Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Ta bort banner?


Jag har tydligen en knäpp laptop då den strular så mycket. Men iaf hur tar man bort sin banner då den blev alldeles för stor?
  • 0
Jag vet ej om man kan ta bort en banner rakt av, jag tror inte det, vad du kan göra är att ersätta den med en ny som är mindre:

1. Då går du in på din profil, nere i högra hörnet finns det en flik som heter mina inställningar

2. Där klickar du på fliken välj en personlig bild

3. Under valet av din avatar bild kan du ladda upp en ny bloggbanner. Då klickar du på välj fil (välj då en fil som är kortare på höjden), väljer bilden du vill använda och sedan på ladda upp.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Såvitt jag vet går det inte att ta bort bannern, det enda någorlunda vettiga alternativet är att ladda upp en blank bild.

Men om man försöker reda ut vilket format det ska vara så skulle jag rekommendera att ladda ner en banner som funkar, vanligtvis någon av redaktionens, och använda den som mall.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Hittar inget bra program i min dator. Har försökt att få en mindre bild. Har testat att lägga upp en annan bild men den gamla finns ännu kvar.
  • 0
Se till att den har ett godkänt format bara så ska det inte vara några problem. Jag rekommenderar att ladda ner någon annans fungerande banner, och sedan bara fylla på med sin egen över.

Paint borde duga fint. Vill du kunna göra lite mer avancerade saker, eller om du sitter på en mac, så kan du prova att hämta hem "Gimp". Det är ett gratis bildhanteringsverktyg med basfunktionerna från photoshop.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
Just det gimp känner jag till men sitter på en vanlig windows.
  • 0
Gimp funkar till Windows också, så det ska inte vara några problem. Men är det Windows du sitter på så borde som sagt Paint duga fint det också. Man får markera och klippa lite mer bara, eftersom man inte kan använda sig av lager som i Gimp eller Photoshop.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
Okej. Testade lite häromdagen med Gimp. Paint verkar inte finnas på min dator.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!