Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Just Cause 2-tråden


Citerar Ciriux:
Spelade dock på PC, så det fanns inga achievements att jaga.


Men du har ju moddar, vilket borde förlänga speltiden avsevärt. Det finns verkligen sjukt många häftiga JC2-moddar där ute, och jag är lite bitter över att jag inte kan ta del av dem.
  • 0
Jojo, självklart spelar jag med moddar. Har moddat sönder spelet. Menade bara att jag har inget som pushar mig att samla alla grejer.

Visst finns roliga moddar. Jag har oändligt med ammo, nya vapen, min änterhake når över 2 km, spelar klädd som Sub-zero, hoppar 100 meter, kedje-explosioner etc, etc.
  • 0
Citerar Ciriux:
Jojo, självklart spelar jag med moddar. Har moddat sönder spelet. Menade bara att jag har inget som pushar mig att samla alla grejer.

Visst finns roliga moddar. Jag har oändligt med ammo, nya vapen, min änterhake når över 2 km, spelar klädd som Sub-zero, hoppar 100 meter, kedje-explosioner etc, etc.


Oändligt med ammunition saknar jag verkligen.
  • 0
Citerar Ciriux:
Jojo, självklart spelar jag med moddar. Har moddat sönder spelet. Menade bara att jag har inget som pushar mig att samla alla grejer.

Visst finns roliga moddar. Jag har oändligt med ammo, nya vapen, min änterhake når över 2 km, spelar klädd som Sub-zero, hoppar 100 meter, kedje-explosioner etc, etc.


Får mig att önska att jag kunde köra PC-versionen.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Tänkte spela SWTOR idag förmiddag. Hade inget fungerande internet. Vad bättre att starta än Just Cause 2? Alltid lika roligt att spränga lite eller kapa ett plan.
  • 0
Citerar Ciriux:
Alltid lika roligt att spränga lite eller kapa ett plan.


Eller båda samtidigt.
  • 0
Fo shizzle. Eller varför inte koppla fast en helikopter i en 747 med min moddade lina som aldrig går av, och sen se den släpas efter i luften.
  • 0
Förstår inte varför Avalanche inte implementerar möjligheten att skriva in fuskkoder efter att man har klarat spelet. Jag vill spela med oändligt med ammunition eftersom det är så dyrt att köpa nya vapen. Och ju mer du spelar desto mindre saker finns det att spränga och få pengar för. Jag tycker ärligt talat att Avalanche har gjort det dåligt som inte lyssnat på fansen vad gäller såna här saker, för jag vet att jag inte är den enda som tycker så. Dessutom borde de ha släppt mer DLC, Just Cause 2 är som gjort för massor av saftigt DLC, och det enda vi får är några vapen och fordon. Löjligt.
  • 0
Dom kanske vill att folk ska spela det som det ska spelas, på PC.
  • 0
Citerar Logos:
Dessutom borde de ha släppt mer DLC, Just Cause 2 är som gjort för massor av saftigt DLC, och det enda vi får är några vapen och fordon. Löjligt.


Ha möjlighet att göra egna uppdrag och även ladda ned andras vore perfekt!
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar Ciriux:
Dom kanske vill att folk ska spela det som det ska spelas, på PC.


Hehe, nja... Det är skönare att spela Just Cause 2 med en dual shock, och jag älskar inspelningsfunktionen som PS3-utgåvan har. Men som sagt, jag är avundsjuk på moddarna, det ska villigt erkännas.

Citerar T-Boy:
Ha möjlighet att göra egna uppdrag och även ladda ned andras vore perfekt!


Ja, det vore trevligt! Och det behöver inte bara någon avancerad uppdragseditor - ta föremål X från punkt A till B och eliminera den personen på vägen, till exempel.
  • 0
Citerar Logos:
Citerar T-Boy:
Ha möjlighet att göra egna uppdrag och även ladda ned andras vore perfekt!


Ja, det vore trevligt! Och det behöver inte bara någon avancerad uppdragseditor - ta föremål X från punkt A till B och eliminera den personen på vägen, till exempel.


Ja, men kanske också möjlighet till lite mer avancerade och längre uppdrag.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar Logos:
Jag vill spela med oändligt med ammunition eftersom det är så dyrt att köpa nya vapen. Och ju mer du spelar desto mindre saker finns det att spränga och få pengar för. Jag tycker ärligt talat att Avalanche har gjort det dåligt som inte lyssnat på fansen vad gäller såna här saker, för jag vet att jag inte är den enda som tycker så.


Egentligen det enda som jag ser som ett riktigt problem med Just Cause 2. Visst, spelet är inte perfekt, men det är så sinnessjukt underhållande att det förutom detta egentligen inte finns något som jag vill klaga på. Är övertygad om att jag kommer att återvända till spelet gång på gång under flera år framöver.
  • 0
Citerar Homer S:
Visst, spelet är inte perfekt, men det är så sinnessjukt underhållande att det förutom detta egentligen inte finns något som jag vill klaga på.


Ja, spelet är något alldeles enormt underhållande. Men jag skulle ändå säga att det finns andra saker att klaga lite på, till exempel bilfysiken och röstskådespelarna. Med det sagt blir det ännu mer imponerande hur spelet kan vara så fruktansvärt bra och bjuda på så mycket spelglädje, trots dessa brister.
  • 0
Citerar Logos:
Men jag skulle ändå säga att det finns andra saker att klaga lite på, till exempel bilfysiken och röstskådespelarna. Med det sagt blir det ännu mer imponerande hur spelet kan vara så fruktansvärt bra och bjuda på så mycket spelglädje, trots dessa brister.


Bilfysiken är ju visserligen närvarande hela tiden, men röstskådespelarna är endast med en liten del av spelet och inte något som jag tycker är något större minus.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
men röstskådespelarna är endast med en liten del av spelet och inte något som jag tycker är något större minus


Det har du faktiskt rätt i. Dessutom tycker jag det har kommit blivit en del av Just Cause-spelen att ha mediokra på gränsen till dåliga röstskådespelare. Känns ganska charmigt på nåt sätt. ^^
  • 0
Citerar Logos:
Dessutom tycker jag det har kommit blivit en del av Just Cause-spelen att ha mediokra på gränsen till dåliga röstskådespelare. Känns ganska charmigt på nåt sätt.


Huvudet på spiken. Jag skulle inte vilja ändra röstskådespelarna för allt i världen, de sätter stämningen för äventyret perfekt.
  • 0
Citerar Homer S:
Citerar Logos:
Dessutom tycker jag det har kommit blivit en del av Just Cause-spelen att ha mediokra på gränsen till dåliga röstskådespelare. Känns ganska charmigt på nåt sätt.


Huvudet på spiken. Jag skulle inte vilja ändra röstskådespelarna för allt i världen, de sätter stämningen för äventyret perfekt.


Precis! Jag menar, hur skulle man (Rico) ena stunden kunna vara allvarlig och seriös, och sen i andra spränga stora baser och kriga mitt bland folk i städer. Dessutom flera gånger om. Nej, att använda sig av lite sämre röstskådespelare och ha med lite klichéer passar bättre för ett lite avkopplande spel som inte tar sig själv på för stort allvar.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Sämst är nog hon tjejen som är ledare för dom röda. Hon låter så extremt bajsnödig, vilket också är märkligt eftersom snygga tjejer inte bajsar.
  • 0
Citerar Ciriux:
Sämst är nog hon tjejen som är ledare för dom röda. Hon låter så extremt bajsnödig, vilket också är märkligt eftersom snygga tjejer inte bajsar.


+1
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Har spelat ett par timmar Just Cause 2 idag. Är uppe i 30 h/ 30% sen omstarten. Satan vilket underbart spel. Drog igång Just Cause också, roligt det med, även om det kliar i grappling-hook-fingret lite väl mycket och det märks ganska väl att det är ett PS2-spel i grunden. Det bästa vore dock att ta det bästa från båda spelen till Just Cause 3, för även om Just Cause 2 är det bättre spelet blev även en hel del sämre.
  • 0
Citerar Homer S:
Det bästa vore dock att ta det bästa från båda spelen till Just Cause 3, för även om Just Cause 2 är det bättre spelet blev även en hel del sämre.


Var ett bra tag sen jag körde första så mina minnen från det spelet är rätt så svaga (eller undanträngda av den fantastiska tvåan), så du kan gärna få nämna vad som blev sämre.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Var ett bra tag sen jag körde första så mina minnen från det spelet är rätt så svaga (eller undanträngda av den fantastiska tvåan), så du kan gärna få nämna vad som blev sämre.


- Upplägget med safe-houses, tillgång till vapen och ammo vid dessa samt möjligheter att spara fordon försvann. Istället fick vi helt värdelösa Black Market.

- Gratis Heavy Drop av Agency-fordon var en sjukt bra möjlighet. Vem använder Black Market när det funkar bättre att bara sno från fienden? Ska fordonen kosta ska man bara behöva köpa dem en gång, för att sedan ha fri tillgång till dem.

- Striderna - övertaget med fallskärmen och änterhaken kompenserades bara genom att göra fienderna mer träffsäkra och ge dem målsökande missiler, vilket gör striderna mer irriterande och frustrerande.

- Ricos idiotcoola animation ersattes.
  • 0
Citerar Homer S:
Citerar T-Boy:
Var ett bra tag sen jag körde första så mina minnen från det spelet är rätt så svaga (eller undanträngda av den fantastiska tvåan), så du kan gärna få nämna vad som blev sämre.

- Gratis Heavy Drop av Agency-fordon var en sjukt bra möjlighet. Vem använder Black Market när det funkar bättre att bara sno från fienden? Ska fordonen kosta ska man bara behöva köpa dem en gång, för att sedan ha fri tillgång till dem.


Det håller jag med om. Känns drygt att behöva köpa om samma fordon igen och igen. De borde gjort så de var dyrare, men i gengäld så behöver man bara betala för dem en gång.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Ska tillägga detta också:

- Flygplanen blev sämre. Man skippade auto-lock vilket gjorde det omöjligt att träffa något med missiler från jetplanen. Kameran blev också sämre när det gäller fordon - det går inte att se sig omkring lika lätt.

- Helikoptrarna blev sämre. Segare och bara allmänt mer värdelösa. Kapa fordon tar dessutom alldeles för lång tid.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!