Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Borderlands


Undrar vad nästa DLC kan tänkas handla om?

Hoppas dom fortsätter släppa DLC av den här kalibern. Grymt bra hitills tycker jag.
Do onto others, before others do onto you.
  • 0
Citerar Avoca:
Man kan inte bli level 51 själv. Kommer dock säkert höjas i framtida expansioner.


Men det spelar absolut ingen roll. Jag lovar dig att det finns massvis av lvl 51 när du själv är lvl 50 och spelar expansionen på playthrough 2. Jag möter dem konstant.

Tillagt 2009-11-25 23:56:
Citerar markoman:
Grymt bra hitills tycker jag.


Och väldigt underhållande. Fick mig ett gott skratt när man (MINISPOILER!) (man kan aldrig vara nog försiktig på det här forumet) hittar claptrapen fastbunden.
We own your fucking dreams!
  • 0
DLC spoiler
Givetvis hittade jag inte uppdraget för zombiehjärnorna förrän jag klarat allt annat . Surt att man inte kunde använda de hundratals jag redan hade plockat upp.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Fauve:
Givetvis hittade jag inte uppdraget för zombiehjärnorna förrän jag klarat allt annat . Surt att man inte kunde använda de hundratals jag redan hade plockat upp.


Hade tur att jag hittade han av en slump när jag vandrade omkring i början. Så jag fick alla hjärnorna en stund innan allt annat var klart.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar Fauve:
DLC spoiler
Givetvis hittade jag inte uppdraget för zombiehjärnorna förrän jag klarat allt annat . Surt att man inte kunde använda de hundratals jag redan hade plockat upp.


Hur lång tid det att klara allt ungefär? Några coola bossar?
Åk i taxi homofil! http://www.homosaurus.se
  • 0
Citerar WhyTry:
Hur lång tid det att klara allt ungefär? Några coola bossar?


Om du ska klara allt och inte spelar ensam, runt 4-5 timmar kanske. Jag fick ut ca 7 timmar ensam och då endast med huvuduppdragen typ. Finns ju en del nya på Bounty boarden i Jacob's Cove.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar Fauve:
DLC spoiler
Givetvis hittade jag inte uppdraget för zombiehjärnorna förrän jag klarat allt annat . Surt att man inte kunde använda de hundratals jag redan hade plockat upp.


DLC spoiler
Jag hade hittat massor med hjärnor (verkligen MASSOR) innan jag kom till hjärn-uppdragen. Men det räknades inte. Bara att börja om med att skaffa hjärnor....
Do onto others, before others do onto you.
  • 0
Har problem med achievementen när man ska döda 25 fiender med corrosive vapen. Jag är nästan säker på att jag har dödat över 25st men achievementen vill ändå inte låsas upp. Någon som har samma problem?
"There is no such thing as monkeybusiness in here"
  • 0
Citerar wookkie:
Har problem med achievementen när man ska döda 25 fiender med corrosive vapen. Jag är nästan säker på att jag har dödat över 25st men achievementen vill ändå inte låsas upp. Någon som har samma problem?


Använd bara din specialattack så kommer den förr eller senare. De ska ju dö av din corrosive-skada, så inte skjuta dem till döds med ett vapen som har corrosive. Låt dem bara dö av sig själva när de väl börjat ta skada. Funkar det inte så antar jag att achievementen har buggat sig.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar wookkie:
Har problem med achievementen när man ska döda 25 fiender med corrosive vapen. Jag är nästan säker på att jag har dödat över 25st men achievementen vill ändå inte låsas upp. Någon som har samma problem?


Du kan prova att skjuta lite gröna tunnor nära fiender också. Det var så jag fick min achievement. Hade inte ens hittat ett corrosive-vapen då.
Ingening är sant, allt är tillåtet.
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Använd bara din specialattack så kommer den förr eller senare. De ska ju dö av din corrosive-skada, så inte skjuta dem till döds med ett vapen som har corrosive. Låt dem bara dö av sig själva när de väl börjat ta skada. Funkar det inte så antar jag att achievementen har buggat sig.


Citerar HenkeP:
Du kan prova att skjuta lite gröna tunnor nära fiender också. Det var så jag fick min achievement. Hade inte ens hittat ett corrosive-vapen då.


Okej tack för tipsen!
"There is no such thing as monkeybusiness in here"
  • 0
Citerar markoman:
Kollade nyss. Den verkar inte finnas på PSS. Jag hittar den iaf inte. Jag som trodde det skulle komma den 24:e till ALLA format som spelet kom till. Tydligen inte...


Nej, tyvärr. Antar att det kommer idag då. Lite irriterande att Amerikanska PSN fick det 23, för den storen brukar ju också bara uppdateras Torsdagar.. antar att man inte kunde göra ett undantag för Europa..
  • 0
Citerar Avkomman:
Nej, tyvärr. Antar att det kommer idag då. Lite irriterande att Amerikanska PSN fick det 23, för den storen brukar ju också bara uppdateras Torsdagar.. antar att man inte kunde göra ett undantag för Europa..


Ja det är lite taskigt. Den amerikanska DLC:n går ju inte att använda med europeiskt Borderlands heller har jag fattat det som.
Do onto others, before others do onto you.
  • 0
Likadant varje gång med PS3 när det gäller DLC eller annat. Ska nu sluta köpa spel till den när det gäller mutispel, och hålla mig till Xbox 360. Är så jäkla trött på detta
  • 0
Ja det kan jag faktiskt förstå... Att hela tiden komma i andra hand... Men nu borde det iaf finnas på PSS. Ska kolla lite senare. Ska inte skaffa DLC till PS3 dock (än iaf) eftersom jag köpte DLC till 360.
Do onto others, before others do onto you.
  • 0
Samma dag som DLC släpptes den 24'e fanns det kl 09.00 till 360, därför känns det extra surt att jag köpte det till PS3 och inte till boxen. Men har nu lärt mig min läxa efter 3'e gången. PSN håller helt enkelt inte måttet jämfört med Live. Helt klart värt 600 kr om året enligt mig. Så nu blir det bara exklusiva titlar till PS3 i framtiden från mig. Lite trist eftersom det är en riktigt bra konsoll annars
  • 0
Citerar Whrizler:
Helt klart värt 600 kr


Eller 335 kr om man köper från http://www.live-codes.com
We own your fucking dreams!
  • 0
Kommer den idag då?
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar Whrizler:
Samma dag som DLC släpptes den 24'e fanns det kl 09.00 till 360, därför känns det extra surt att jag köpte det till PS3 och inte till boxen. Men har nu lärt mig min läxa efter 3'e gången. PSN håller helt enkelt inte måttet jämfört med Live. Helt klart värt 600 kr om året enligt mig. Så nu blir det bara exklusiva titlar till PS3 i framtiden från mig. Lite trist eftersom det är en riktigt bra konsoll annars


Satt nyss och tänkte samma sak...sen kom jag ihåg att jag har haft 5 olika 360 nu sen släppdagen och 2 PS3, varav den första bytades till en Slim. Dock har ingen av mina 360s bytats självmant utan i ren ilska pga RROD. Så nä jag stannar hos Sony tack.
Flesh Eating Zombie
  • 0
DLC finns på PSS nu. Kollade tidigare idag. Så nu är det bara att köpa och börja panga zombier för fulla muggar även för PS3-spelare.
Do onto others, before others do onto you.
  • 0
Körde igenom zombie-plejset ikv med brorsan, ville inte köra som Lilith för då hade det blivit för lätt, men det var ändå ganska lätt med min nydingade lvl.50 Roland.
Blev lite lack på brorsan för att han använde Hellfire SMG, för det första så såg man inget tack vare all eld och rök, och så blev det en förjävlig framdrop när det var tonvis med zombies samtidigt som alla brann.

Iaf väl värt 800msp, skönt slut dessutom. Ska nog lira igenom det med min siren någongång sen, men först ska jag köra igenom PT2 med min soldier.
-Juicy
  • 0
Jo zombies är ju eldkänsliga så enbart phoenix dödar dem. Så jag försökte undvika alla och skjuta dem med andra vapen än eld.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Xchel:
Blev lite lack på brorsan för att han använde Hellfire SMG, för det första så såg man inget tack vare all eld och rök, och så blev det en förjävlig framdrop när det var tonvis med zombies samtidigt som alla brann.


Hahaha. Skönt. Kör inte med min Volcano sniper heller. Man ser ju inget för all eld. Kör med en vanlig sniper som gör ca 700 i dmg.

Citerar Xchel:
Iaf väl värt 800msp, skönt slut dessutom. Ska nog lira igenom det med min siren någongång sen, men först ska jag köra igenom PT2 med min soldier.


Hitills tycker jag absolut att det är värt pengarna/poängen. Har inte klarat det än. Men det ska jag. Kanske i helgen. Tror jag hinner spela då.
Do onto others, before others do onto you.
  • 0
Tog runt 3h att spela igenom DLC't, och kommer nog spendera minst 10h till där så det är ju absolut bra underhållning per krona.
Ska nog köra igenom det med Lilith inatt, ledig imorgon.

På tal om snipers så är det vanligtvis inget jag brukar gilla alls, låg DPS jämfört med det mesta och så missar man lätt/hitboxen för headshots är fuckad. Men gillar verkligen Liquid snipers eller alla snipers som har mer än 2 i fire rate,
-Juicy
  • 0
Citerar Xchel:
Men gillar verkligen Liquid snipers eller alla snipers som har mer än 2 i fire rate,

Jag gillar långsamma snipers. Gärna under 1.0 med enorm skada och låg zoom men ändå med minst 6 kulor i magasinet.

Gillar långsamma för att verkligen känna att kulan jag ska skjuta nu är verkligen viktig så man siktar lite extra noga. Samt jag gillar inte att få slut på kulor.
You are what you love, not what loves you.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!