Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Rapportera buggar!


Min bugg att man loggas ut igen är fortfarande olöst ;( Har varit så här i över ett år nu. Har GR dålig budget? Kommentars-funktionen är ju viktig för en bra site nuförtiden, så man kan vara delaktig och diskutera saker, men med denna dåliga kommentars-funktion så skippar jag det oftast, eftersom jag måste logga in igen, för varje gång
  • 0
Vet någon om det undersöks något om buggen av att jag inte kan blogga?

Jag kan säkert skriva direkt in i textrutan och posta (andra verkar ju kunna blogga) men jag skriver text i WordPad och klistrar sedan in i bloggrutan och möts av en helvit tom sida. Det ska ju också fungera, har så gjort innan.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar aasecond:
Min bugg att man loggas ut igen är fortfarande olöst ;(

Ja, det är tråkigt. Tror det tekniska sköts från Spanien numera, skriv här så kanske de kan lösa det:
https://www.gamereactor.se/buggar/
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Man kan inte ens citera längre? Jag kan inte citera Ridley ovanför...

Jag har iaf följt länken och beskrivit problemet. ja, det kvarstår. Går för tillfället inte att blogga.
Entering zero gravity
Man kan citera i nyhets- och bloggkommentarer, men i forumet är knappen död. Mycket märkligt. Och det har varit så ett bra tag nu (fyra månader). Man undrar om de ansvariga bryr sig.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Tyvärr lyssnade inte serverdanskarna på kritiken även då Emil var ansvarig. Rätt så lustigt med tanke på att GR är danskt:
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Postar åter igen angående kommentar/inloggsproblem. Jag har kontaktat GR på alla möjliga sätt; genom officiella bugg-rapporteringssidan, genom info@GR mailen, genom att nämna felet i flera nyhets-kommentarer, Facebook, och här i forumet några gånger. Jag förstår inte varför de inte fixar detta. Om användarna (dvs vi) får en dålig upplevelse och inte blir hörda, så finns det ju risk att vi inte kommer tillbaka.

Missförstå mig rätt; jag gillar GR, har det som min go-to spel-sida, men då felet med att jag måste logga in varje gång jag öppnar en webbrowser och går till GR, så blir man till slut trött och undrar, varför varför varför...

Please please GR! Fixa detta! Vi vill använda kommentarerna bättre!
Precis som aasecond skriver så får jag samma upplevelse av att bloggfunktionen buggar för mig.

Går säkert skriva direkt i textrutan och posta bloggar men jag skriver gärna i WordPad före då man ju loggas ut efter viss inaktivitet på sidan. Skriver jag i ett textdokument kan jag spara lite när jag vill innan jag postar men som det är nu kan jag ju inte ens posta den bloggen sen med min "wall of text" jag gärna inte skriver om 1 gång till i textrutan..

Upplevelsen att försöka vara en aktiv medlem med bloggandet känns inte sådär superkul för tillfället.
Entering zero gravity
Jag har fått ett problem då ibland när jag försöker kommentera en nyhet och klickar på "Posta" så går jag inte vidare. Bilden blir vit och sen rör den sig inte, laddar inte mer och laddar jag om sidan så är min post inte där.

Händer inte varje gång utan har hänt än så länge bara två gånger. Jag sitter med Chrome och windows 10, FYI.
"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
  • 0
Gamereactor, get your shit together...!

Varför går det inte att klistra in text i bloggrutan och posta?

Jag har mejlkontakt med någon Jesus från Gr Europa som undersöker problemet och inga av hans förslag löser problemet. Han kan klistra in min text och posta den märkligt nog. Men jag kan inte det, varken från min stationära eller sambons dator, och inte via olika webbläsare heller.

Jag testade göra en testblogg och det fungerade men det är inte så kul att behöva skriva om sin text i bloggrutan när det bör funka med kopiera och klistra in...
Entering zero gravity
Händer något?

Fortfarande problem med att posta bloggar. Jesus har slutat svara förövrigt, han hittade väl ingen lösning.

Nu försökte jag skriva en helt ny blogg (inget klistrande den här gången) men nope, fungerar ändå inte. Helvit sida kommer man till och går enbart klicka bakåt och då är bloggrutan tom igen.

Försöker bifoga en bild(jpg) också till bloggen men det borde ju inte påverka.

OCH jag verkar även loggas ut men ändå vara inloggad. Just nu ser jag min avatar här bredvid som om jag vore inloggad men för att posta inlägget måste jag logga in, igen? Min lilla avatar längst upp till höger är också borta som om jag vore utloggad men försöker jag logga in möts jag av "du är redan inloggad".
Entering zero gravity
  • 0
Inloggningsbuggen har inte drabbat mig på ett tag nu iaf.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Ifall någon undrar, nej jag kan fortfarande inte blogga.

Har haft problem med mitt internet på min stationära så avaktiverade mitt interna nätverkskort och köpte ett externt usb-kort som jag nu installerat som funkar prima. Det löste dock inte problemet med att kunna blogga här...
Entering zero gravity
  • 0
Kan fortfarande inte logga in traditionellt på Gamereactor via Firefox. Haft problemet i över ett halvår. Får bara "Error Missing Values". Någon mer?

Går dock att logga in via Firefox via kommentarfältet (vilket jag gjorde i och med detta inlägg). Det sjuka är att Firefox inte sparar inloggningen trots att jag alltid har haft automatisk inloggning med sparat lösenord. Inga andra sidor har påverkats på samma sätt, endast GR.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Är jag den enda som har fått en hel del problem sedan GR uppdaterade sidan och gjorde om väldigt mycket? Till exempel att man när man nu är på en nyhet så kan man skrolla ned till en annan nyhet nedanför den direkt om man vill. (Ärligt talat, hur många har användning av denna funktion?)
Ända sedan den uppdateringen har sidan laddat dåligt för mig, inte laddat alls, blivit utloggad slumpmässigt även om jag inte har varit inaktiv i mer än 30 sekunder.
"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
Ja, utloggningsproblemet är drygt. Och scrollfunktionen är onödig, ja. Finns en hel del skumma buggar och andra problem. Tyvärr verkar inte ägarna till sidan så aktiva med den biten.

En positiv grej är att jag nyss lyckades redigera ett inlägg i Midnight Club. Tråden är extremt lång vilket har lett till en bugg som gjorde att man inte kunde redigera inlägg just där. Men nu gick det.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Stefan313: Är jag den enda som har fått en hel del problem sedan GR uppdaterade sidan och gjorde om väldigt mycket? Till exempel att man när man nu är på en nyhet så kan man skrolla ned till en annan nyhet nedanför den direkt om man vill. (Ärligt talat, hur många har användning av denna funktion?)
Ända sedan den uppdateringen har sidan laddat dåligt för mig, inte laddat alls, blivit utloggad slumpmässigt även om jag inte har varit inaktiv i mer än 30 sekunder."


Nej jag drabbas också av mycket spontana utloggningar (på PC dock) och skrolla ner till en annan nyhet buggar då de innebär att man hoppar ner till en annan nyhet och inte kan gå tillbaka till den man ville vara på så lätt. Ibland när man kommenterar så kan man göra det i en nyhet som är under den man egentligen skriver i. Jag har dock inte sett bloggbuggar som att kopiera in något och få vita error meddelanden på ett långt tag. Istället innebär spontan utloggning att en blogg kan försvinna om man inte sparar den innan man klickar iväg den. Min mest återkommande bugg är nog spontana utloggningar just nu. Istället för säg 20-30 minuters inaktivitet så loggas du ut även om du är aktiv t.ex. skriver kommentarer, bloggar eller liknande efter en minut eller 5 och ibland 40 det är spontant. Jag hoppas att de får bukt med detta.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Jag kan inte kommentera Petters blogg om hans HP Omen 27i, jag får endast ett error-meddelande som lyder "Unexpected end of JSON input".

Jävla Jason.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Jag får fram modereringsalternativ när jag är inne och läser textkommentarer:

Moderera ikryssade inlägg:Ta bort

Gissar att det inte har någon effekt, eftersom jag inte kan markera några inlägg, men det känns lite oroväckande att sånt som ska vara låst bakom en viss användarstatus syns även för vanliga användare. Kan bli kaos om bann-alternativen börjar dyka upp.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Skicka gärna ett mail till någon ur redaktionen om detta. Jag håller med om att det inte är bra.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Jag får fram modereringsalternativ när jag är inne och läser textkommentarer

Jag har också upplevt detta.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Har också sett det.

Detta är inte precis en bugg, men ville bara nämna att det är ganska drygt att alla nyheter börjar med en stor ruta för att prenumerera på ett nyhetsbrev följt av en videospelare med en orelaterad trailer innan man kommer till texten. Lägg sånt efter nyheten istället så blir det mer användarvänligt.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
"Jag kan inte kommentera Petters blogg om hans HP Omen 27i, jag får endast ett error-meddelande som lyder 'Unexpected end of JSON input'."

Jag fick exakt samma felmeddelande när jag försökte kommentera Petters blogg om den nya LG-skärmen. Det funkade däremot att posta efter att jag tog bort närmare 80% av det jag egentligen ville skriva, och därav gjorde min post superkort.

Av någon anledning vill denna site inte höra mina åsikter om datorskärmar.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Jag får ett felmeddelande (från Google Chrome då) varje gång jag loggar in som lyder:

"Informationen som du är på väg att skicka in är inte säker. Din information blir synlig för andra eftersom webbplatsens anslutning inte är helt säker."

"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Vill bara skriva om ni blir utloggad så klicka jag i automatiskt inloggning. Den rutan som finns när man ska logga in. Har funkat än så länge
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!