Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Tråden om Grupper


Har inte läst igenom hela tråden, så frågan jag vill ställa kanske redan ställts, men kan moderatorer ta bort grupper? Finns en hel del oseriösa, dåligt gjorda grupper.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar gameplayer:
Vilken grupp pratar du om nu? Jag kanske tog bort den.


Citerar torbli79:
Har inte läst igenom hela tråden, så frågan jag vill ställa kanske redan ställts, men kan moderatorer ta bort grupper? Finns en hel del oseriösa, dåligt gjorda grupper.



Det kan dem.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Jag vet inte om detta är en skämtgrupp, men lite konstigt är det.
You've been left on your own - Like a Rainbow in the Dark
  • 0
  • Trog
  • Trog
Man borde, som Skapare & Admin, kunna skicka ut "nyhetsbrev" till alla i gruppen. Oj, vad vi i pokémon-gruppen behöver den funktionen.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Luddinator:
Jag vet inte om detta är en skämtgrupp, men lite konstigt är det.


Borttaget. Helst inte några "såna" grupper. Läs reglerna i fortsättningen. Och nej, detta är inte riktat mot dig Luddinator. =)

Tillagt 2010-04-06 19:43:
Nu har jag genom en väldigt snabb titt på listan rensat lite bland grupperna. Så, ifall just din grupp inte längre finns kvar så var det jag som tog bort den eftersom den helt enkelt inte passade in i reglerna.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar Trog:
Man borde, som Skapare & Admin, kunna skicka ut "nyhetsbrev" till alla i gruppen. Oj, vad vi i pokémon-gruppen behöver den funktionen.


Det, och att man som Admin och/eller Ägare kan använda funktionerna för att ändra/låsa trådar. Hoppades lite att det var det som fixades nu när gruppernas forum låg nere.....får fortsätta hoppas helt enkelt
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
En sak till jag undrar, varför kan inte en annan medlem i en grupp bli ägare om den gamla ägaren blivit bannad? Tänker just nu på Pokémon-gruppen, där det var turligt att det fanns en admin. Går det inte alls att ändra, så det blir en ny ägare?
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Det kanske bör gå fram lite bättre i de PM som medlemmarna i en grupp får att det är en nystartad tråd och inte ett PM som man har skickat åt dem?

Om inte så var det där en väldigt konstig bugg.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Costae Cavea:
Det kanske bör gå fram lite bättre i de PM som medlemmarna i en grupp får att det är en nystartad tråd och inte ett PM som man har skickat åt dem?



Om inte så var det där en väldigt konstig bugg.


Håller med. Blev fundersam när jag började få massa pm, varav vissa var tomma.

Gör så att admin kan göra saker (jag är admin i pkmn-gruppen) och så att ägare och admin kan skicka nyhetsbrev.
Annars får jag väl starta en ny tråd så att alla i gruppe får pm om det, och kalla det nyhetsbrev.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Citerar Costae Cavea:
Det kanske bör gå fram lite bättre i de PM som medlemmarna i en grupp får att det är en nystartad tråd och inte ett PM som man har skickat åt dem?



Om inte så var det där en väldigt konstig bugg.


Håller med. Blev fundersam när jag började få massa pm, varav vissa var tomma.

Gör så att admin kan göra saker (jag är admin i pkmn-gruppen) och så att ägare och admin kan skicka nyhetsbrev.
Annars får jag väl starta en ny tråd så att alla i gruppe får pm om det, och kalla det nyhetsbrev.


Detta med tomt PM har jag också fått(trodde först det var ett såkallat "skämt"). Beror det på grupperna man är med i?
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
  • Trog
  • Trog
har fått både tomt och inte tomt från samma grupp.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
har fått både tomt och inte tomt från samma grupp.


Har du fått från Pokémongruppen också?, han TB "lurade" in mig i gruppen innan han bannades. Finns det en spammare i gruppen
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
  • Trog
  • Trog
nej, eftersom inga nya trådar har skapats sen forumen försvann, förutom av mig själv.
Är du med i gruppen? Har du fått pm om pkmn B/W?

och vadå "lurade" in dig i gruppen?

Vem är spammaren? jag har då inte märkt något.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
nej, eftersom inga nya trådar har skapats sen forumen försvann, förutom av mig själv.
Är du med i gruppen? Har du fått pm om pkmn B/W?

och vadå "lurade" in dig i gruppen?

Vem är spammaren? jag har då inte märkt något.


Haha, lurade satte jag i med citattecken för att det inte var så. Ett misslyckat försök att skapa en glad stämning. Har inte fått något PM, kan man skicka till alla i gruppen nu med ett PM?

Vad har det med att forumen försvann?, hände det något mer med grupperna då?

Vet inte om det är spam, men fick ett PM av en annan forumit här. PM:et saknade rubrik och det stod inget i det (förutom den där blåa signaturen). Då ni beskrev tomma PM från grupper, tänkte jag att Pokémon-gruppen kändes troligast för min del. Då det är den största gruppen jag är med i, och jag känner inte till alla i den gruppen.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
  • Trog
  • Trog
Gruppernas forum försvann en stund för ett tag sedan. Sen dess har jag och andra fått pm innehållande startinlägget av nystartade trådar från grupper vi är medlemmar i från personen som skapade tråden.

Men om du inte fått nått pm från mig om pkmn B/W, vilket ingen annan tydligen fått, verkar det inte alltid funka.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Gruppernas forum försvann en stund för ett tag sedan. Sen dess har jag och andra fått pm innehållande startinlägget av nystartade trådar från grupper vi är medlemmar i från personen som skapade tråden.

Men om du inte fått nått pm från mig om pkmn B/W, vilket ingen annan tydligen fått, verkar det inte alltid funka.


Så du kan pm:a dig själv, men inget går ut till medlemmarna. Hmm låter surt. Känner själv att den funktionen hade varit bra till GRobinson-gruppen. Nu är det inte så många tävlande kvar, men när det var 30... För dig med 60-något-medlemmar måste det vara olidligt.

Synd att du inte var ägare, för då hade man kunnat skapa ett provisoriskt system.
Provisoriska systemet: Du lät 6 stycken bli admins. Varje admin fick en lista på 10 medlemmar som var deras "ansvar" att skicka PM till. Så du skickade pm:et till dessa 6 admins, som sedan vidarebefodrade det till deras respektive 10.
Om gruppen sedan växer över en viss gräns, tar du in en till admin etc.
Detta kunde hållas igång, fram tills "mass- PM-funktionen" kom.

Hade hjälpt dig själv med det. Mest på grund av alla barndomsminnen med Pokémon, som serierna, korten och gameboy-spelen.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
  • Trog
  • Trog
nej, jag kan inte skicka pm till mig själv.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
nej, jag kan inte skicka pm till mig själv.


Ursäkta, detta kan låta som en dum fråga, men exakt vad kan du göra som admin. Alltså kan du göra dig själv till ägare?

Jag skapade en tråd nu, och fick PM till mig själv
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Går det att stänga av deta med PM till alla i gruppen?
Jag ändrade en sak(ett streck) i första inlägget av en tråd, då så skickades automatiskt ett PM ut till alla i gruppen.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Går det att stänga av deta med PM till alla i gruppen?
Jag ändrade en sak(ett streck) i första inlägget av en tråd, då så skickades automatiskt ett PM ut till alla i gruppen.


Jag börjar också bli trött på det nu. Man får ju PM om saker i grupper hela tiden.
Det är inte lätt att spela badminton när det blåser
  • 0
Vi vill alla påverka, vare sig det är den enskilde individen eller de stora massorna så har vi alla något gemensamt; vi har en historia att berätta. -Levande Poeters Sällskap

Om du vill gå med i denna grupp(Levande Poeters Sällskap), skicka ett PM till mig(Admin), Dagnik (Ägare) eller Andolini (Admin).
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Jag blir lite irriterad på att vissa vill flytta ut så mycket från forumet. Exempelvis så behöver man inte använda Star Wars-gruppen för att diskutera Star Wars, det finns det en tråd om. Och vi behöver inte diskutera film i en speciell grupp, detta passar ju bättre i forumet.
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Dr Muu:
Jag blir lite irriterad på att vissa vill flytta ut så mycket från forumet. Exempelvis så behöver man inte använda Star Wars-gruppen för att diskutera Star Wars, det finns det en tråd om. Och vi behöver inte diskutera film i en speciell grupp, detta passar ju bättre i forumet.


Men det kanske är för att man i gruppen kan ha mer nischade trådar.
Exempelvis i Star Wars-gruppen har man trådar som "Bästa spel", "Bästa film" osv. Gruppernas trådar kan helt enkelt ge möjligthet till mer detaljerat snack i ett ämne.
Sedan är de flesta grupperna öppna, så alla kan se diskussionerna och gå med


Men sedan använder du ju själv Grupper-sektionen, eller hur?
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
GR's intresse för grupperna verkar ha stannat upp just nu, synd.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!