Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Den officiella DS-tråden


Det är inte lönt att fråga här om man ska köpa psp eller ds. Alla nintendo-fanboys som det kryllar av på denna tråden säger självklart ds. Alla playstation-fanboys skulle självklart säga psp. Man kan istället bilda sig själv en uppfattnig över maskinerna och då bestämma sig vilken man ska köpa.
Jag tror nog att mer än hälften av alla som säger att respektive maskin är bättre än den andra inte ens har spelat den konkurerande maskinen.
Ingen värkar heller tänka på att båda maskinerna inte ens har lanserats på alla ställen i världen och där dom redan finns har dom inte funnits ute länge. Att säga att psp har tråkiga spel kan man inte avgöra när inte ens alla dom bästa spelen finns ute (Gta, gt4, tonyhawk's underground 2 etc.), vissa av er kanske inte ens har rört maskinen. Samma gäller ds:an.

Ett tips till er fanboys vore att ni skulle knna tagga ner lite
(+.[____]·:·)
  • 0
bra sagt Naked Snake , vi har nästan ett inbördes-krig här på GR... jag har varken spelat PSP eller DS...
If you're a girl under the age of twelve and you're high on marijuana - Don't ride your bike.
  • 0
För många som sitter och skriver sina hatbrev om någon av maskinerna kommer det nog slå dom att dom inte sett maskinen in real-life och känner sig nog ganska korkade.
(+.[____]·:·)
  • 0
Jag äger en DS och har provspelat en PSP. Psp är som att spela på en Ps2 och man kan snabbt glömma att man sitter med en bärbar maskin, samma gäller DS men effekten känns lite större på psp enligt mej. Ändå så köpte jjag DS för att jag inte kan klara mej utan Mario, Zelda o Pokémon spelen (inget zelda spel är officiellt förklarat att komma till DS ännu, tror jag.)
och dessutom är det väääldigt skoj att spela med touch screen. De dubbla skärmarna och touch screenen gör, enligt mej, DS till en klar vinnare.
Fjom romp stromp
  • 0
Nu efter ungefär 3 månader med en DS i handen så har jag fortfarande kvar Mario i maskinen. Bra eller dåligt kan man undra? Där har liksom inte varit några bra spel(AAA) till maskinen på länge nu och ser nästan bara Castlevania som ett säkert kort i framtiden. Jag ska definitivt köpa PSP när den släpps men jag behåller även min DS för säkerhets skull. Man vet aldrig när nåt bra kommer. =)
  • 0
Ulukai>

Feel the magic och Wario ware!!! KÖP
  • 0
Spel som jag troligtvis kommer köpa:
Another Code
Castlevania DS(!)
Wario Ware
Project rub
Super Mario 64 DS
Zoo Keeper(?)


Det är dom jag siktat in mig mest på just nu..
Min respekt till FalconWing har just gångrats med tusen | Champions of Azeroth
  • 0
Jag vet inte heller vilken jag skulle välja. Har testat DS för ett bra tag sen och det var en trevlig maskin.
Wario ware touched! blir antagligen grymt bra. Ser fram mot att testa PSP.

Det bästa vore ju om man vann bägge 2 i Super PLAYs tävling Hoppas GR också anordnar nåt likande.
JAG vet bäst!
  • 0
"Fick nyss hem ett reklamblad ifrån Siba och dom hade annonser om att dom ska sälja DS för 1490kr och..." VHA!?!? Vill se!

Elgiganten är alltid billigast, och Siba dyrast. Men jag vill ju köpa min på Game så jag får massa pöäng, men tar ändå den billigaste såklart. Jag ska som sagt köpa min tidigt typ första maj. NDS är underbar!

Priset på PSP konstaterade jag redan när jag fick reda på att den skulle komma, vara över 2000 medans NDS är under 2000kr, Nintendo är underbara!
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
"tocken däringa batteri"? Kan du förtydliga din fråga? Batteriuppladdare menar du. Vad? Om man köper nått som heter DS så vette fan... Men när man köper NDS i Europa så får man samma som överallt.

NDS
Två pennor
En wrist/thumb-swrap
Batteriladdare (GBA SP-laddaren kan också användas)
Och (i alla fall i början) spelet Metroid Prime hunters: first hunt.

Det är en sak jag undrar. Jag är orolig över hur länge man får med Metroid-demot eftersom jag ska köpa min NDS i maj.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
  • Missing Avatar
  • Mr J
Advance Wars? e det bra eller? Hoppas Age of Empires och C&C kommer till NDS, isåfall ska jag lätt köpa en!
[ Joga Bonito! ][ Playing is believing ]
  • 0
Det har inte kommit än så det är ingen som vet om det är bra.
Atari uppfann det,N utvecklade det, Sony gjorde det mainstream, M$ köpte upp det
  • 0
  • Too
  • Too
Murdoc: 1490 SEK på OnOff också! Då får man också med ett nyckelband med DS logotyper och texter på!
"I didn't lose, I just didn't have good enough weapons."
  • 0
Shit!! Det verkar ju hur skön kontroll som helst

Synda att det nte kommer på DS premiären...men man får iaf ett demo ...
Atari uppfann det,N utvecklade det, Sony gjorde det mainstream, M$ köpte upp det
  • 0
Jag har bokat min NDS på spelbutiken.se.
Kommer få den antingen den elfte eller tolfte.
Betalar 1694 kr för den(1595+frakt 99).
Vet att den finns billigare men orkar inte avboka.
Har ändå pengar så det räcker.
Sen så kommer jag köpa spelen på en asbra billig sida
Min respekt till FalconWing har just gångrats med tusen | Champions of Azeroth
  • 0
Vilken sida är det som säljer så billiga spel?
Atari uppfann det,N utvecklade det, Sony gjorde det mainstream, M$ köpte upp det
  • 0
http://www.play.com

En engelsk site som säljer billigt,gratis frakt är det även.
Kommer nog köpa alla mina DS-spel där framöver.
Min respekt till FalconWing har just gångrats med tusen | Champions of Azeroth
  • 0
Jag har en fråga.

Jag har haft GBA sp sedan sommaren, och kommer nog köpa Nintendo DS när den kommer ut, tycker ni att jag ska sälja min GBA sp?
  • 0
Jag sålde min GBA SP,dels för att jag behövde pengarna och dels för att jag ändå kan spela alla GBA-spel på DS.
Sålde inte spelen.
Fast jag ångrar mig lite iofs,GBA SP är bra att ta med mig på resan,DS vet jag inte men det löser sig nog,kommer ändå köpa en ny GBA SP nångång.
Min respekt till FalconWing har just gångrats med tusen | Champions of Azeroth
  • 0
Så stor är väll endå inte DS?
Jag kan admitta att den kanske är svår att få ned i fickan, men att ha med den på resan ska vell inte vara något problem?
Live your dream, or die trying!
  • 0
Nej men jag menar att jag nog kommer va för rädd om den
Min respekt till FalconWing har just gångrats med tusen | Champions of Azeroth
  • 0
Kommer just hem från lite MP:Hunters first hunt!
Testade mottagningen lite: om någon här har varit i missionskyrkan i uppsala; så kan jag bara säga att man får full mottagning mellan närmast väggen "där framme" och högst upp och längst bak på läktaren...
Ett tips är föresten att man inte ställer sig utomhus utan jacka för att spela DS, efter några matcher börjar man skaka så man inte kan sikta...
Men jag måste nog erkänna att jag förlorade i metroid för första gången idag...
Vad du inte vet, angår inte dig.
  • 0
Nintendoist> Play.com har ju lika dyra som i Sverige, ca 380 kronor ju.

Jag kommer nog att köpa mina spel från utländska spelsidor typ videogamesplus, li-sang play-asia. Där får man spel för ca 250 kronor.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!