Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Just Cause 2-tråden


Just Cause 2 demon förstörde upplevelsen i spelet när man köpte det!
Om apan själv får bestämma!
  • 0
Citerar MatApan:
Just Cause 2 demon förstörde upplevelsen i spelet när man köpte det!


Va...?
  • 0
Citerar MatApan:
Just Cause 2 demon förstörde upplevelsen i spelet när man köpte det!


Erkänn att du spelade om det tills du tröttnade.
  • 0
Citerar Logos:
betydligt bättre spel på nästan alla punkter. Förutom bilkörning och story. Och röstskådespel.


Levande stad och bättre kontroll och de punkter ovanför tycker jag går före enorm värld med irriterande fiender och hjärndöd befolkning.
"Ska du ha Browwerhood eller?" - G
  • 0
Citerar Rockstar1:
Levande stad och bättre kontroll och de punkter ovanför tycker jag går före enorm värld med irriterande fiender och hjärndöd befolkning.


Att staden i GTA IV är mer levande än dom i Just Cause 2 håller jag med om, men kontrollen tycker jag inte är bättre. Den känns mer naturlig i Just Cause 2.

"Irriterande fiender"? Vad är det som är irriterande med fienderna i Just Cause 2? Det faktum att dom kommer i stora antal? Det är ju bara roligt att döda många fiender i Just Cause 2 eftersom det bara är din fantasi som sätter gränsen för hur många olika sätt du kan döda dom på. Och med en fallskärm och grappling hook ständigt till hands kan du ta dig ur de allra flesta situationerna om du är någorlunda duktig och påhittig.
  • 0
Kontrollen i GTA IV är ganska kass faktiskt. Började spela om det för andra gången för ett tag sedan och blev förvånad över hur klumpig och bångstyrig kontrollen är. Den är smidigare i Just Cause 2. Sen är GTA IV lite överskattat överlag, men det är en annan historia.
  • 0
Citerar Ciriux:
Kontrollen i GTA IV är ganska kass faktiskt. Började spela om det för andra gången för ett tag sedan och blev förvånad över hur klumpig och bångstyrig kontrollen är. Den är smidigare i Just Cause 2. Sen är GTA IV lite överskattat överlag, men det är en annan historia.


Kontrollschemat i Just Cause 2 sitter som handen i handsken.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
AAARHG! Har suttit en timme och flygit runt och köttat som fan. Asmånga baser och flera befäl dödade. Då hänger sig spelet! Allt förlorat. Får loada om senaste autosaven. Då hamnar jag långt tillbaka. Provar en save file och hamnar ÄNNU längre bak och nu är den autosave!

FAAAAN! Trodde det autosave åtminstonde efter en dödad överste.
  • 0
Haha, surt. Själv har jag gjort som vana för längesen att regelbundet spara manuellt. Well, tur att det är jävligt roligt att ta över baser och döda befäl, så det är ju inte så jättetungt att göra om det.
  • 0
Nej, det är rätt lugnt egentligen. Och jag har ju klarat det en gång. Men det kändes ändå tungt just då.
  • 0
Citerar Ciriux:
Nej, det är rätt lugnt egentligen. Och jag har ju klarat det en gång. Men det kändes ändå tungt just då.


Irriterande om inte annat.

Något liknande hände mig i The Elder Scrolls IV: Oblivion. Min sparfil (som jag spenderat över 80 timmar på) slutade fungera och jag fick börja om på nytt. Har inte kört något sen dess.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Har inte kört något sen dess.


Den känns igen...
Brum Brum!
  • 0
Citerar T-Boy:
Något liknande hände mig i The Elder Scrolls IV: Oblivion. Min sparfil (som jag spenderat över 80 timmar på) slutade fungera och jag fick börja om på nytt. Har inte kört något sen dess.


Brorsans sparfil i LA Noire blev korrupt. Han var nära slutet. En 15 timmar i alla fall. Han har inte heller rört spelet sen dess.
  • 0
Har minst 2 sparfiler i alla spel som tillåter en att ha flera. Brukar även spara på både hårddisk och minneskort på Xboxen. Är extremt paranoid angående korrupta sparfiler; finns inget som förstör ett spel mer än när man förlorar en massa framsteg. Sparar var femte minut i spel som Just Cause 2.
  • 0
Finns det någon information alls om JC3?
Brum Brum!
  • 0
Citerar Lodde_49:
Finns det någon information alls om JC3?


Nope. :-/
  • 0
Hojhoj. Om man stänger av spelet medans det sparar förstörs sparfilen. Och i Oblivion händer det ofta att man av misstag sparar över en viktig sparfil.

Men nog med off topicness nu.
"Övriga inställningar"
  • 0
Citerar Schmackadoodle:
Hojhoj. Om man stänger av spelet medans det sparar förstörs sparfilen. Och i Oblivion händer det ofta att man av misstag sparar över en viktig sparfil.

Men nog med off topicness nu.


OT? I mitt tycke hör det i allra högsta grad till diskussionen om spelet.
  • 0
Just cause 2 är ett grymt sandbox-spel! Jag fullkomligt älskar att vindsurfa med hjälp av fallskärmen och änterhaken. Och spelet är så grymt stort, så det finns riktigt mycket att uträtta och utforska. Men storyn i sig, är inte bra.
''The reality is no match for the Legend.'' - Solid Snake
  • 0
Citerar Homer S:
OT? I mitt tycke hör det i allra högsta grad till diskussionen om spelet.


Can't tell if serious

or just messing with me
"Övriga inställningar"
  • 0
Citerar Homer S:
Har minst 2 sparfiler i alla spel som tillåter en att ha flera. Brukar även spara på både hårddisk och minneskort på Xboxen. Är extremt paranoid angående korrupta sparfiler; finns inget som förstör ett spel mer än när man förlorar en massa framsteg. Sparar var femte minut i spel som Just Cause 2.


Hade två sparfiler men ingen av de fungerade.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Spelvärlden är verkligen enorm men problemet är u detta:

Den är sa jävla trakig!
Finns ju ärligt talan ingenting itressant att hitta alls förutom de fa easter eggs som finns...
Kunde de atminstone lagt in "Lite" djur i spelet?
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar sammiboii:
Kunde de atminstone lagt in "Lite" djur i spelet?


Finns skorpioner...
  • 0
Nån som är säker på att en trea kommer? Har utvecklarna sagt något om det?

Jag hoppas på bättre story och co-op. Skulle också vara riktigt coolt om man kunde se från cockpiten i flygplanet och att det skulle fungera som en flygsimulator !


Nästa sak jag måste testa i JC2: Speedboat i de snöiga bergen
  • 0
Citerar Satsuki:
Nästa sak jag måste testa i JC2: Speedboat i de snöiga bergen


Bra idé! Det ska jag också prova. Hur gör du då? Bogsera upp båt med helikopter?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!