Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Omröstningen


Bioshock Infinite, tätt följt av Grand Theft Auto V.
  • 0
Citerar Trog:
Wheres my Monster Hunter?!

Inte Pokémon X/Y då?
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Trog:
Vilket spel ser du mest fram emot under 2013?


Crysis 3!
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
The Last of Us!
Indecent exposure is fun.
  • 0
Aliens: Colonial Marines fick inte vara med.

Men jag ser nog mest fram emot GTA V faktiskt. Följt av Castlevania, Bioshock, Tomb Raider och Aliens.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Pikmin 3
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar Tribe:
Vari ligger "lurendrejeriet"?


Snarare att folk känner sig lurade kanske, men då har man fel uppfattning om vad det är för typ av spel man spelar. För mig är det självklart, men vi tycker alla olika. Jag svarade "Undviker oftast", då jag trots allt har spelat sådana spel, dock utan att betala en endaste krona någon gång. Not my thing!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Tribe:
Vari ligger "lurendrejeriet"?


Nu röstade jag på "undviker oftast" men det är inte svårt att förstå det hela med varför folk känner sig lurade:

Väldigt många FTP-spel sätter betalandet i första hand och skadar själva spelen och speldesignen. Många får inte en direkt bra spelupplevelse "värd" att betala för då de ofta kan vara ondskefullt designade.

Nu är jag inte emot Free to Play helt då det finns bra sådana, men jag har inga problem med att se folks missnöje eller irritation mot det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
men jag har inga problem med att se folks missnöje eller irritation mot det.


Jag bryr mig inte direkt vad folk tycker, men om en spelare anser att denne blivit lurad för att content måste köpas, eller för att det underlättar spelets gång, då är man väldigt naiv. Det finns inget i modellen som säger att systemet måste vara bra ur en konsuments perspektiv, den har ju trots allt utvecklats för att företagen ska kunna tjäna pengar på alternativa vis (gentemot den traditionella metoden).

Att det sedan finns utvecklare som gör det bra är en sak, men allt är upp till spelaren. Gillar du inte systemet? Påpeka, klaga, bitcha, men kalla det inte att bli lurad. Alla vet vad det handlar om.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Att det sedan finns utvecklare som gör det bra är en sak, men allt är upp till spelaren. Gillar du inte systemet? Påpeka, klaga, bitcha, men kalla det inte att bli lurad. Alla vet vad det handlar om.


Fast om man tar till exempel Dungeon Keeper eller Star Trek Trexels så är det nästan att man lurar folk.

Citerar torbli79:
Jag bryr mig inte direkt vad folk tycker, men om en spelare anser att denne blivit lurad för att content måste köpas, eller för att det underlättar spelets gång, då är man väldigt naiv. Det finns inget i modellen som säger att systemet måste vara bra ur en konsuments perspektiv, den har ju trots allt utvecklats för att företagen ska kunna tjäna pengar på alternativa vis (gentemot den traditionella metoden).


Jag ser det inte naivt att folk hoppas att spelen man vill spela ska vara spel eller att man antar att de ska ha någon form av själ bakom det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Fast om man tar till exempel Dungeon Keeper eller Star Trek Trexels så är det nästan att man lurar folk.


Så länge man aktivt måste klicka för att köpa så är det alltid upp till en själv, hur uselt eller lömskt ett system än är.

Citerar Humanisten:
Jag ser det inte naivt att folk hoppas att spelen man vill spela ska vara spel eller att man antar att de ska ha någon form av själ bakom det.


Inte i vanliga fall, nej, men gällande Free to Play så är det så jag känner. Kanske är min cynism som lyser igenom, men jag håller mig borta från sådana spel på ren princip. Kan inte riktigt hålla med folk som ger sig in i leken och inte tål det.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Tycker den nuvarande frågan kunde ha struntat i att nämna konsoler, valde själv 90-talet pga mängden bra PC-spel. Annars så lär det här, återigen, vara en undersökning som framhäver hur ungt det är här på Gamereactor. Jag blir ofta förvånad över alternativen som vinner!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Inga kommentarer på länge
Youtube: Tomas Varg - Gamer sedan 1985 - Gr-medlem sedan 2003
  • 0
Då börjar jag: Vilket indie-spel ser ni mest framemot under 2016-2017?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Veckans fråga om bärbara spelenheter borde ju inkludera smart phones, Min iphone används definitivt som bärbar spelenhet!

Tillagt 2016-07-02 16:17:
Citerar AG Jati:
Då börjar jag: Vilket indie-spel ser ni mest framemot under 2016-2017?


No Man's Sky!! Trots att dem är en indie-studio lär vi få smaka på ett riktigt maffigt spel!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!