongo i Vancouverkassen i slutperioden så var det med mindre än minuten kvar av ordinarie tid som LA kunde avgöra. Jeff Carter som var bra matchen igenom fick pucken i farten i en två-mot-etta och kunde flytta över pucken på backhand och sedan lyfta pucken förbi Luongo och ge LA en 3-2 ledning i matchen, samt fullfölja sitt hattrick. Med ca 20sek kvar så kunde D. King säkra segern med ett 4-2 mål på ännu en kontring.

"En riktigt bra kämparinsats av grabbarna idag" Säger LA's huvudtränare Snes Nörd som sedan fortsätter: "men om vi ska ha någon chans i returmötet så får vi inte dra på oss så många onödiga utvisningar!"

Tack Lyttbacka för spännande och välspelade matcher!
Kasta inte sten i pepparkakshus
  • 0
  • Zime
  • Zime
Oj, inte bara jag och Steinholtz som fick det redigt svettigt i semifinalen ser jag!

Dåså, Lyttbacka. När ska vi köra första finalen? Alla samtidigt eller dra ut på det på två/tre dagar?
  • 0
Citerar Zime:
Oj, inte bara jag och Steinholtz som fick det redigt svettigt i semifinalen ser jag!


Jag är redigt stolt över att jag lyckades pressa seriesuveränen! =)
Kasta inte sten i pepparkakshus
  • 0
Ursäkta om jag kommer här och off-topic:ar, men när börjar nästa säsong? För då vill jag också vara med, nu när jag äntligen har internet-uppkoppling till min Xbox igen!
...
  • 0
  • Zime
  • Zime
Final 1


Montreal-Vancouver 3-4 (1-0, 0-3, 2-1)
Skott: 18-21
Målskyttar Mon: T. Plekanec, B. Geoffrion, A. Markov
Målskyttar Van: D. Booth (2), J. Hansen, J. Garrison


Då var det så äntligen dags för final, och det första stora mötet mellan Montreal och Vancouver.

Den första finalen inledde med ett mycket offensivt Vancouver. Montreal kämpade för livet för att hålla pucken ur kassen. Till en början lyckades det och de fick även in ledningsmålet efter ett friläge i numerärt underläge. Vancouver kom ut i andra än mer taggade och lyckades göra hela 3 mål under 20 minuter vilket ändrade matchbilden totalt. Hemmalaget var dock långt ifrån att ge upp och kunde först reducera och sedan även kvittera med mindre än 5 minuter kvar i tredje.
Sedan kom kallduschen. Montreal drog på sig en utvisning med minuten kvar att spela. Vancouver skapade massivt tryck och lyckades peta in vinnarpucken med 1.9 sekunder kvar av matchen.

Snöpligt. Men trots allt något rättvist.

Tack för ett par otroligt spännande matcher Lyttbacka, och grattis till en mycket välförtjänt seger!
  • 0
Final 2

Vancouver - Montreal 4-2 (1-0, 1-0, 2-2)
Skott: 16-18
Målskyttar Mon: A. Markov, M. Pacioretty
Målskyttar Van: D. Booth, D. Sedin, M. Raymond


Efter veckor av fyllda av blod, svett och tårar är det alltså dags för den andra och möjlig avgörande finalmatchen. Vancouver har alltså skaffat sig ett ypperligt läge att sätta spiken i kistan och lyckas sedermera med detta. I början av matchen lyckas man göra både 1 och 2 mål och man försöker sedan spela lite på ledningen. Något som fungerar någorlunda bra tills mitten av tredje då Montreal till slut får utdelning på ordentlig press och bra spel. Man uttjämnar därmed matchen som sedan står och väger fram och tillbaka. Men Vancouver lyckas i sin vana trogen att avgöra det hela i sista matchminuten (det har hänt oförskämt många gånger under detta GRHL) och vinner därmed årets GRHL. Hallelujja.

Jag vill tacka Mamma, gud och jultomten för denna bragd. Mycket imponerande spel från Zime som definitivt bjöd upp till fajt. Tack så mycket. Dessa två matcher var roliga och välspelade från båda håll!

Slutligen, kung i Vancouver: BOOOOTH!

  • 0
Stort grattis! Kände på mig att det var ni två som skulle göra upp i finalen.

Välförtjänt, Lyttbacka! Grattis än en gång!
  • 0
Grattis Lyttbacka! Riktigt välspelat säsongen igenom av er båda.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!