Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Ska man få spela spel när man är vuxen?


Igår hade jag en väldigt lång diskussion med en person som jag känner (Lotta-Potta) i MSN där han tycker det är opassande att spela spel att när man är vuxen och hans sista konsol ska vara PS4. Han var chockad när han fråga mig om jag ska spela när jag är vuxen och då sa jag ja.

Då tänker man, vad är det som är fel med att spela när man är vuxen? Spel är ju en hobby precis som allt annat. Då säger han om att när man är vuxen så kommer vi säkert båda ha familj och barn då och spel kommer ta upp tid för att istället för att vara med dom men det är ju bara en hobby så varför tar det upp tid från dom? Det är som att säga att om min fru går ut i stan eller mina barn går och spelar fotboll överger dom familjen och vi får ingen tid med varandra längre. Helt konstigt, titta på GR Redaktionen dom är vuxna och driver ett av dom bästa speltidningarna och inget är fel med dom.

Diskutera på, är det fel att spela när man är vuxen?
è il momento del Capitano, del nostro Capitano, del simbolo di Roma, del gladiatore giallorosso, del Bimbo d'Oro, con il numero 10, Francesco .. TOTTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 0
Verkligen inte. Jag hade inte tänkt ge upp min hobby i första taget
Du vet att du vill ha mig.
  • 0
Aldrig, jag kommer att dö med handkontrollen i näven!
  • 0
Jag kommer dö med en powerglove på min hand, haha.
è il momento del Capitano, del nostro Capitano, del simbolo di Roma, del gladiatore giallorosso, del Bimbo d'Oro, con il numero 10, Francesco .. TOTTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 0
Pöh, klart man inte kommer sluta spela bara för att man är vuxen. Det hela handlar om intresset fortfarande är kvar. Så för min del... Ja, jag kommer spela när jag är vuxen.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Han får väl helt enkelt spela tillsammans med sin familj, så tar han inte tid "från familjen"..
  • 0
Fråga runt lite bland spelar online, låt oss säga CoD4.
Där spelar man varje dag mot män och kanske kvinnor, men iaf män som är över 40 år.
Jag kan gå och spela lite nu om ni vill.
Har t ex. folk jag brukade spela CoD2 med som var 47, en på 35-40 år
och en jävel på 53, skojjar inte.
Sen finns det många många fler som jag inte lärt känna, tro mig.
  • 0
Spel är en lika stor konstform som såväl film, musik och litteratur, så varför inte?
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Som det känns nu så kommer jag nog spela spel en lång tid framöver, men kanske inte lika mycket när man blir äldre och har familj osv som man gör nu när man är ung.

Spel är ju, som du säger, en hobby som vilken annan hobby som helst.
You'd have to have a death wish to go in there. Sounds like the perfect job for me. - Old Snake
  • 0
Klart man kan spela när man är vuxen, men när man har barn hinner man ju inte sitta lika mycket, barnen går dock och lägger sig vid 20.00 så där har man ju någon timme att ängna sig åt vad man vill.. min farsa är 60 och spelar fps på pc, half-life och crysis you name it..
Sluta jiddra, börja trolla..
  • 0
Jag kommer nog spela när jag har tid, familjen och sånt är ju viktigare.
FU™
  • 0
Klart man kan spela när man är vuxen men det lär inte bli lika mycket.

Man kan ju spela runt 22:00 när barnen laggt sig
Story>Gameplay>Graphic
  • 0
Tja, det finns en massa vuxna som spelar. En 60-åring brukar spela CS med min brorsa.
Svampbob Fyrkant finns på riktigt!!
  • 0
Klart man ska spela som vuxen i framtiden man kan ju inte ge upp sin hobby bara sådär.
Fast däremot ska man ju inte låta ungarna se på när man spelar våldsamma spel ifall om de är för små.

Ska lätt spela med barnbarnen som pensionär och mina sista ord kommer att vara: Uuuhh...game..ove...
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Spel är precis som film och musik, alltså en digital underhållning för alla. Så länge jag lever kommer jag aldrig sluta spela spel.
  • 0
Jag tycker att det är positivt med vuxna som spelar, men man ska tänka på att de flesta människor inte har samma hobby hela livet - inte härmed sagt att vuxna ger upp spelandet bara för att de är just "vuxna".

Detta är såklart lika med andra hobbys. Oftast växer man ifrån de förr eller senare, även om jag aldrig nu skulle tro att jag skulle sluta medd spelandet direkt...
Simon Eriksson / Gamereactor
  • 0
Du skriver med allt för korkade personer på msn verkar det som. Fast hur gammal kan han vara egentligen när han tydligen inte kommer att vara vuxen när PS4 släpps?
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Jag är 24 så jag anses väl vara ung vuxen och jag spelar presis lika mycket nu som jag gjorde när jag var yngre och jag tror inte jag kommer sluta med det tills jag dör.

Det där med att spel är för barn kommer nog dö ut mer och mer. Visst när det kom så var det ju tänkt lite som en leksak för barnen kanske. Men det har ju förändrats mer och mer. De som är äldre idag (våra mammor och pappor) ser det nog ofta fortfarande så och de flesta i deras ålder spelar nog inte för att de inte gjorde det när vi var små.

Men när vi "gamers generationen" är i 50 års åldern och har hängt med sen vi var små så kommer nog spel vara lika accepterat som att en 50 åring sätter på en film eller läser en bok även om det kan kännas avlägset nu. När en helt ny generation växt upp med spel så ser jag ingen anledning till att de kommer sluta automatiskt för att de blir äldre.

Jag håller med att det känns lite konstigt att tänka sig en 50-60 åring sitta och lira för fullt, men det är ju oss här det gäller. Det är faktiskt vi här som snart är gammla 50 taggare och om vi kommer tycka spel är lika roligt då (vilket jag inte ser någon direkt skäl till att vi inte skulle göra) så kommer ju medelåldern på de som spelar ständigt höjas.
Världens överlägset bästa spel alla kategorier heter Outcast
  • 0
Det är opassande inte bara för vuxna, utan alla åldrar att spela spel. Det är bevisat att interaktionen har skadliga effekter på hjärnan. Dock är vuxna den åldersgrupp som drabbas minst av dessa negativa effekter, tack vare att kroppen är fullt utvecklad, men det är inte rekommenderat att vuxna skall spela spel. Det finns alltid en risk med det.
Bajs?
  • 0
Citerar Ola_Skinnarmo:
Det är bevisat att interaktionen har skadliga effekter på hjärnan.


Hosta upp 'en, tack. Skulle vara intressant att se. Om du har rätt så måste jag ju veta hur mycket flugsvamp jag måste dosera.
Svampbob Fyrkant finns på riktigt!!
  • 0
Citerar Ola_Skinnarmo:
Det är opassande inte bara för vuxna, utan alla åldrar att spela spel. Det är bevisat att interaktionen har skadliga effekter på hjärnan. Dock är vuxna den åldersgrupp som drabbas minst av dessa negativa effekter, tack vare att kroppen är fullt utvecklad, men det är inte rekommenderat att vuxna skall spela spel. Det finns alltid en risk med det.


Okej du har sagt att spel är så jävla dåligt så nu vill jag ha bevis på att det är så farligt
Story>Gameplay>Graphic
  • 0
  • Missing Avatar
  • Shad
Spela, Ja
  • 0
Tjena..............jag fyller 44 i april, tre barn och fast arbete men så fort jag får tid över (när barnen och frugan somnat) så hamnar jag framför min xbox360. Har alltid spelat spel och kommer fortsätta med det så länge det finns bra spel.......... Det gäller bara att hinna med.......
Ålder e ju bara en siffra.....


T.
  • 0
Citerar LtDanRNT:
Tjena..............jag fyller 44 i april, tre barn och fast arbete men så fort jag får tid över (när barnen och frugan somnat) så hamnar jag framför min xbox360. Har alltid spelat spel och kommer fortsätta med det så länge det finns bra spel.......... Det gäller bara att hinna med.......
Ålder e ju bara en siffra.....


T.


Bra sagt
Story>Gameplay>Graphic
  • 0
Alltså, jag tror denna grabben tråden handlar om har väldigt konservativa föräldrar och att han tror att han kommer bli som dom. I slutändan blir det så att han spelar mer spel när han är vuxen än vad han gör nu..

Om man generaliserar lite om vad man har för uppfattning av vad vuxna idag gör på fritiden. Dom kollar på epiga amerikanska såpor och svartvita långfilmer och löser korsord. Det har dom gjort sen tv's begynnelse på 60talet. Min generation (70talist) är uppväxt med Video och tvspel och anser många gånger att det har högre underhållningsvärde. Då är det ju troligt att man kommer ha med sig dom värderingarna även när man är vuxen. Men det är möjlig att man väljer Ultimate Soduko 4 eller Crossword Warriors framför GTA och Resident Evil när man börjar närmas pension, men tvspel och framförallt bärbara konsoller kommer helt klart finnas med i vardagen.
Sluta jiddra, börja trolla..
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!