Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Petter gör bort sig


(Notera, detta är inte jag som har skrivit detta)

Mitt första mail till Petter.

Spoiler:
Hej Petter.

Efter att i "brevlådan" ha sett ett flertal brev där ni kommenterar piratkopiering och starkt tar avstånd till det hela likt jag själv, blev jag väldigt förvånad efter att ha pratat med er egna filmguru Erik där han påvisar att han har sett hela säsong fem av TV-serien Dexter trots att sista avsnittet inte har sänts i Sverige ännu. Sista avsnittet av Dexter säsong fem sänds nu på söndag, vilket innebär att Erik måste ha laddat ned och tittat på serien i förväg. Vänligen titta på "beviset" (den bifogade bilden) som belägg för mitt påstående.
http://www.canalplus.se/44381/dexter <----- Här står det när Dexter sänds i svensk TV.

Det här finner jag oerhört paradoxalt då ni ena stunden fördömmer allt som har med piratkopiering och illegal nedladdning att göra, för att i nästa stund visar det sig att ni har personal på er redaktion som ägnar sig åt de ovannämnda aktiviteterna. Nu undrar jag helt enkelt hur du som chefredaktör på Gamereactor ställer dig till det hela?

M.V.H Blabla
Värt att notera var att jag bifogade en skärmdump på min och den berörda personen i frågas konversation.

Petters svar

Spoiler:
Hej Blabla

Jag ställer mig såhär till det hela:

Gamereactors redaktion innehar sedan 16 månader tillbaka en motordriven parabol där utbudet numer inkluderar 42 stycken amerikanska kanaler (bland annat) inklusive ESPN, NBC, Spike, Versus och mången fler. Om du har problem med detta kan jag vidarebefodra dig till företaget som sålde parabolen och utförde installationen.

God jul!


På vilket jag svarade följande -

Spoiler:
Okej, och jag förstår självklart att er motordrivna-superduper-parabol även är kopplad hem till Erik som bor i Umeå, och inte i er "arbetsstudio" i Östersund, vilket gör det möjligt för honom att se programmet mitt i natten en måndagsmorgon med tanke på tidsskillnaden mellan Sverige och USA?


Detta mail fick förmodligen Petters rövhål att tänjas till bristningsgränsen då han oförmögen till att hitta på något fyndigt svar kopierar mina flashiga uttryck (det fetstila) -

Spoiler:
Hej igen Blabla

Vidare frågor rörande din super-duper-seriösa polis-utredning bör du ta med Erik Nilsson Ranta. Finns ingen anledning för mig att sitta här och prata för någon annan.

God jul


På detta svarade jag slutgiltigen -

Spoiler:
Okej, jag trodde det var av ett angeläget intresse med tanke på att du är hans chef och det faktum att ni förespråkar en sådan kritisk och bra infallsvinkel på piratkopieringsproblematiken. Men visst, jag förstår mycket väl att ni håller varandra om ryggen, ni är ju trots allt Sveriges största speltidning, dock inte den bästa.

God jul på dig själv!


Det sista mailet har jag inte fått svar på
  • 0
Jag är rätt säker att Showtime har en pay per view-tjänst, han skulle mycket väl kunnat se det där.
  • 0
Personen som skrev det är verkligen lam som orkar bry sig så mycket...
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Såå... du vidarebefordrar gamla inlägg från Flashback och det är Petter som gör bort sig? Kul aprilskämt! /Nicke

/Mathias