Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Tråden om Grupper


<quote author="gameplayer"


Du kan enbart vara med i 12 grupper.</quote>

aha, jag gick bara med i allt jag kännde för, men vad är poängen med det igentligen, det skaddar väll inte att jag är med i typ 13 grupper
  • 0
Citerar Jailbird:
Varför?

Citerar sirjohnnyking:
För att det här inte är Facebook.

Citerar Aaandy:
Dagens faktum.
jag är tillbaka! :D
  • 0
Citerar Jailbird:
Varför?


Jag vet faktiskt inte. Men som jag redan skrivit tidigare så är nog "grupp"-funktionen inte färdigutvecklad.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Jag vet faktiskt inte. Men som jag redan skrivit tidigare så är nog "grupp"-funktionen inte färdigutvecklad.


Okej. Jag har vridit och vänt på varför det inte skulle vara tillåtet en stund nu och kan bara komma på alternativet att det ska förhindra spam (någon som skapar 100 grupper på en gång). Fast det skulle ju kunna gå att ändra så att man bara kan vara ägare över ett visst antal grupper istället.

Har man redan kommit upp i gränsen för hur många man äger och vill skapa en ny så kan man ju lämna över ägandet för en grupp till någon annan exempelvis.

Känns som en lite omotiverad spärr.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Jo, jag håller med dig. Annars är det lite så som sirjohnny skrev, att detta inte är Facebook. Men samtidigt är det då lite motsägelsefullt att grupp-funktionen finns överhuvudtaget.

Men a, jag vet inte. Vi får se hur det är om någon månad då det säkert har utvecklats mer.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Jo, jag håller med dig. Annars är det lite så som sirjohnny skrev, att detta inte är Facebook. Men samtidigt är det då lite motsägelsefullt att grupp-funktionen finns överhuvudtaget.


Att det inte är Facebook var kanske den dummaste motiveringen jag hört. Bara för att en site fungerar på ett sätt (ett bra sätt), så betyder ju inte det nödvändigtvis att man ska försöka vara annorlunda och göra funktionen sämre.

Åtminstone jag kan komma på mer än 12 saker som jag står för eller tycker om.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Såg precis att de fixat in grupp-tråder i "Senaste händelser"-listan. Bra där!
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Citerar Jailbird:
Att det inte är Facebook var kanske den dummaste motiveringen jag hört. Bara för att en site fungerar på ett sätt (ett bra sätt), så betyder ju inte det nödvändigtvis att man ska försöka vara annorlunda och göra funktionen sämre.

Åtminstone jag kan komma på mer än 12 saker som jag står för eller tycker om.


Sant, sant.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
http://www.gamereactor.se/grupper/304/gallery/?imageid=486


Citerar gameplayer:
Vidrigt är bara förnamnet
[about Sweden] Any country with that low an age of consent but that high a rate of suicide isn't thinking straight. // Dr. House
  • 0
Finns det förresten ett maxtax på antal medlemmar i en grupp, gruppen emot Activision är nu över 100. Kan grupperna bli hur stora som helst, dvs ha 1000 medlemmar eller 2000 medlemmar?
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Jag vet faktiskt inte hur det ligger till med det. Jag har inte en blekaste aning. Jag ser dock ingen vettig anledning till varför det skulle finnas en sådan spärr.
The fuzz is here!
  • 0
Är det bara jag som inte kan bli medlem i grupper längre? Den senaste veckan så har "gå med i gruppen"-knappen försvunnit.

En annan "rolig" detalj är att det står "You have reach the limit!" (fin engelska) när jag söker på något, nu menar jag vad som helst. Inget händer, det står bara så.
Goats who stare at men.
  • 0
Det finns en övre gräns på 12 grupper. That's why.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Tack, tårtan!

Tillagt 2010-03-14 21:52:
Jaha, jag trodde "skapa ny tråd"-spalten var en sökspalt.
Goats who stare at men.
  • 0
Okej, nu finns lagen färdiga för GRobinson och trådar för respektive lag.
Imorgon kommer första uppgiften. Läs mer på "Beskrivning" för gruppen och i tråden "Regler".
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Har nyligen startat en klockren grupp med ett klockrent namn! Namnet på gruppen är The Simpsons!

http://www.gamereactor.se/grupper/751/
Att vara? Eller icke vara? Det är frågan!
  • 0
Det vore ju bra om ägarna och admins i en grupp kan börja moderera grupptrådarna snart. Nu står det ju bara att man inte har tillräckliga rättigheter för att se sidan...
Blå.
  • 0
Citerar Parden:
Det vore ju bra om ägarna och admins i en grupp kan börja moderera grupptrådarna snart. Nu står det ju bara att man inte har tillräckliga rättigheter för att se sidan...


Mm, skulle sitta fint.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Men argh vad nära "Lämna Grupp" -knappen ska sitta då.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Varför kan jag inte längre hitta "Gå med i grupp"-knappen?!
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Reqo:
Varför kan jag inte längre hitta "Gå med i grupp"-knappen?!


Hmm skumt, du är med i 9 grupper så det har inget med maxantalet att göra, kanske de har implanterat ett nytt system som hindrar en att hora omkring med gruppfunktionen ett tag. Jag har nämligen sett ett par som går med och lämnar olika grupper stup i kvarten (kanske för att få skriva i alla forum vem vet).
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
Hmm skumt, du är med i 9 grupper så det har inget med maxantalet att göra


Gick ut ur några grupper för att se om det funkade, och då gjorde det de. Hade ingen aning om att man bara kunde vara i 12 stycken.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Reqo:
Gick ut ur några grupper för att se om det funkade, och då gjorde det de. Hade ingen aning om att man bara kunde vara i 12 stycken.


Ah, okej, då kan vi lugna ner oss igen.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
  • Phip
  • Phip
Kan man inte söka på grupper?
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!