Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Borderlands


Vad hände med Claptrap episod 3 egentligen?
Praise the sun!
  • 0
Citerar DonutDuDe:
Vad hände med Claptrap episod 3 egentligen?


Tror den kommer strax innan DLCn kommer. Dom har ju sagt att den skulle innehålla saker från den.
Ingening är sant, allt är tillåtet.
  • 0
Roland Lvl 43 playthrough 2 i New Haven. Har 910 Gamerscore på Borderlands
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Har några achievements kvar, måste döda 25 fiender med Bloodwing men eftersom jag spelat mest med brorsan som kör som Mordecai så har jag inte varit särskilt lockad att göra en Mord-alt. Sen måste jag köra runt en speedway men det har jag inte pallat, vet inte ens vilken dom menar, är det i Salt Flats? Sista jag har kvar är att få ihop 42 inventory slots, har bara 30 slots atm på min main och vissa claptraps verkar vara buggade men har inte orkat läsa på hur man ska göra, achievements suger hursomhelst.

När jag inte farmar loot med min Lilith så spelar jag min lilla Roland som är lvl 17 typ, Borderlands är verkligen sjukt tråkigt när man kör solo och man dör jävligt ofta, dessutom så suger Scorpio Turret jämfört med alla andra action skills, och det är jobbigt att Rolle är den enda som inte kan daze:a fiender, typ ett måste mot Spiderants, usch vad jag hatar dom.

Av det jag spelat utav Borderlands nu så skulle jag definitivt säga att Lilith är den starkaste karaktären av de alla, eftersom alla använder typ elementalvapen i end-game och Lilith kan ju boosta det ganska extremt (+56%) och Phase Walk är gudomlig, ganska låg skada men det är guld värt att vara odödlig, hypersnabb och även få tillbaka massa HP. Phoenix är helt överdrivet bra om man har den maxad och +4 från class mod, fienderna (och Badasses) droppar ju hur snabbt som helst.

Iaf, ska levla upp min Rolle lite till så att lvln matchar brorsans Brick, typ 21 eller så och sen kommer vi spela upp dom till 50, hoppas DLC hinner komma till dess.
Älskar att kötta zombies!
-Juicy
  • 0
Citerar Xchel:
Sen måste jag köra runt en speedway men det har jag inte pallat, vet inte ens vilken dom menar, är det i Salt Flats?


Den ligger i Dahl Headlands.

Jag har en Lilith på level 25 som jag lirar på med polaren. Har inte fastnat för henne alls än, men som du säger kanske det blir bättre vid hög level.
Mountain Dew <3
  • 0
Citerar Xchel:
Sen måste jag köra runt en speedway men det har jag inte pallat, vet inte ens vilken dom menar, är det i Salt Flats?

Det är den som man mossar en mass insekter på. Samma område som skagzilla är i (men inte på samma plats).
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Fauve:
Det är den som man mossar en mass insekter på. Samma område som skagzilla är i (men inte på samma plats).

Jaha, då vet jag.

Citerar BenDöver:
Jag har en Lilith på level 25 som jag lirar på med polaren. Har inte fastnat för henne alls än, men som du säger kanske det blir bättre vid hög level.

Hon är överdriven på lvl 50 om man kör Firefly iaf, bara springa runt och skjuta en salva med sin Hellfire Combustion SMG och se dom bli till aska, och med Phoenix tar det bara några sekunder för dom att dö.
Eld>allt, i endgame av det jag upplevt.
-Juicy
  • 0
Citerar Xchel:
Eld>allt, i endgame av det jag upplevt.

Det enda som jag känner att eld inte riktigt funkar på är de där "guardians" eller vad de heter som har enormt mycket sköld. Men har allitd en neutral AR som plöjer igenom dom också.

Mot zombies sen lär eld vara grymt bra också.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Fauve:
Det enda som jag känner att eld inte riktigt funkar på är de där "guardians" eller vad de heter som har enormt mycket sköld. Men har allitd en neutral AR som plöjer igenom dom också.


Ja, precis, dom är ganska dryga, men man har ju alltid lite backup vapen just för att sänka kräk som dom, eller om man skulle möta en eld-badass.

Tillagt 2009-11-08 19:18:
Har tänkt på en sak, känns som det inte finns så mycket loot mot slutet av spelet, eller det finns ju men det finns ju bara en handfull saker som är bra.
Finns typ en eller två av varje vapentyp som är de bästa och som alla har.
När man också förstår sig på exakt hur gearbuildern funkar så känns all loot också lite oattraktiv. De enda uppgraderingar jag gjort på länge är när jag hittat någon Hellfire SMG som haft ett par punkter mer i skada, and that's it.
Eridians, snipers och launchers känns dessutom ganska så värdelösa.
Rockets funkar enbart om man har en grupp fiender samlade på en objektlös yta, hitboxen för headshots är fubar så det suger att använda sniper som sniper, och Eridians finns bara i grön kvalité så vitt jag sett så man hittar aldrig något extraordinärt. Combat Rifles känns också ganska svaga i jämförelse med SMG's, de har högre skada men oftast sämre capacity, fire rate, clip size och reload time. Revolvrar tycker jag dessutom överträffar pistoler på det mesta, en bra pistol är ju oftast bara en gimpad SMG typ. Så för mig finns det typ tre vapentyper, SMG, Revovlrar och shotguns, och totalt finns det bara en handfull bra vapen emellan dom som duger i endgame.
-Juicy
  • 0
Har en sniper jag kör med. Den heter Volcano tror jag. GRYM sniper. Det mesta pallar bara ett eller max två skott. Sen brinner de upp. Plus att den gör explosiv skada också. En explosive-fire-sniper. Me like. Så har jag två olika revolvrar jag kör med. Den ena har 100 nåt x7 och den andra har 170 nåt x7. Bara 2 skott per magasin i varje men det räcker oftast ganska långt.
Do onto others, before others do onto you.
  • 0
Måste bara fråga dig, Xchel. Brukar du lira med din bror med split-screen?

Jag har nämligen (efter ha råkat ut för det två gånger) forskat lite kring varför sparfilerna ibland blir "!Corrupted" och tydligen händer det bara 1:a spelaren i split-screen. Så, hädanefter ska jag och min polare sluta spela Borderlands tillsammans tills det kommer en patch som fixar detta. Orkar inte lägga +20 timmar på en karaktär som bara försvinner.
You've been left on your own - Like a Rainbow in the Dark
  • 0
Har en elemental sniper med 4 i eld
skadar 390, älskar den
0.8, 1.0x zoom, 6kulor i magasinet

BTW när kommer dlc!?
Any other day I'd say no, but today I'm gonna go ahead and just say no.
  • 0
Citerar XxavelinhoxX:
BTW när kommer dlc!?


Omöjligt att veta, antingen gör de ett matigt och prisvärt DLC eller också blir det som med Fable 2...
Praise the sun!
  • 0
Citerar Xchel:
Iaf, ska levla upp min Rolle lite till så att lvln matchar brorsans Brick, typ 21 eller så och sen kommer vi spela upp dom till 50, hoppas DLC hinner komma till dess.


Fan, säg till om ni vill ha sällskap när ni kommit till typ lvl 30, skulle va grymt att kunna lira med nån kväll.
  • 0
Citerar Luddinator:
Måste bara fråga dig, Xchel. Brukar du lira med din bror med split-screen?


Kör split-screen ja, smärtfritt än så länge iaf.
Jag verkar vara en av de få som knappt upplevt några buggar alls, det enda som hänt en gång var när jag och brorsan båda körde med eld-vapen och spelet började lagga som fan med allt som skrek, brann och sprängdes, till slut frös spelet och jag var tvungen att starta om boxen. Fick en obehaglig känsla av att sparfilerna hade raderats, och när jag ska välja karaktär så ser jag bara lvl.1 karaktärer, och jag frös till is ett par sekunder, innan jag insåg att jag var inne med fel account, phew!

Spelar inte mycket alls och har 360't hos brorsan fortfarande (hade planerat att ta hem det när Borderlands släpptes men det blev aldrig av) och då blire splitscreen, men ja hoppas kunna spela lite med er så småningom, har varit dålig med det, skämmes på mig. Hoppas ni inte tröttnat, annars är jag iaf på när DLC släpps.

Citerar markoman:
Har en sniper jag kör med. Den heter Volcano tror jag. GRYM sniper.

Kör också med den, har hittat olika versioner av den ganska ofta under levlandet men just nu har jag lvl 48 guld-versionen, över 700 i skada så ett skott äter upp fiendens sköld och halva livet och sedan brinner dom upp på nolltid.
Hittade även en jävligt nice revolver som har 690 i skada, 3.9 zoom, snabb reload och fire rate (och jag har typ bara 3 i pistol-proficiency) och x4 corrosive, fast den la brorsan beslag på och eftersom han är Gunslinger/Rogue-hunter med corrosive class-mod och 50 pistol-proficiency så är den brutal i hans händer.

Tillagt 2009-11-08 23:17:
Citerar DonutDuDe:
Citerar XxavelinhoxX:
BTW när kommer dlc!?

Omöjligt att veta, antingen gör de ett matigt och prisvärt DLC eller också blir det som med Fable 2...

Kommer väl innan årets slut har dom väl sagt iaf, dom skulle ju släppt innan oktober tog slut men dom prioterar väl buggarna först, bra det iofs.
Jag tror inte DLC't kommer vara så matigt, ett par timmars extra underhållning med lite quests, nytt område och nya vapen.
Kommer dock köpa det helt klart, såvida jag inte läser att det är total katastrof.

Skulle vara roligt med ett DLC så man kan ha lite dödsmatcher för fler än 4pers, fast det om något är väl snarare nått som skulle passa i en uppföljare.
-Juicy
  • 0
Citerar Xchel:
Hoppas ni inte tröttnat,


Praise the sun!
  • 0
Något som jag vill ha i dlc är större bossar och områden som är roligare att spela om och om igen. Speciellt i zombie island grejen, så att det blir lite som i left 4 dead, att man kan köra om det många gånger innan man tröttnar. Även fast man är på max lvl.
Åk i taxi homofil! http://www.homosaurus.se
  • 0
Har en Hunter på level 26, så ifall om någon vill lira så adda min PSN ID Keanto
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Har Roland på level 23 för tillfället och använder hagelbössa och en Stomper för längre avstånd, med en Revolver som sidearm. Måste säga att vapnen både intressanta och grymma. Säg till om någon är i samma område/level (Dahl Headlands) och vill testa co-op. Kommer bli intressant att se om uppkopplingen pallar det...
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Jag har problem med att hitta folk som inte dör på ett skott i dueller.
Praise the sun!
  • 0
Citerar DonutDuDe:
Jag har problem med att hitta folk som inte dör på ett skott i dueller.


Hahahaha... I-lands problem.
Do onto others, before others do onto you.
  • 0
Fan! Spelade splitscreen med en kompis igår och dödade skagzilla. Min kompis var Mordecai lvl 18 och jag var Roland lvl 21. Sedan gick jag och skulle hämta reward. Jag fick en "blå" elephant gun damage 260 någonting. Gissa vad min kompis fick av gubbjävlen! En lila elephant gun med 320 damage!
Även den starkaste måste ta i när han skiter.
  • 0
Kan man köra Borderlands på mac? Och isåfall måste man köpa det igen?
(vill helst inte köpa det 2 gånger)
  • 0
hej , jag har klarat precis varenda quest i spelet och jag vet inte hur man startar new campaign+, jag valde först singelplayer sedan så står det inte ett skit om new campaign+ där, är det något jag har glömt? vad står playthrough för?? har play through 1 och 2? edit:kom på det det nu! det va ju playthrough
  • 0
Citerar yoodonvito:
hej , jag har klarat precis varenda quest i spelet och jag vet inte hur man startar new campaign+, jag valde först singelplayer sedan så står det inte ett skit om new campaign+ där, är det något jag har glömt? vad står playthrough för?? har play through 1 och 2? edit:kom på det det nu! det va ju playthrough


Det startas automatiskt när du laddar sparfilen nästa gång.
Praise the sun!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!