Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Zelda BoW, hur blev det nu med timeline?


Jaha... När man trodde man började kunna få ihop tillräckligt mycket bitar för att placera ut Breath of the wild i tidslinjen, så har Aonuma självklart gjort så att det inte blev så lätt.

För er som inte har studerat varenda liten trailer i alldeles för många timmar, så kan jag enkelt förklara det såhär:
I den senaste tidens klipp har vi sett en blå "fågelman" som många har spekulerat i skulle kunna vara en Rito (alltså pippifolket från Windwaker). Men eftersom det finns Zoras med i kommande spelet så skulle inte det vara möjligt enligt många, och den blå fågelmannen fick vara artslös. I Windwaker så har Zoras utvecklats till Rito, så det skulle inte finnas en chans att dom skulle existera på samma ställe samtidigt. Eller?

Nu har en japansk tidning gått ut med information om att fågelmannen faktiskt är en Rito. Det är alltså officiellt.

Dom flesta har nog varit överrens från start att BoW inte skulle hamna i windwakers del av tidslinjen, utan i någon av dom andra två. Men om det nu finns Ritos med, vart ska det då hamna? Vad tror ni?
  • 0
Jag bryr mig inte så mycket och är inte så insatt i vilken tidslinje som är vilken...

Men det finns ju Koroks i BotW.

Enligt Zeldapedia:
The Koroks were once the human-shaped Kokiri, but when Hyrule was transformed into the Great Sea, they took on a more plant-like appearance.

Det tyder på att det är samma tidslinje som Wind Waker. De Zoras som är med kan ju vara en grupp som inte blev Rito, en förgrening i släktträdet.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
Vänta lite nu, har Zelda en tidslinje?

Trodde, helt ärligt, att alla spelen var fristående...
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
Koroks såg jag någon teori om förut som beskrev hur deras form i Windwaker egentligen var deras riktiga form, och att den mänskliga formen antogs för att Link inte skulle känna sig för annorlunda när Great deku tree valde att hjälpa Links mamma med att ta hand om sonen under kriget.

Men precis som du säger Ridley, det kan ju vara en förgrening som inte utvecklades och höll sig gömda under det äventyr vi fick spela. Ska bli spännande att se tycker jag!

Jadå Kanutus, Nintendo har gjort ett tappert försök att binda ihop alla. Finns dock en hel del hål i den
  • 0
Citerar Nineldo:
Jadå Kanutus, Nintendo har gjort ett tappert försök att binda ihop alla.

Min reaktion till det.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
Citerar Nineldo:
Koroks såg jag någon teori om förut som beskrev hur deras form i Windwaker egentligen var deras riktiga form, och att den mänskliga formen antogs för att Link inte skulle känna sig för annorlunda när Great deku tree valde att hjälpa Links mamma med att ta hand om sonen under kriget.

Låter ju rimligt iofs.


Citerar Nineldo:
Ska bli spännande att se tycker jag!

Absolut.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
Enligt vissa item, det hintar att det är ca 100 år efter TwW
Lirar just nu, working for life. Verklighetsbaserad spel.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!