Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Brevkommentarer


Citerar torbli79:
Inget, Texas Longhorn är en ras, men fortfarande ett djur för det, inte enbart en restaurang. Men -smileyn i brevet kanske indikerar att han är ironisk.


Ja, fast Texas Longhorn är ju ingen särskild djurtyp i sig utan som du säger, en ras av kossor. Petter menar helt enkelt att alla kor är kor helt enkelt. Medans alla fiskar inte är bara "fiskar" utan lite mer speciella. Typ. På något vis förstår jag honom också. Kossor är ju liksom kossor medans fiskar kan skilja sig åt väldigt mycket. Men självklart är Texas Longhorn ett djur (och även en restaurang), något annat menar han inte.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
djurtyp


Det här med art/ras är ett oerhört brett och löst begrepp utan definitiva definitioner. Visst, man kan säga att "ko" är ens favoritdjur, men vad säger det? Det blir en helt annan diskussion när man pratar om arter som avlats starkt på under en längre period i mänskligt syfte, och därmed är betydligt mer varierande än vad en viss fisk-art är. Tycker fortfarande forumiten som skickade in brevet hade rätt på sitt sätt.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Det här med art/ras är ett oerhört brett och löst begrepp utan definitiva definitioner. Visst, man kan säga att "ko" är ens favoritdjur, men vad säger det? Det blir en helt annan diskussion när man pratar om arter som avlats starkt på under en längre period i mänskligt syfte, och därmed är betydligt mer varierande än vad en viss fisk-art är. Tycker fortfarande forumiten som skickade in brevet hade rätt på sitt sätt.


Självklart har väl han rätt. Gillar man Texas Longhorn-kossan kommer man ju knappast säga; "Jag älskar kor", det är ju inte tillräckligt specifikt.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
http://www.gamereactor.se/brev/166310/Allt+detta+enorma+Call
+of+Duty-hat%3F/


Hatet är ändå tydligt i överkant. I alla fall på spelsidor, där det tycks vara otrolig tabu på att spela Call of Duty. Spel som, precis som Jonas säger, trots allt ändå är bra spel. I alla fall i mitt tycke.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Jag har faktiskt inte tänkt på att Nintendo fyllde hela hundra år när jag föddes, en rejäl ålder på ett företag.
We don't see things as they are, we see them as we are - Agathodaimon
  • 0
Citerar micke_1993:
Vad tror ni det är för krav de kan ha varit o.s.v? Låter som att Square Enix är ett par svin.


Är de... bara två personer?

För övrigt håller jag med. Låter som att de kräver ett visst betyg, typ.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Jag vill ursäkta mig i förväg för att göra en höna av en fjäder, men OM det är så att Square Enix ställt orimliga krav i stil med att kräva ett visst minimi-betyg, så anser jag det är GRs journalistiska skyldighet gentemot sina läsare att upplysa oss om det. Att inte gå ut med det om det beror på en sådan eller liknande orsak tycker jag bara är fegt. Är GR rädda för reprimander? I sådana fall spelar de SE i händerna om de väljer att inte avslöja dem.

Om journalister gömmer sig istället för att redovisa de orättvisor som sker så gör de sig i princip helt onödiga. Nu menar inte jag att GR helt ska sadla om och bli ett kritiskt granskande medium på heltid och de visade integritet genom att inte gå med på kraven, men jag känner mig ändå lite snuvad som läsare.

Döm gärna bort mig som foliehatt här, för jag vet med mig att jag är en nu. Jag vet inte säkert hur arbetet på en speltidning går till och det som skett kanske är ett helt vanligt allmänförfarande. Jag har inga som helst bevis eller egentliga belägg för att någon form av orättvisa ska ha skett, utan det är menat att vara helt teoretiskt.
  • 0
Citerar Roq12:
Jag vill ursäkta mig i förväg för att göra en höna av en fjäder, men OM det är så att Square Enix ställt orimliga krav i stil med att kräva ett visst minimi-betyg, så anser jag det är GRs journalistiska skyldighet gentemot sina läsare att upplysa oss om det. Att inte gå ut med det om det beror på en sådan eller liknande orsak tycker jag bara är fegt. Är GR rädda för reprimander? I sådana fall spelar de SE i händerna om de väljer att inte avslöja dem.


Om GR avslöjar detaljer om eventuella krav kan det äventyra framtida affärer med Square Enix. Därför är det bara klokt att tiga.
  • 0
Det beror på hur man ser på klokt. Deras journalistiska trovärdighet sjunker om de känner till, men är rädda för att avslöja fula metoder.

Att de däremot vägrade gå med på kraven är starkt.

Nu är jag inte ute efter att döma GR eller något här, utan jag ville bara skriva av mig. Jag är mycket väl medveten om att jag spekulerar här så jag står egentligen inte för det jag skriver och vill inte gärna ta en disskusion.
  • 0
Citerar Roq12:
Det beror på hur man ser på klokt. Deras journalistiska trovärdighet sjunker om de känner till, men är rädda för att avslöja fula metoder.


Det är tvärt om min vän. Deras journalistiska trovärdighet har ökat pga att dom går ut med att Square Enix ställt krav och att dom väljer att ta avstånd ifrån detta.
Däremot har förtroendet för Square Enix sjunkit för mig.
  • 0
Jag blev faktiskt inte alls imponerad av Petters svar... känns som om han indirekt säger "De som väljer att acceptera kraven är inget att lita på, vi är bättre än dem."
  • 0
Citerar Kitsune:
Det är tvärt om min vän. Deras journalistiska trovärdighet har ökat pga att dom går ut med att Square Enix ställt krav och att dom väljer att ta avstånd ifrån detta.
Däremot har förtroendet för Square Enix sjunkit för mig.


Själv så känner jag som Roq12 här, de borde i journalismens anda avslöja dessa krav. Gamereactor har kvar sin trovärdighet i mina ögon, men yrkesstolthet och journalism är något jag finner avsaknad av.

Förhoppningsvis så gör väll någon större tidning ett avslöjande i framtiden inom kort, det skulle ju öka deras status hos läsarna ganska rejält skulle jag tro.

Citerar Dante the dog:
Jag blev faktiskt inte alls imponerad av Petters svar... känns som om han indirekt säger "De som väljer att acceptera kraven är inget att lita på, vi är bättre än dem."


Om nu ett av kraven är att man inte får sätta ett för lågt betyg så är det ju faktiskt så att de som recenserar spelet inte är att lita på.
  • 0
Haha!
Per Aspera Ad Astra
  • 0
http://www.gamereactor.se/brev/167199/Inget+Red+Dead+Rede
mtion+i+topp+100/
samt andra brev efter det.

Komiskt att dessa inte förstår skillnaden mellan en persons åsikt och flera personers delade åsikter. Bara för att en person anser det ska ha 10/10 så innebär detta knappast att alla anser det ska ha det betyget. Sedan börjar vissa ifrågasätta deras betyg, ett betyg är inget annat än en sammanfattning av en persons åsikt över något (kan vara böcker, spel, filmer med mera) som får en siffra för att lättare kunna jämföras med (som i det här fallet) andra spel inom samma genrer.
  • 0
Citerar zwqase:
http://www.gamereactor.se/brev/166952/Hur+fan+kan+man+f%E
5+noll%3F+Oskar%21/

Jag fattar inte, när fick han noll?
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar gurage:
http://www.gamereactor.se/brev/166952/Hur+fan+kan+man+f%E

5+noll%3F+Oskar%21/



fan du hann före mig zwqase!


Kan nån förklara?
Om du var japan skulle du heta fail-san -Fåntöme
  • 0
  • Rezo
  • Rezo
Citerar Jack of all trades:
http://www.gamereactor.se/brev/167199/Inget+Red+Dead+Rede
mtion+i+topp+100/ samt andra brev efter det.

Komiskt att dessa inte förstår skillnaden mellan en persons åsikt och flera personers delade åsikter.


Fast lite underligt är det ju. Det är inte bara GR som gett Redemption ett högt betyg, det har 90% av alla andra speltidningar också gjort. Om man räknar bort Petter och Mäki (som gav spelet 9 respektive 10) verkar resten av redaktionen ha väldigt konstig prioritering av vad som bör platsa på listan.
Om varje skribent hade gjort en egen lista kan jag lova att Red Dead hade funnits med på de allra flesta av dem.
  • 0
Citerar Ridley:
Jag fattar inte, när fick han noll?


Citerar Mr epic:
Kan nån förklara?


Under summer meet 2011 spelade de spelet Canabalt och Oskar lyckades få 0 poäng. Därför.
Starve The Ego, Feed The Soul
  • 0
Citerar Modi20:
Under summer meet 2011 spelade de spelet Canabalt och Oskar lyckades få 0 poäng. Därför.


...Hahahaha
Om du var japan skulle du heta fail-san -Fåntöme
  • 0
Citerar Rezo:
Fast lite underligt är det ju. Det är inte bara GR som gett Redemption ett högt betyg, det har 90% av alla andra speltidningar också gjort. Om man räknar bort Petter och Mäki (som gav spelet 9 respektive 10) verkar resten av redaktionen ha väldigt konstig prioritering av vad som bör platsa på listan.
Om varje skribent hade gjort en egen lista kan jag lova att Red Dead hade funnits med på de allra flesta av dem.


Visst, spelet har fått bra kritik. Men vi snackar världens 100 bästa spel, genom tiderna. Det finns så fruktansvärt många bra spel, jag tycker inte det är ett dugg konstigt. Själv skulle jag inte tagit med spelet på min topp 100.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Modi20:
Under summer meet 2011 spelade de spelet Canabalt och Oskar lyckades få 0 poäng. Därför.

Jaha.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!