Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Just Cause 2-tråden


Just Cause 2 är uppföljaren till svenska Avalanche Studios debutspel Just Cause. Just Cause 2 är ett "sandlådespel" med en öppen värld som är runt 1000 kvadratkilometer stor. Just Cause 2 utspelar sig i den fiktiva övärlden Panau, som ligger i Sydostasien. Miljöerna kommer att bjuda på höga berg med snötäckta toppar, och även djungellandskap.

Det första Just Cause hade en miljö som inte var speciellt varierande eller levande, så vi får hoppas att det blir bättre denna gång. Spelet bygger på en vidareutveckling av Avalanches egna spelmotor som återfanns i första Just Cause.

Huvudpersonen heter Rico Rodriguez och jobbar för CIA.
Utdrag från Gamereactors nyhet:

"Ricos förre handledare Tom Sheldon har bytt sida och förrått byrån under ett uppdrag i Panau och Ricos uppdrag är att ta sig in i Panau och ta sig ut med Sheldon. Hans kontakt på ön är den svenske biståndsarbetaren Karl Blaine, vars stora kärlek här i livet är alkohol. Från den stammande svensken får han sina första ledtrådar.

Panau styrs av en hänsynslös diktator kallad Baby Panay (!), men det finns även tre brutala gäng som slåss om herraväldet på ön, the Roaches (kackerlackorna), the Reapers (skördarna, eller kanske mer korrekt översatt bödlarna) och the Ular Boys. Enligt uppgifter jobbar Sheldon med alla tre. Därmed är Ricos bästa chans att börja jobba med de tre gängen själv för att på så sätt infiltrera grupperna, spela ut dem mot varandra och samla information. Någonstans på vägen blir ditt uppdrag att största Baby Panay och bringa frihet, rättvisa, broderskap till de stackars kuvade invånarna på Panau."

"Möjligheterna att utföra stunts på fordonen har utökats och du kan nu hoppa mellan flera positioner på fordonen, ducka och skjuta. Änterhaken har designats om och bjuder på nya funktioner. Det finns över 100 fordon som passar för landsväg, terräng, vatten eller luft i Just Cause 2 och dessa kan levereras från luften på några sekunder till Ricos position (smidigt!), även vapenarsenalen har utökats och såväl strider som fiendernas artificiella intelligens är områden som Avalanche arbetat med."

http://www.gamereactor.se/nyheter/12660/Just+Cause+2+p%E5+
bild/


http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=178432

Just Cause släpps till PC, Xbox 360 och PS3.

--------------------------------------------

Vad tror ni om det här spelet? Jag hoppas och tror att det blir bättre än ettan, som jag gillade, men som hade en del svagheter. Diskutera på!
Med varje framgång man vinner får man en fiende. Man måste vara medelmåttig om man vill vara omtyckt.
  • 0
Efter bilderna som jag har sett så ser det faktiskt riktigt bra ut.
  • 0
Citerar ChrillZor:
Efter bilderna som jag har sett så ser det faktiskt riktigt bra ut.


Jo, riktigt, riktigt (riktigt!) bra ser det ut att kunna bli
Shoot, then ask. But in return, don't expect no answer.
  • 0
ser halvdant ut inte särskilt bra
Att plåga andra människor är ju precis som att knulla sin syster, kul men fel.
  • 0
Jag tycker att det ser coolt ut, speciellt när de har ändrat terrängen/miljön. Verkar ju sjukt kul att åka till snötäckta bergstoppar och bara chilla galet.
Does our ruin benefit the earth? Does it help the grass to grow, the sun to shine?
  • 0
Känns lite tråkigt med handligen, är väl i princip exakt densamma.
"Shit" - Marcus Fenix
  • 0
Ser riktigt maffigt ut. Fast jag håller med Ricktard, handlingen verkar vara snarlik med den från ettan.
Tomorrow, there will be no heroes left to follow.
  • 0
Citerar Xzyzek:
Ser riktigt maffigt ut. Fast jag håller med Ricktard, handlingen verkar vara snarlik med den från ettan.


Äh, handlingen var ju inte anledningen att man lirade ettan, bara kul att sno en båt/flygplan/helikopter eller vad som helst och bara fara runt och softa och njuta av miljön. Älskar hela känslan av söderhavsmiljö i del ett.
  • 0
Citerar DaCapo:
Äh, handlingen var ju inte anledningen att man lirade ettan, bara kul att sno en båt/flygplan/helikopter eller vad som helst och bara fara runt och softa och njuta av miljön. Älskar hela känslan av söderhavsmiljö i del ett.


Men det är alltid kul att ha en handling att följa efter i fall av att det blir tråkigt efter ett tag. I ettan sket jag i handlingen tills jag ville att något skulle hända (ville även ha 1000 GS i det), så därför är det bra med en rolig handling.
Det är egentligen samma sak med Oblivion, det finns en handling, men de flest tycker nog att det är roligare att "softa" i det.
Tomorrow, there will be no heroes left to follow.
  • 0
kan nog bli ett spel man följer i fortsättningen...
gamertag: Unking635 WiiFriendsCode: 7207 8761 7190 6972 PSN: Unking
  • 0
Skit snygg!!
"Knowing your enemy is the quickest path to victory".
  • 0
Citerar DaCapo:
Citerar Xzyzek er riktigt maffigt ut. Fast jag håller med Ricktard, handlingen verkar vara snarlik med den från ettan.

Äh, handlingen var ju inte anledningen att man lirade ettan, bara kul att sno en båt/flygplan/helikopter eller vad som helst och bara fara runt och softa och njuta av miljön. Älskar hela känslan av söderhavsmiljö i del ett.


Handlingen var anledningen till varför man inte spelade ettan. Just Cause var ett riktigt dåligt spel, med lite tur blir tvåan kanske bättre.
Goats who stare at men.
  • 0
Det här är ett spel som ser ut att va skit bra, men när man väl spelar det blire tvärt om. Så vare iaf me ettan, jag tycker att det är ganska kul, men aion är sämst och det är lite halv buggigt.
  • 0
Ettans kontroll och bilfysik var trasig, hoppas de förbättrar 2an på samtiliga punkter.
  • 0
  • furt
  • furt
Solklart köp jag varvade ju ettan så ser fram emot Just Cause 2.
Play Game Be Pro. /Uncharted 2, När är Release datumet?
  • 0
  • race
  • race
ettan äger.
Tvåan äger ännu mer
  • 0
  • furt
  • furt
Jag ser riktigt fram emot det klarade ju ettan så.
Play Game Be Pro. /Uncharted 2, När är Release datumet?
  • 0
Är det någon som vet vart detta spel har tagit vägen, det skulle ha kommit nu i höst, men det har varit knäpt tyst om det. Börjar bli lite orolig
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar furt:
Jag ser riktigt fram emot det klarade ju ettan så.
Citerar furt:
jag varvade ju ettan


Vilken bedrift
in your rearview mirror is the motherfucking law
  • 0
Ettan var hyfsat, hoppas tvåan blir bättre annars blir det inget köp1
  • 0
Citerar Tihtala Isil:
Nice!

ja... men det har ju varit slutet på Januari och inget nytt
  • 0
Citerar One More Stalemate:
ja... men det har ju varit slutet på Januari och inget nytt


Oj, tänkte inte så långt. ^^
Ischlo Pischlo!
  • 0
Citerar Tihtala Isil:
Oj, tänkte inte så långt. ^^

dom sa ju iofs inte om dom menade januari 2009
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!