Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Brevkommentarer


Citerar M_Balzary:
Det är så klockrent svar.


Samtidigt lite obehagligt med tanke på att den nuvarande Robin är Batmans 12-åriga son
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Citerar M_Balzary:
Det är så klockrent svar.


Samtidigt lite obehagligt med tanke på att den nuvarande Robin är Batmans 12-åriga son


Dock så skulle det passa in Han kommer ut ur garderoben för sin far. Rätt logiskt egentligen
Smile from the streets you hold
  • 0
Detta brev skrev jag den 7:e: http://www.gamereactor.se/brev/217481/McWrap+%3D+McCrap%
3F+Har+Petter+testat%3F/?search=cooltedan


Det betyder att han inte hade provat den innan jag frågade han.

Tycker det var ett dåligt svar oxå...
Jag köper spel som jag tycker är bra, inte för de har lätta trophies!
  • 0
Höll på att sätta forumgodiset (?) i halsen när jag såg att det var Pard som skrev detta.

http://www.gamereactor.se/brev/224181/%C4r+detta+det+s%E4
msta+filmnamnet%3F/


Nu har hon fått GR-humor och allt. Det ingår väl i jobbet, antar jag.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Vikkan:
Lite kul att dom tipsar om the Witcher 2 när ett av kriterierna är att det inte ska vara så svårt...


Man behöver ju inte spela på Hard om man inte vill.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Citerar Vikkan:Lite kul att dom tipsar om the Witcher 2 när ett av kriterierna är att det inte ska vara så svårt...

Man behöver ju inte spela på Hard om man inte vill.


Man behöver inte heller spela the Witcher 2 på hard för att det ska vara skitsvårt!
  • 0
Citerar Vikkan:
Man behöver inte heller spela the Witcher 2 på hard för att det ska vara skitsvårt!


Fanns det inget under normal då?
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Jag kan faktiskt intyga att från det jag kommer ihåg av The Witcher 2 så är det riktigt svårt, oavsett svårighetsgrad.
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag kan faktiskt intyga att från det jag kommer ihåg av The Witcher 2 så är det riktigt svårt, oavsett svårighetsgrad.


Jag har bara spelat det på Hard och visst det var en ordentlig utmaning. Utgick mest från att det borde finnas enklare svårighetsgrader också. Kan stämma att de också är svåra dock, jag har ju inte provat direkt.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Citerar Vikkan:Man behöver inte heller spela the Witcher 2 på hard för att det ska vara skitsvårt!

Fanns det inget under normal då?


Jag är ganska van RPG spelare och hade i början svårt på bara normal (PC). Även easy är betydligt svårare och kräver långt mer planering än alla andra third person rpg jag testat. Ett fantastiskt spel, jag älskar det, men ingen kan anklaga det för att vara för lätt!
  • 0
Citerar Vipraxay:
http://www.gamereactor.se/brev/227001/Redaktion%E4ra+m%F6t
en+-+mirakel%3F/

Det må ha varit en lång arbetsdag men jag kunde inte låta bli att gapflabba åt svaret.


Det är något särskilt med det där brevet...
  • 0
Citerar Lurkman:
Det är något särskilt med det där brevet...


Jag är nöjd med mina formuleringar.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Ridley:
http://www.gamereactor.se/brev/226391/Ang%E5ende%3A+Petter
s+enorma+dasslock/

Så underbart brev.




Måste säga att Oxenstierna har lyckats slänga in några riktigt fint formulerade brev till redaktionen.
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar antonfusk:
Måste säga att Oxenstierna har lyckats slänga in några riktigt fint formulerade brev till redaktionen.


Haha, jag gör mitt bästa.

Hmm... vet inte om det märks men jag försöker starta en trend med ordet "Redaktionära" i varje rubrik. Skulle vara grymt om alla besvarade brev hade det i rubriken.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Jag är nöjd med mina formuleringar.

Haha, "I regret nothing!". ;P

Men ja, grymma brev hörredu. Och roliga, eftersom den redaktionära responsen med det upplägget bara kan bli rolig.


Citerar Oxenstierna:
Hmm... vet inte om det märks men jag försöker starta en trend med ordet "Redaktionära" i varje rubrik.

Bra ord, ska börja använda det mer.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Men ja, grymma brev hörredu. Och roliga, eftersom den redaktionära responsen med det upplägget bara kan bli rolig.


Haha, exakt. Det är öppet mål. Bra ordval.

Citerar Ridley:
Bra ord, ska börja använda det mer.


Bra, det är en språklig revolution.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
http://www.gamereactor.se/brev/227851/Ang.+Heter+det+en+elle
r+ett+Xbox%3F/


Det heter ju en Xbox för att man syftar på själva boxen. En box - en Xbox.

Däremot är det ju svårare med Playstation och Wii. Där finns kanske inget riktigt svar på om det ska vara en eller ett.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Det heter ju en Xbox för att man syftar på själva boxen. En box - en Xbox.

Däremot är det ju svårare med Playstation och Wii. Där finns kanske inget riktigt svar på om det ska vara en eller ett.


I övriga fall i svenska språket beror en/ett på hur substantivet böjs. Eftersom Xbox inte är ett svenskt ord så finns det inte något givet sätt att böja, så det lär inte finnas något inget rätt eller fel - förutsatt att det inte finns någon särskild regel gällande icke-svenska ord.

Ska googla lite och se om jag hittar något.
  • 0
Citerar Lurkman:
I övriga fall i svenska språket beror en/ett på hur substantivet böjs.

Jo, men låneordet box finns ju. Används ju för till exempel filmbox eller vinbox. Och då böjs det till boxen. Så Xboxen känns naturligt.

Sen kan man ju vara långsökt och tillämpa samma logik på Playstation som kanske kan kallas för en station. Men eftersom uttalet är såpass olika känns det inte så naturligt att säga "stäjshönen". Ren känsla säger mig att det heter ett Playstation och ett Wii men det är väl kanske upp till var och en.

Också ett DS/3DS eftersom det heter ett S om bokstaven S. Och ett PSP, men en Vita.

Sen menar jag att man ska ignorera numret på konsolen. Säger man ett Playstation säger man också ett Playstation 3 eftersom även om det heter en 3:a, och trean, så är det inte siffran som åsyftas utan själva tinget som ju ändå är ett Playstation. Eller en Playstation. Haha, blev krångligt detta.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!