Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

2007 vs 2008

Alan Wake och GTA IV kommer ensama slå '07, men så får man tänka på att Mass Effect kom förra året, men tja, nej, '08 kommer nog bli ett i mina ögon bättre spelår än '07.
It's poetry. The poetry of War.
  • 0
Jag tror att man inte skall stirra sig blind på alla spel som kommer ut under 2008 eller hur de förhåller sig till de spel som släpptes 2007 då sådana saker oftast berör rena smakfrågor.
Dock tror jag att 2008 kan bli ett starkt tvspelsår om alla de planerade storspel som planeras till PS3 lyckas stärka konsolens anseende och värde.
En sådan utveckling kan i det långa hela skapa en bättre marknad överlag och stärka investeringar för många spelutvecklare för framtiden.

Alltså kan det rent procentuellt sett bli ett mindre antal "bra" spel 2008 men rent strategiska val kan göra att en del konsoler och utvecklare som satsat på en långtidsinvestering kan få igen arbetsmödan och fortsätta leverera utmärkta spel... kanske lite mer sällan men än så bra!

//nrXIV
  • 0
Hoppas iallfall att det blir ett lika bra spelår som 2007
Do you think we crashed on this place by coincidence ?
  • 0
Citerar heder:
Hoppas iallfall att det blir ett lika bra spelår som 2007

Finns inget att hoppas. Det är garanterat, såvida inte 90% av alla titlar blir försenade av någon extremt konstig anledning.
Those without evidence shouldn't open their mouths.
  • 0
Nejnejnej, killar, ni har ju missförstått hela grejen. Det handlar inte om att visa musklerna. Ni måste inte visa er på styva linan hela tiden, liksom, utan ni kan ta det lugnt, känna mörkret sänka sig över er och låta världen vara för en sekund.
  • 0
Citerar Görgen:
Nejnejnej, killar, ni har ju missförstått hela grejen. Det handlar inte om att visa musklerna. Ni måste inte visa er på styva linan hela tiden, liksom, utan ni kan ta det lugnt, känna mörkret sänka sig över er och låta världen vara för en sekund.

Du måste ha en dålig dag eller nåt
  • 0
Mario Kart Wii kommer slå det mesta!!

• 0
07 är ett mycket bättre spel år. Mycket av det som kom ut förra året var historiska. Dem tre största var Halo 3, Crysis och super mario galaxy.
  • 0
Gta IV sopar golvet med alla spel från 07
And if I kiss you in the garden, in the moonlight, will you pardon me and tiptoe through the tulips with me
  • 0
2008 kommer enligt mig att bli mycket bättre, då jag varken var/är sugen på Crysis, Halo 3 eller Super Mario Galaxy.

Dock så kom Bioshock, Mass Effect och Naruto: Rise of a ninja 2007.

I vilket fall som helst så återstår det att se vad det blir utav 2008.
Och båda åren kommer säkerligen att bli storslagna.
Shoot, then ask. But in return, don't expect no answer.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Ou
Citerar metroid_prime:
07 är ett mycket bättre spel år. Mycket av det som kom ut förra året var historiska. Dem tre största var Halo 3, Crysis och super mario galaxy.

Jag håller med dig. Titta på alla tiorna. Jag har aldrig varit lika "hypad" som innan den hösten. Det var det året som gjorde så att jag köpte Xbox 360, det var det året som gjorde att jag kom in i det seriösa spelandet. Jag vet inte om det kommer att bli slaget, faktiskt. Nu är jag väldigt intresserad av konsoler och spel. Allting tack vare det förra året.
Den som ännu inte har begripit att vi betalade kakor i skatt när Göran Persson var statsminister bör ta en titt på honom.
  • 0
så kom Bioshock, Mass Effect och Naruto: Rise of a ninja 2007.</quote>

Håller med grymma spel ... Bioshock var ju en riktig överraskning
  • 0
Citerar heder:
Håller med grymma spel ... Bioshock var ju en riktig överraskning

Håller med där... Bioshock bjöd på en hel del överraskningar, bra sådana
  • 0
Jag tror iallafall att 2008 kommer ha mycket att bjuda på
  • 0
för mig så kommer 2008 vara bättre (hoppas jag)
  • 0
2008 kommer att piska -07:s rumpa.
Dock så var 2007 ett grymt spelår det också.
Shoot, then ask. But in return, don't expect no answer.
  • 0
MGS4, MGS4, MGS4!! Nu får Kojima fan inte försena det mera.. Att vänta till sommar blir plågsamt nog.
Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva. - Strindberg
  • 0
  • Missing Avatar
  • Dfcs
asså 08 blir bättre de ända som jag tycker va rikitigt stort 07 va burning crusade...

08 vilket nice år de blir kommer og bli de år då jag läger ut mest pengar på spel hitttils
  • 0
Citerar heder:
Jag tror iallafall att 2008 kommer ha mycket att bjuda på

Det tror jag med vi får hoppas att tillverkarna gör lika bra ifrån sig i år med
  • 0
2008 tror jag ( GTA IV, Just Cause 2, Mafia II, Killzone 2, Call of duty 5, Army of two, Battlefield Bad Company, Metal Gear Solid 4, kanske Gears of war 2 , Rainbow six Vegas 2 o.s.v. That´s gone´e be a hell of a year!!
  • 0
Nu när GTA IV har kommit så är jag säker på att 2008 är ett ännu bättre spel år
  • 0
  • race
  • race
2007: Forza 2, Mass Effect, CoD 4, Halo 3, The Orange Box, Colin McRae: Dirt och en hel hög med bra spel.

2008: GTA IV, Saints Row 2, GRID, Halo Wars.
Ja 2008 bjuder på bra spel men jag tycker 2007 är lite mer spännade.
  • 0
Det får vi se i slutet av året.
Free Agent
  • 0
Super Mario Galaxy var det enda AAA-spelet jag tog del av 2007. Detta år har redan överträffat 2007, med Mario Kart Wii och GTA IV...
"Nu får vi en politik där det lönar sig bättre att vara frisk och ha ett arbete än att vara sjuk och arbetslös" - Lars Ohly
  • 0
Race, du glömmer stora spel som Metal Gear Solid 4, Battlefield: Bad Company, Gears of War 2, Mirror's Edge .. Ja, listan kan göras lång.
"Gentlemen, we just seized an airfield. That was pretty fucking ninja!" - Brad "Iceman" Colbert
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy