Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Far Cry 4


Hey boys & girls!
Ni som lirar Far Cry 4, kan ni komma med lite kommentarer om vad ni tycker?
Jag har kollat trailers, reviews och är väldigt sugen att ta mig till Kyrat!
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Det beror på plattform, det finns en del tekniska problem på PC men på min fungerar det bra, det är främst inladdning av texturer i höga hastigheter t.ex. om du kör genom världen eller flyger genom den fort, som skapar mikro stutters. I övrigt ett väldigt roligt spel, du kan se det som Far Cry 3.5. Det är vackert, storyn är lite klen men karaktärerna är galna och väl skådespelade. Världen är otroligt spännande, vapnen är många, det fungerar precis som Far Cry 3 + att du kan kapa fordon i fart, looten är lika tråkig som del 3, djuren är farligare, det finns mer att göra, världen känns mindre stel denna gång. Det är ett väldigt bra spel om du älskade eller uppskattade del 3 kommer du att gilla detta, men det är en blygsam uppföljare, änterhaken för att klättra berg är visserligen cool men dom är väldigt lika varandra spelmekaniskt, strukturmässigt osv. Så mer av det goda med någon extra funktion man beskriva FC4 som. Det är ett av årets bästa spel.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Grym review där Patrikseve

Jag tänkte köpa de till min xbox one. Jag gillar hela idén med en öppen värld. Sen har jag ju varit ett fan sen FC1

Hoppas det tar låång tid att lira.

Lite konstigt att det är är den enda forumtråden om Far Cry 4...
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Själv måste jag säga att jag e grymt besviken på Far Cry 4. Älskade 3:an!
Men jag tycker det känns som exakt samma spel som del 3.

Tog platinum i 3:an så lira det en hel del, o det känns seriöst som en omspelning när jag spelar 4:an.
Det blir inga fler Ubisoft spel på länge. Enligt mig är dom världens lataste utvecklare!

Beställde Dragon Age: Inquisition idag istället, och fram till det så lirar jag Shadow of Mordor.
  • 0
Men Far Cry 3 utspelar väl sig på en paradisö, inte i Himalaya? Så lite nytt måste de väl vara

Jag köpte de precis för 399:- på Webhallen ;)
Happy Black Friday!
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Någon som tröttnat på sitt FC 4 och vill byta mot mitt FIFA 15? (PS4) Mina nerver klarar inte FIFA ... Finns i Stockholm!
  • 0
Är det någon annan än jag som upplever problem med en del trophies på PS4-versionen av spelet? Vissa går inte att få, trots att jag har gjort det man ska för att få trophien ifråga. Till exempel trophien som kräver att man dödar 30 fiender med en granatkastare är trasig. Har dödat minst det tiodubbla med granatkastare av olika slag, men ändå inte fått trophien. Samma sak med den som kräver att man distraherar 15 fiender med stenar, samt utför ett överfall från gyrokoptern.
  • 0
Logos: Det där med granatkastarkills, det är dåligt översatt till svenska, det är 30 kills med mortar ska du få, och att distrahera folk med stenar, 15 stycken, för att en distraction ska räknas måste du kasta stenen, och vänta på att fienden går tillbaka till sin vanliga plats och börjar patrullera igen.
  • 0
Havreflanet: Jaha, okej. Det förklarar ju ett och annat. Men det där med stenkastningen lät ju bara jättedumt. Tycker det borde räcka med att fienden har distraherats en gång bara.

Tack i alla fall!

Tillagt 2015-01-06 19:27:
Har du förresten lyckats få trophien där man ska göra ett överfall från gyrokoptern? Har gjort det två gånger nu men ingen trophie... Känns som det finns bara ett sätt att göra det på, så de två gångerna kan jag inte ha gjort fel.

Tillagt 2015-01-06 19:30:
Nevermind, insåg nu att man ska göra ett överfall på ett fordon, och inte en vanlig soldat.
  • 0
Glad att kunna hjälpa, skulle du behöva hjälp med någon till trophy, säg bara till, den där med att göra ett överfall från passagerarsätet på en bil kan bli lite knivig, den måste man nämligen göra i Coop, hjälper gärna till om du kör på ps4
  • 0
Citerar Havreflanet:
Glad att kunna hjälpa, skulle du behöva hjälp med någon till trophy, säg bara till, den där med att göra ett överfall från passagerarsätet på en bil kan bli lite knivig, den måste man nämligen göra i Coop, hjälper gärna till om du kör på ps4


Det är den enda jag har kvar innan platinum, men har redan planerat med en kompis att fixa den tillsammans. Men tack ändå!
  • 0
Är de nån som vill lira farcry online så är de bara att adda mig - Teddycore
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Är det fler än jag som tycker att co-op är innehållsfattigt när man redan har klarat ut alla utposter och fort? Förutom småuppdragen med relativt begränsat med fiender, finns det knappt något att göra tillsammans.
  • 0
Skulle behöva lite hjälp med coop online trophys på ps4. Adda gärna mig rung83
Rung83
  • 0
Citerar Rung83:
Skulle behöva lite hjälp med coop online trophys på ps4. Adda gärna mig rung83


Jag har också Trophys kvar. Jag addar dig ikväll
  • 0
Jag har Far Cry 4 och GTA V som jag vill gärna dela med någon. (digital spel)
Gäller Xbox One.
  • 0
Nån mer än jag som har problem med ljudet i Valley of the yetis?
Dialogerna saknar ljud vilket förtar inlevelsen mycket!
Lirar på ps4. Hjälp någon?
  • 0
samma här, problem med ljudet. sjukt störande.
tyvärr har jag ingen lösning på det ??
  • 0
Hej jag jag har ganska stora problem med ljudet när jag använder headset, ljudet hackar och kan ibland försvinna helt i några sekunder.Upplever inte det här i något annat spel än just Far Cry 4.
Spelar på ps4 med ett Tritton Kama headset.
Någon mer som har upplevt detta och vet om det finns nåt att göra annat än att koppla ifrån headsetet??
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!