Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Just Cause 2-tråden


Har bara en achievement kvar, måste döda 30 (?) fiender utan att bli skadad. Någon som har något tips?
  • 0
Citerar Swe 08:
Har bara en achievement kvar, måste döda 30 (?) fiender utan att bli skadad. Någon som har något tips?


Krypskyttegevär från någon ganska oåtkomlig plats skulle jag nog pröva först.
Fuck yeah!
  • 0
Citerar Swe 08:
Har bara en achievement kvar, måste döda 30 (?) fiender utan att bli skadad. Någon som har något tips?


Jag gjorde det i ett av storstadsdistrikten där jag sköt på militären från taken medan jag använde änterhaken för att ständigt röra mig från till andra tak. Minns att det var lite klurigt, men långt ifrån omöjligt.

Lycka till.
  • 0
Kör det fortfarande, helt seriöst. Att meja ner helikoptrar högt uppe i molen och dodga från missiler är fortfarande otroligt kul.

Och Logos, har du 100% nu?
  • 0
Citerar Logos:
Citerar Swe 08:
Har bara en achievement kvar, måste döda 30 (?) fiender utan att bli skadad. Någon som har något tips?


Jag gjorde det i ett av storstadsdistrikten där jag sköt på militären från taken medan jag använde änterhaken för att ständigt röra mig från till andra tak. Minns att det var lite klurigt, men långt ifrån omöjligt.

Lycka till.


Blir att testa. Har faktiskt också gått och undrar hur man ska kunna klara det.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Citerar Logos:
Citerar Swe 08:
Har bara en achievement kvar, måste döda 30 (?) fiender utan att bli skadad. Någon som har något tips?


Jag gjorde det i ett av storstadsdistrikten där jag sköt på militären från taken medan jag använde änterhaken för att ständigt röra mig från till andra tak. Minns att det var lite klurigt, men långt ifrån omöjligt.

Lycka till.


Blir att testa. Har faktiskt också gått och undrar hur man ska kunna klara det.


Ska försöka nu
  • 0
Citerar Satsuki:
Och Logos, har du 100% nu?


Nope, har fastnat på typ 98,5% eller nåt. Är så sjukt svårt att hitta fler saker när man kommit så långt.

--- --- ---

Fan vad jag vill ha Just Cause 3!
  • 0
Pell Silverbolt med full uppgradering är bara...
Finns det något snabbare än det i spelet?
  • 0
Köpte spelet på amazon.com igår för 2,5 dollar och aktiverade det på Steam. Bra deal det.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar Satsuki:
Pell Silverbolt med full uppgradering är bara...
Finns det något snabbare än det i spelet?


Jag tror faktiskt att G9 Eclipse är snäppet snabbare. Men bara lite. Dock så känns Silverbolten nästan snabbare eftersom den är så liten. ^^
  • 0
Citerar Logos:
Citerar Satsuki:
Pell Silverbolt med full uppgradering är bara...
Finns det något snabbare än det i spelet?


Jag tror faktiskt att G9 Eclipse är snäppet snabbare. Men bara lite. Dock så känns Silverbolten nästan snabbare eftersom den är så liten. ^^


Tackar!

Sirjohnnyking det är ju runt 20 kr, fan vad värt
  • 0
Det kostade ju 25 kr på Steam häromdagen, köpte det själv då.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar Satsuki:
Pell Silverbolt med full uppgradering är bara...
Finns det något snabbare än det i spelet?


F-33 Dragonfly Jet Fighter är det snabbaste fordonet i JC2.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Det kostade ju 25 kr på Steam häromdagen, köpte det själv då.


Det var nästan så jag själv köpte det bara för att det var så billigt, och då har jag det redan till PS3.

Dessutom så klarar inte min dator det (inte demot som släpptes i alla fall).
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Försökt klara ett flygplansrace ca 20 ggr nu, den där i storstaden där man ska åka med planet runt och under en massa brorar.

Testa inte racet, man blir fan förbannad
  • 0
Citerar Satsuki:
Försökt klara ett flygplansrace ca 20 ggr nu, den där i storstaden där man ska åka med planet runt och under en massa brorar.

Testa inte racet, man blir fan förbannad


Haha, det racet minns jag. Den var klurig, håller med. Minns inte exakt hur jag klarade det, men skulle tro att jag använde antingen en helikopter eller ett långsamt flygplan. Klarat det har jag i alla fall.
  • 0
Kör detta på PS3. Hur fan kan det vara så snyggt? Helt otrolig draw distance. Provade Mass Effect 3 och frameraten var hur dålig som helst. Men i JC 2, no problem. Helt fantastiskt

Jag förstår skillnaden mellan de två grafikmotorerna. Men glömmer man bort det tekniska och bara tittar på JC 2 "in action" ser det makalöst ut.

Btw det är ett av de få spel jag fortfarande spelar lite då och då, men tröttnar aldrig.
  • 0
Citerar Kitsune:
Kör detta på PS3. Hur fan kan det vara så snyggt? Helt otrolig draw distance. Provade Mass Effect 3 och frameraten var hur dålig som helst. Men i JC 2, no problem. Helt fantastiskt

Jag förstår skillnaden mellan de två grafikmotorerna. Men glömmer man bort det tekniska och bara tittar på JC 2 "in action" ser det makalöst ut.


Ja, Just Cause 2 är verkligen ett vackert spel att titta på. Sikten är makalös.

Citerar Kitsune:
Btw det är ett av de få spel jag fortfarande spelar lite då och då, men tröttnar aldrig.


Samma här. Tog fram spelet för nån vecka sen och spelar nu dagligen, återigen. ^^ Ett av mina absoluta favoritspel.

Btw, vad tror folk att Avalanche kommer att hitta på i vår? De har ju sagt att de har flera stora utannonseringar att komma med då. Vågar man hoppas på Just Cause 3?
  • 0
Spelade nästan två timmar idag för att försöka bättra på mina procentenheter. Under den tiden hittade jag endast en enda supply box. Börjar bli svårt att hitta saker nu. Ligger på 99.37%.

--- --- ---

den här sidan står det att Avalanche kommer att utannonsera minst ett spel på årets E3-mässa. Tyvärr står det också att det inte kommer att vara Just Cause 3. Längtan efter det spelet är så stor att det ibland gör lite ont.
  • 0
Citerar Logos:
Spelade nästan två timmar idag för att försöka bättra på mina procentenheter. Under den tiden hittade jag endast en enda supply box. Börjar bli svårt att hitta saker nu. Ligger på 99.37%.


Imponerande!!! Hur länge har du spelat?
  • 0
Citerar Ciriux:
Imponerande!!! Hur länge har du spelat?


Tack! Den sparfilen ligger på ca 130-140 timmar. Sen har jag väl en 150 speltimmar till på andra sparfiler.

99.44% nu. Hittade några mobila radarstationer idag.
  • 0
Citerar Logos:
99.44% nu.


Jäklar! Själv är jag uppe i 60-70 %.
Var ett tag sen man körde, så det kanske är dags snart.

Tillagt 2012-03-11 16:41:
Vad hoppas ni på att de kommer lägga till till nästa del?
Själv hoppas jag på någon form av co-op. Tanken på att sprida kaos på marknivå, medan en kompis håller ställningarna i luften och är redo att ta en därifrån när det behövs, är oslagbar!
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar Kitsune:
Kör detta på PS3. Hur fan kan det vara så snyggt? Helt otrolig draw distance. Provade Mass Effect 3 och frameraten var hur dålig som helst. Men i JC 2, no problem. Helt fantastiskt


Det sjukaste tycker jag är att Just Cause 2 har så stabil framerate. Trots makalös grafik och fantastisk draw-distance. Avalanche trollade verkligen med konsolerna.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar T-Boy:
Vad hoppas ni på att de kommer lägga till till nästa del?
Själv hoppas jag på någon form av co-op. Tanken på att sprida kaos på marknivå, medan en kompis håller ställningarna i luften och är redo att ta en därifrån när det behövs, är oslagbar!


Co-op vore najs, absolut, även fast jag inte är lika hypad på det som alla andra verkar vara. Just Cause-spelen känns i grund och botten som single player-spel, de har alltid varit det och kommer förmodligen att vara så även i framtiden.

Listan på saker som jag hoppas de inkluderar i uppföljaren är hur lång som helst. ^^ Fordon av alla de slag vill jag se - fler helikoptrar (som i första spelet), snöskoter, luftvärnsvapen, fler olika tanks samt fraktflyplan som man kan fylla med bilar och liknande. Sen får de gärna slänga in ett hangarfartyg i spelet också.

Dessutom vill jag att de inkluderar målsökande missiler på flygplan. Som det är nu är det väldigt svårt att träffa mål med planens missiler/raketer eftersom det rör sig så snabbt. Med målsökande missiler skulle det bli lättare och framförallt roligare. Osså vill jag kunna flyga med cockpit-view!

En annan sak jag saknar är möjligheten att fästa C4 på helikoptrar i luften. När man hänger under den ska man kunna fästa C4 på den, men det går inte. Det går på bilar och flygplan, men inte helikoptrar. Det är synd.

Bättre bilfysik är en given sak, och fler olika handvapen. Och fler unika platser. De måste verkligen slänga in mer content i uppföljaren.
  • 0
Jag har varit upp i kanske 60% som högst. Då efter ett bra antal timmar! Spelade dock på PC, så det fanns inga achievements att jaga.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!