Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Vilka spel ska du visa för dina barn?


Min pappa var ingen spelare, så han visade mig inga spel från tidigare år. Jag själv har dock tänkt att göra det, när jag blivit äldre och fått barn. Jag ska visa ungarna vad vi satt och spelade när vi var små.

Förmodligen kommer jag få höra massor kommentarer som;
"Vilken ful grafik"
"Det här spelet är hur tråkigt som helst"
"Hur kunde ni ens spela det här"

Men det spelar ingen roll, de ska allt få lyssna på mig ändå när jag sitter där och pratar om mina spel.

Hur är det med er andra? Har ni några spel som ni garranterat kommer behålla, och kanske kommer visa upp för era barn om flera år?

Kanske det till och med kan vara så att ni sätter igång och spela det? Om tekniken passar in då försås, det vet vi ju inte ännu.
Fullt ös
  • 0
De legendariska SNES-spelen, nämligen Super Mario World och Zelda: A Link to the Past. Helt klart. För varje negativa ord de ens piper angående spelen, får de sig ett slag i ansiktet tills de lärt sig att älska spelen.

Jag skojar inte. Inte.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Pulp
Metal Gear Solid.
If you want knowledge, go get yourself a scientist - Ich bin ein pöjkspoling!
  • 0
Lär dem spela GTA IV, censuren är säkert enorm då så jag kommer bli känd som en riktig värsting som inte kan ta hand om sina barn.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Robocop.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Super smash,power stone, guitar hero, mario kart, alla super mario spel, halo 3, när dom är lite äldre gears of war, grand theft auto. bara dom inte slutar funka som det stog att dom kunde i 2 brev i brevlådan.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
WTF ?!?! Alla gammla klassiker så klart
Sen alla mina favorit spel,, ganksa självklart svar
B-Boonkers Bonkers !!
  • 0
Kommer nog visa upp Halo spelen för dom. Ska även visa vad jag som pappa går för i Ninja Gaiden.
Att plåga andra människor är ju precis som att knulla sin syster, kul men fel.
  • 0
Jag skulle visa upp min gamla Game Boy Color och min PSP. Det för att visa hur mycket teknologin inom spel förändrats genom åren.
Min bil är jättebra. Jag ligger alltid först i bilköerna.
  • 0
Eh dem måste spela Super Mario Bros. och bli skrämda av Bowser först om de inte blir vettskrämda som jag blev en gång i tiden, får de aldrig spela igen.
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
Jag ska inte ha några barn, eller fru!
Då får jag ju mindre pengar kvar till spel!

Men i vilket fall ska jag visa upp Tales of Symphonia, Banjo-Kazooie (Tooie, Kazooie 3) och en drös andra titlar. Om jag kommer att kunna ha möjligheten att införskaffa mig alla spel jag tänkt i min samling kommer jag att kunna visa upp mycket. Speciellt då det kommer nya spel hela tiden.
Shoot, then ask. But in return, don't expect no answer.
  • 0
Jag kommer nog att visa mina barn några av de nyaste spelen som vi hade idag, såsom Halo 3, Bioshock, The Orangebox osv. Och några av spelkonsollerna, för att visa hur det var "Förr i tiden".
Jag lagar mat, hej hopp!
  • 0
Halo, metal gear solid och GTA ska jag tvinga dom att spela
Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva. - Strindberg
  • 0
GTA IV och Halo 3.
Med varje framgång man vinner får man en fiende. Man måste vara medelmåttig om man vill vara omtyckt.
  • 0
tänk om man inte har några barn da muahahahahahahahahahahaha
Stay away from the vodoo mon
  • 0
Den intressanta frågan tycker jag är vilka spel som är så unika att de är värda att visas om låt säga 20 år. GTA IV må vara ett rejält kliv framåt för genren, men om 20 år kommer det garanterat bara att vara ett i mängden av (GTA-) spel. Samma sak för Halo 3 tex. Bioshock däremot tror jag kommer att visas. Både grafisk, ljudmässig och berättarmässig design är något som står ut som unikt och som jag tror folk kommer kunna ha behållning av om 20 år. Science-fiction i Art Deco-aktig 50-talsmiljö under vattnet med stark filosofisk förankring vars inledande spelsekvens många trodde var en del av det förrenderade introt. Mycket mer klockrent spel att visa för kidsen än Bioshock blir nog svårt att hitta.
Hur du kritiserar spel smart, lektion 1: http://www.gamereactor.se/blog/heinzharald/70929/
  • 0
Så fort jag blir farsa ska jag slita till mig ungen, sätta den i min fotölj, trycka ner handkontrollen i famnen på'n, höja surroundet till högsta och stoppa in GTA IV i 360:t
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Tänker inte tillföra till överbefolkningen av den här planeten så inga barn här tack
Persona 4 och Psychonauts är bäst!
  • 0
  • Vebe
  • Vebe
Först och främst, jag ska inte uppmuntra min son att spela. Vad skulle jag göra annars om tv:n är upptagen?
Gamla spel är inget annat än gamla spel om man inte var med och spelade själv och redan har ett band till spelet. Har själv svårt att spela äldre spel som jag av någon anledning missat. Det är tyvärr så att jag blivit allergisk mot pixlar i storleken av min hand. Någon gång får det väl kanske bli en tur till ett tekniskt museum eller en spelutställning.
"We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far.." - H.P. Lovecraft
  • 0
Citerar Vebe:
Gamla spel är inget annat än gamla spel om man inte var med och spelade själv och redan har ett band till spelet.


Nog för att nostalgi är en stor faktor, men gamla spel kan vara mer än bara gamla spel även utan detta. Kan man se förbi det rent grafiska finns det många gamla spel som än idag är oerhört spelbara (och njutbara), och att folk kan se förbi det grafiska utan nostalgi finns det många bevis för om man tittar exempelvis bland webbspel eller spel till bärbara konsoler. Ännu tydligare är det att barn som ännu inte blivit invanda vid moderna spel utan problem kan ha vansinnigt roligt med riktigt gamla titlar.
Hur du kritiserar spel smart, lektion 1: http://www.gamereactor.se/blog/heinzharald/70929/
  • 0
  • Vebe
  • Vebe
När jag tänkt att spela gamla spel så är det i 99% peka-klicka. Tyvärr så är det så att det ser illa ut, tänk vattenfärsgmålning som man spiller ut ett glas vatten på, eller så får man ett pyttelitet systemfönster att att köra spelet i.
Men visst, jag kan hålla med om att gamla spel säkert passar småbarn bättre. Styrkors, 2 knappar och simpel bandesign, spring åt höger och hoppa när det behövs. Kalas!
"We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far.." - H.P. Lovecraft
  • 0
Super Mario 64 mitt första spel som jag köpte själv , Half-Life och alla Bioware spel jag har t.ex. KotOR 1 och Mass Effect. men de måste spela Tetris en odödlig klassiker.
Never give up, never surrender.
  • 0
Tvivlar på att det finns en fungerande 360 efter 10 år från nu men om det finns en så blir det att visa dem CoD2/4 och GTA IV.
  • 0
Ni snackar som om ni alla skulle få sonen ni vill ha. Tänk om ni får 4 döttrar då?

Då blir det Bratz Ponyz!
Zoooooooooooooooooommm.....
  • 0
Hell no det får bli ena tuffa brudar. Ser hellre att dom spelar hela tiden än dejtar. Fyfan om dom skulle stöta på någon som jag.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!