Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox one köp värde


Hej!
Jag har under lång tid velat över införskaffning av xbox vs ps4 och nu i veckan hade cdon en deal där man fick halo5 + fifa 16 utöver konsolpaketet för 3500:- Så råkade impulsköpa detta och nu har jag kalla fötter största anledningen är ps4ans lite bättre prestanda + de exklusiva spelen.
Men har en tanke på att kanske spela ut halo 5 och sen sälja konsolen (typ till Julen) Har ni någon aning om hur mycket ni tror att värdet skulle minskas när jag sen säljer detta? Tack för hjälp!

Tillagt 2015-10-21 18:20:
det är en 500 gb krysslåda det handlar om ;)

Tillagt 2015-10-21 18:21:
och sen ska tilläggas att fifa 16 är digitalt!
  • 0
Men om du löser in Fifa 16-koden så kommer spelet att vara knutet till ditt konto, så personen som köper konsolen kommer inte att kunna nyttja det spelet.

Men totalvärde.. 3000 kanske? Har inte så stor koll.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Kolla blocket och tradera vad begagnade maskiner ligger på. Sen får de bara ett spel till (om du löst in fifa), så får du nog inte så mkt
Mustig som fan
  • 0
Vad alla tjatar om ps4 bättre prestanda m.m.

Visst...den är snabbare att ladda ner spel med, grafikmässigt är det väldigt liten skillnad.

Inget man lägger märke till när man spelar.

Så du behöver inte ha kalla fötter eller känna att du måste sälja den fort.

Känn dig för och välj konsol efter vilka spel du gillar bäst.

Xbox blir bättre allt eftersom. Jag har alltid haft ps innan denna generation då jag bytte pga kompisar.

Jag är grymt nöjd med xboxen nu.
  • 0
Båda konsolerna har sina fördelar, men det är exklusiva titlar eller vad polarna har som brukar avgöra.

Citerar iceblood:
Visst...ps4 är snabbare att ladda ner spel med

Nej, verkligen inte. Xbox Live har mycket bättre servrar än Playstation Network...
  • 0
Citerar Simonsonen:
nu har jag kalla fötter

We've all been there! Älskar min ONE och använder den dagligen i allt från spel till Youtube och Viaplay, tycker absolut inte att du ska ångra detta köp! FIFA 16 är förövrigt riktigt bra
...
  • 0
Citerar Danne89:
Båda konsolerna har sina fördelar, men det är exklusiva titlar eller vad polarna har som brukar avgöra.

Citerar iceblood:Visst...ps4 är snabbare att ladda ner spel med
Nej, verkligen inte. Xbox Live har mycket bättre servrar än Playstation Network...


rekommenderar att köpa spel på skiva installerar fortare från skiva, tar 2 minuter max på PS4 och på Xbox One tog det 45 minuter (The Master Cheif Collection.
  • 0
Citerar zleck1337:
rekommenderar att köpa spel på skiva installerar fortare från skiva, tar 2 minuter max på PS4 och på Xbox One tog det 45 minuter (The Master Cheif Collection.


Tog mig max 10 minuter innan jag kunde spela Halo: MCC. Aldrig varit med om att det tar mer än 15 min.
  • 0
Citerar zleck1337:
rekommenderar att köpa spel på skiva installerar fortare från skiva, tar 2 minuter max på PS4 och på Xbox One tog det 45 minuter (The Master Cheif Collection.


Vad gjorde du när det tog 45 minuter?
  • 0
Citerar zleck1337:
Xbox One tog det 45 minuter (The Master Cheif Collection.


Är det inte en 20 gig stor patch till Halo MCC då?

Är för övrigt helnöjd med min Xbox One.
Vad är det för mening att äta om man ändå har sylt på?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!