Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Bann Mania


In reply to: @Profeten

Mandelskrubb blev upprörd nu igen, tror denna gången var det för att nån skrev nått i stil med kvinnor gillar stå vid spisen i nyheten om sexism inom Sony Playstation. Utbrott ledde sedan till banning, men som tur är så är han tillbaka bland oss för nya hyss 🤗

Var alltså en tillfällig bann? Vad heter hans nya användare?

vet du förresten vad hans konto hette innan mandelkrubb?

Tillagt 2022-03-15 07:34:

Nu har jag informerat mig om mina första två frågor!

  • 0

Vad hände med Profeten? 😱

Luke, mah boi!
  • 0

Oj, är han borta? Möjligen har han låtit radera sin profil (som sist). Eller har han varit inblandad i någon större kontrovers den senaste tiden?

  • 0

In reply to: @Lurkman

Oj, är han borta? Möjligen har han låtit radera sin profil (som sist). Eller har han varit inblandad i någon större kontrovers den senaste tiden?

Enligt Petter handlade om det om "rasism och att orsaka våld". Har visserligen följt Profeten och diverse inlägg men är rätt skeptisk till att Profeten skrev så grova åsikter. Hans sista blogg var väl rätt så harmlöst och mer kritisk mot regeringen i Sverige. Liksom, det kallas väl bara att dela sin åsikt. Tvivlar på att han är islamofob, buddhafob, judefob eller ett hundratal andra hopkok "vakna" människor försöker pråcka med. Iallafall i mitt tycke.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil

In reply to: @AG Jati

Tvivlar på att han är islamofob, buddhafob, judefob eller ett hundratal andra hopkok "vakna" människor försöker pråcka med.

Vi kanske skall använda bättre ordval än "hopkok" när vi pratar om antisemitism.

"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0

In reply to: @AG Jati

är rätt skeptisk till att Profeten skrev så grova åsikter

Då har man inte varit här så länge

  • 0

Ni vet inte vad det var rent konkret, dvs om det var någon särskild kommentar?

Lite förvånad över detta. Han lyckades ändå enligt min mening ganska väl med att "hålla sig under gränsen" genom att laborera mycket med antydningar och insinuationer istället för att säga rakt ut vad han menar och vad han vill (detta tycktes inte heller hindra honom från att bli "Månadens medlem", lustigt nog), men man får kanske förstå detta som att han var lite väl rak den här gången.

  • 0

Ag jati borta? Han var ju en gammal GR-räv??

  • 0

In reply to: @Rymdkorven

Ag jati borta? Han var ju en gammal GR-räv??

Jao, lite förvånande. Har trott att GR av ren självbevarelsedrift ser mellan fingrarna med såna som honom, och möjligen i viss mån undertecknad...

  • 0

In reply to: @Lurkman

Har trott att GR av ren självbevarelsedrift ser mellan fingrarna med såna som honom,

Det kanske vi gjort, jag vet ärligt talat inte men på slutet tog hans kroniska, tyket surmulna, bittert negativa ton verkligen över och vi kände helt enkelt att det fick vara nog.

Petter Hegevall / Gamereactor

Om man vill att en 15+ år gammal användare ska unbannas, vem vänder man sig till?

Jag brukar ibland ta en trip down memory lane och läsa mina gamla cringe-inlägg och kommentarer på denna användare (gud vad mitt ansikte blir rött då jag läser det jag skrev förr..). 

Min andra användare "Jofel" blev bannad för typ 15 år sedan. Jag kunde återställa mitt lösenord på Jofel, men användaren är såklart fortfarande bannad så kan inte logga in.

Vore grymt kul att få logga in igen och få läsa allt struntprat jag postade med den användaren. Är det möjligt att lösa? Jag vet inte varför jag vill utsätta mig för det men det vore grymt kul.

Det är såklart inte tillåtet att ha två användare om man blev bannad men det MÅSTE väl ändå vara preskriberat nu? 😁

Allt gott. All hail GR! 💗

  • 0

Såg att Fanb2 blev bannad, vad var det som fick bägaren att rinna över?

Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0

Vill upplysa moderatorer om att det finns en användare vid namn "Bluesteel", det vill säga en lower-case bokstav ifrån mitt användarnamn som också kopierat min profilbild och är lite varstans och kommenterar. Känns lite tråkigt att bli ihopblandad. Vad gäller enligt reglerna?

  • 0

In reply to: @BlueSteel

Vill upplysa moderatorer om att det finns en användare vid namn "Bluesteel", det vill säga en lower-case bokstav ifrån mitt användarnamn som också kopierat min profilbild och är lite varstans och kommenterar. Känns lite tråkigt att bli ihopblandad. Vad gäller enligt reglerna?

Tack för infon, användaren är nu avstängd!

  • 0

Är vissa användare blockade från att kommentera vissa artiklar? Märkt att jag inte kunnat kommentera vissa artiklar på senaste. Oftast sånna som har med "woke" att göra. Vore trevligt att få reda på hur det fungerar iaf så man slipper lägga ner en massa tid i onödan.

  • 0

In reply to: @Kaztrofy

Är vissa användare blockade från att kommentera vissa artiklar? Märkt att jag inte kunnat kommentera vissa artiklar på senaste. Oftast sånna som har med "woke" att göra. Vore trevligt att få reda på hur det fungerar iaf så man slipper lägga ner en massa tid i onödan.

Inte vad jag vet. Har jättesvårt att se att den typen av funktion skulle finnas, men någon ur redaktionen kanske sitter på ett annat svar. Jag skulle gissa på bugg dock.

  • 0

In reply to: @Kaztrofy

att se att den typen av funktion skulle finnas, men någon ur redaktionen kanske sitter på ett annat svar. Jag skulle gissa på bugg dock.

Nej det finns inget sådant, alla kan kommentera i alla artiklar, nyheter och recensioner mm. med kommentarer påslagna. Det finns inget system för att begränsa användare på det sättet. Det är förmodligen en bugg. 

Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0

In reply to: @Kaztrofy

Är vissa användare blockade från att kommentera vissa artiklar? Märkt att jag inte kunnat kommentera vissa artiklar på senaste. Oftast sånna som har med "woke" att göra. Vore trevligt att få reda på hur det fungerar iaf så man slipper lägga ner en massa tid i onödan.

Kan också bero på vad du hade tänkt skriva under artikeln. Vissa snuskiga ord, till exempel det som börjar på "pen" och slutar på "is," censureras bort omedelbart från siten. Detta är dock inget nytt. Det har varit så väldigt länge nu.

"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0

Såg att Fakeituntilyoumakeit blev bannad, vad hände?

Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0

In reply to: @Siegfried

Såg att Fakeituntilyoumakeit blev bannad, vad hände?

He didn't make it. 

"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!