Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Dåligt behandlad av moderator?


Vart hör man av sig ifall man tycker att en moderator kunde handlat på ett bättre sätt än vad den gjorde?

Vad som hände..

Jag skaffade en ny användare med samma e-post som jag har på den här användaren. Vi kan kalla min nya användare "kalle".

Moderatorn kontaktade mig på på användaren kalle. Och berättade att man inte fick ha två användare med samma epostadress. Och sa att han kommer att ta bort kalle och låta goldenbrown (den jag skriver från nu) vara kvar.

Jag ville inte fortsätta använda Goldenbrown av flera anledningar. Så jag bad honom att ta bort Goldenbrown istället så att jag kunde ha kvar min nya användare kalle.

Anledningen att jag ville ha kvar kalle var att jag hade skrivit blogginlägg och varit aktiv på forumet till skillnad från Goldenbrown (där jag bara kommenterat nyheter för det mesta). Blogginlägg och det där var inget jag ville skulle försvinna. Därav ville jag ha kvar Kalle.

Men moderatorn tyckte inte att jag skulle få välja vilken av användarna jag skulle få använda, utan var bestämd från början att Kalle skulle bort.

Jag har svårt att tro att det skulle vara svårare att ta bort Goldenbrown än Kalle. Jag tycker att en moderator i detta läge kan vara lite juste och faktiskt hjälpa mig i detta fall. Istället blev jag av med min användare och fick en varning?!


Saker jag märkte efteråt:
Jag upptäckte nu efteråt att man kunde ändra mailadress. Då kunde jag ha fått ha kvar kalle. Jag försökte även regga en ny användare men användaren kalle är upptagen fast den är borttagen.
  • 0
Det står tydligt i GR's regler att man inte får ha fler än 1 användare på Gamereactors forum. Det är irrelevant ifall du planerar på att skrota din nuvarande.

Och tro inte att du hade kommit undan bara genom att ändra din email-adress, give them mods some credz eh?

Och om du känner dig missbehandlad av en mod så ska du kontakta en (förhoppningsvis en annan?) moderator via PM.

http://www.gamereactor.se/forum/?forum=3&thread=159106&pag
e=1&last=2010-02-26+13%3A48%3A43


Arthas out.
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Du har använt GoldenBrown sedan 2008, och "Kalle" i två dagar. Hade du läst reglerna (vilket jag råder dig att göra nu) så hade du insett att det är mot reglerna att skapa fler än en användare på sidan, oavsett mailadress.

Har du fler frågor så ta dem via PM med moderatorn du hade kontakt med första gången eller med mig.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Livlig