Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Deus Ex: Human Revolution


Haha, nästan bara Akahz som skriver i den här tråden. Det är kul med användare som brinner för någon speciell spelserie lite extra (tänker främst på dig Akahz och på GRs MGS expert Sebbeza.

Om vi slipper förseningar kan förrsta kvartalet 2016 bli riktigt bra. Dishonored II, Mirrors Edge 2 och det här. Jag är riktigt taggad!
  • 0
Deus Ex - 15th Anniversary Animated Trailer har just släppts, och den är snygg som fan!
https://www.youtube.com/watch?v=HOcTxxyJJlw&feature=youtu.be

Sedan har vi även "Deus Ex - 15th Anniversary Documentary"
https://www.youtube.com/watch?v=DEz2rOlHzK8


Citerar Vamknosen:
Haha, nästan bara Akahz som skriver i den här tråden.


Pratar en hel del för mig själv i ett antal trådar, men kanske är någon som ser det ibland, så jag postar lite nyheter om spel jag är intresserad av.
  • 0
Äntligen, efter en lång utveckling och lång väntan så är moden Deus Ex Revision klar!
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=raR8g42kmFg

"Where other projects fill in detail around the edges of the game by tuning gameplay mechanics or improving textures, we focused on bringing new level design, aesthetic direction and world-building detail,

Så förbättrad grafik och texturer, nya områden och ny grafik.

Ladda först hem vanliga Deus Ex och starta det en gång, sedan laddar du hem moden som ett separat spel:
http://store.steampowered.com/app/397550
  • 0
Goda nyheter, nu behöver du inte få lika stor beslutsångest för vilka spel du ska lägga pengarna på i februari, Deus Ex: Mankind Divided har nämligen försenats med sex månader och kommer ut först den 23:e augusti.

.... eller så kanske det inte var så goda nyheter...
  • 0
Deus Ex: Children's Crusade, en serietidning baserad på Deus Ex: Human Revolution och Mankind Divided har just utannonserats. Serien har premiär i februari.

https://www.deusex.com/news/DXU-Childrens-Crusade
  • 0
Nu är Deus Ex: Mankind Divided klart. Utvecklarna meddelade just på Twitter att spelet har gått guld (gammalt uttryck som kommer ifrån CD/DVD-tiden då originalskivorna som skickades till fabriken för massproduktion var guldfärgade, vilket gav säkrare läsbarhet)
https://twitter.com/DeusEx/status/759115197650964480

Så det verkar som om nästa del i Deus Ex-serien kommer den 23: augusti som planerat. Hoppas att de använde det extra halvåret väl och tog bort alla jobbiga buggar och optimerade motorn väl. Har höga förväntningar på spelet.
  • 0
Är det bara jag eller när man kollar på gameplay till Mankind Divided så ser det mer ut som en expansion till Human Revolution än ett helt nytt spel? Både animationer och grafik ser rejält föråldrade ut och lipsyncen ser lika dåligt ut som i Human Revolution. På fem år så tycker jag att Eidos borde ha kommit längre än vad som har visats.
Scoreacek scores again
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:
Är det bara jag eller när man kollar på gameplay till Mankind Divided så ser det mer ut som en expansion till Human Revolution än ett helt nytt spel? Både animationer och grafik ser rejält föråldrade ut och lipsyncen ser lika dåligt ut som i Human Revolution. På fem år så tycker jag att Eidos borde ha kommit längre än vad som har visats.


Det kanske inte ser lika fancy pancy ut som typ Witcher 3 eller liknande, men det är ljusår mycket bättre än HR i kvalité. HR var inte ens snyggt när det släpptes. Att påstå att de fortfarande är lika grafiskt är ett dåligt skämt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Det kanske inte ser lika fancy pancy ut som typ Witcher 3 eller liknande, men det är ljusår mycket bättre än HR i kvalité. HR var inte ens snyggt när det släpptes.


Nej, det kan man nog inte riktigt räkna med heller.

Citerar Humanisten:
Att påstå att de fortfarande är lika grafiskt är ett dåligt skämt.


Skrev rätt klumpigt där ser jag, menar absolut inte att det ser lika illa ut som Human Revolution, lipsyncen däremot tycker jag verkar va lika illa (om det inte är fel på ljudet i Youtube-videon jag kollade på). Är väldigt taggad på spelet men känner att det kunde hänt lite mer på fronten vad gäller grafik och animationer, det ser ju inte dåligt ut men rätt föråldrat tycker jag.
Scoreacek scores again
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:
Skrev rätt klumpigt där ser jag, menar absolut inte att det ser lika illa ut som Human Revolution, lipsyncen däremot tycker jag verkar va lika illa (om det inte är fel på ljudet i Youtube-videon jag kollade på). Är väldigt taggad på spelet men känner att det kunde hänt lite mer på fronten vad gäller grafik och animationer, det ser ju inte dåligt ut men rätt föråldrat tycker jag.


Klarade ut spelet idag, kan inte säga något annat än att animationerna och läppsynket vi sett i videor stämmer med slutresultatet.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx krev rätt klumpigt där ser jag, menar absolut inte att det ser lika illa ut som Human Revolution, lipsyncen däremot tycker jag verkar va lika illa (om det inte är fel på ljudet i Youtube-videon jag kollade på). Är väldigt taggad på spelet men känner att det kunde hänt lite mer på fronten vad gäller grafik och animationer, det ser ju inte dåligt ut men rätt föråldrat tycker jag.

Klarade ut spelet idag, kan inte säga något annat än att animationerna och läppsynket vi sett i videor stämmer med slutresultatet.


Embargot går ut redan på tors, fre? Ska bli kul att se vad alla tycker om det nya. Det släpps ju nästa vecka. Jag kan hålla med om att det är lite synd att de visuellt och animationsmässigt halkat efter konkurrensen men om spelet levererar i andra områden som berättande och annat så kan man kanske förlåta småbrister. Det verkar som att de känner sig lite trygga med kvalitén då vanligen embargon är dagen före eller release i vissa fall.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Sammanfattning av betyg från olika sidor:

Destructoid - 8
Game Informer - 7
Forbes - 8
Push Square - 7
Eurogamer - Recommended
Polygon - Provisional 8.5
PCGamer - 88/100
Gamespot - 8
GamesRadar+ - 4.5/5
Giant Bomb - 4/5
Telegraph - 4/5
Paste - 6
GamingTrend - 85
PCGamesN - 7
God is a Geek - 9
USgamer - 4/5
Time - 4.5/5
CGMagazine - 10
Ars Technica - Buy. Buy the heck out of this game.
IGN - 9.2
RPS - Mankind Divided is an excellent game like Deus Ex.
PCgamesN- 7

Källa: http://www.vg247.com/2016/08/19/deus-ex-mankind-divided-reviews-round-up-all-the-scores/
  • 0
Någon som hört nåt om PC-varianten funkar som den ska? Orolig till tusen, vill inte ha en Arkham Knight igen...
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Verkar inte vara toppen prestanda på PC varianten och ha tekniska beskymmer.
http://www.pcworld.com/article/3109519/software/deus-ex-mankind-divided-review-impressions-human-evolution.html

Andra verkar säga att det flyter på bra minus Dx12 som har problem, som ganska många spel nu med den versionen. Men en del har problem med Dx11 andra har inga problem. Med lite tur så går det att patcha för de som får problem om det blir utbrett.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Spelet ska inte ens stödja DirectX 12 än, det kommer med en patch senare, så inte konstigt att några har problem. ;)

Här är en video som visar skillnaden mellan olika inställningar:
https://www.youtube.com/watch?v=02uxM3vyClY

Ultra kräver extremt mycket kraft av grafikkortet men skillnaden mellan Ultra och High är minimal. Verkar nästan bara vara att skuggorna blir mjukare. Antagligen blir skillnaden mindre när Nvidia och AMD har släppt nyare drivrutiner och spelet fått sin första patch (spelet är ju faktiskt inte ute än för konsumenter).

Sedan kan du gå in i inställningarna och ändra mer specifika saker (som typ av AA), så spelet kommer nog flyta på ganska bra om man har en bra dator.
  • 0
Citerar Akahz:
Sammanfattning av betyg från olika sidor:

Destructoid - 8
Game Informer - 7
Forbes - 8
Push Square - 7
Eurogamer - Recommended
Polygon - Provisional 8.5
PCGamer - 88/100
Gamespot - 8
GamesRadar+ - 4.5/5
Giant Bomb - 4/5
Telegraph - 4/5
Paste - 6
GamingTrend - 85
PCGamesN - 7
God is a Geek - 9
USgamer - 4/5
Time - 4.5/5
CGMagazine - 10
Ars Technica - Buy. Buy the heck out of this game.
IGN - 9.2
RPS - Mankind Divided is an excellent game like Deus Ex.
PCgamesN- 7

Källa: http://www.vg247.com/2016/08/19/deus-ex-mankind-divided-reviews-round-up-all-the-scores/


Min recension är inte cool nog att hamna i några sammanfattningar

Citerar Akahz:
Sedan kan du gå in i inställningarna och ändra mer specifika saker (som typ av AA), så spelet kommer nog flyta på ganska bra om man har en bra dator.


Jag väntar på min PC-kod som bör komma på releasedagen för att göra egna benchmarks för en annan sida. Ska bli intressant att se hur det fungerar och hur stor skillnaden kommer vara med DX12 när det kommer till spelet i september. Men anar att spelet kommer vara relativt AMD-optimerat då AMD nyttjar DX12 väldigt bra tillsammans med till exempel asynchronous compute. Inte omöjligt att vi ser sådant i spelet då.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Season Pass till Deus Ex: Mankind Divied säljs för 300 kronor, men vi har ännu inte fått någon information om innehållet, med undantag om att den kräver 10 gigabyte hårddiskutrymme.

Nu har dock lite information kommit ut via GAMEs brittiska hemsida:


Two new story missions: "System Rift" and "A Criminal Past"
The "Assault" and "Tactical" packs, which include various weapons and items
Four Praxis Kits
5,000 Credits
Five "Booster Packs" and 20 "Chipsets" for Deus Ex: Mankind Divided - Breach
  • 0
Citerar Akahz:
Two new story missions: "System Rift" and "A Criminal Past"

Det låter spännande, blir att köpa separat då det andra du listade vill jag inte ha. Vill jobba mig uppåt, slippa försprånget.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Det låter spännande, blir att köpa separat då det andra du listade vill jag inte ha. Vill jobba mig uppåt, slippa försprånget.


Tänker på samma sätt. Jag vill inte ha 4 gratis uppgraderingar till mina augments, jag vill känna glädje när jag lyckas hitta en eller får en i belöning.
  • 0
Då har det kommit mer information om System Rift, det första uppdraget som ingår i Season Pass till Deus Ex: Mankind Divided.

System Rift kommer ut redan den 23:e September och handlingen är att Frank Pritchard, ansvarig för Cyber-säkerhet på Sarif Industries i Human Revolution, kontakter Adam Jensen och ber honom få tag i data ifrån Palisade Blade vilket kommer hjälpa till att avslöja mer om vilka Illuminati verkligen är.


Nästa uppdrag, A Criminal Past, beräknas komma någon gång i början av 2017.


Sedan vill jag tipsa om moden GMDX till det absolut första Deus Ex. Kolla in sidan här nere för att se de imponerande förbättringarna:
http://genericname112.wixsite.com/gmdx
  • 0
Citerar Akahz:
System Rift

Stod det något om hur långt uppdraget kommer och vara?
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Stod det något om hur långt uppdraget kommer och vara?


Just nu finns det ingen information om det, men man får hoppas att det ligger i nivå med "The Missing Link" från Human Revolution.

Det var en panel på PAX igår där man pratade om Deus Ex och några av röstskådespelarna var med (bland annat Andreas Apergis som gör rösten åt Frank Pritchard). Kanske kom det ut någon ny information där, men inget jag har läst.
Jag vill verkligen gilla Mankind Divided men efter att gång på gång ha råkat ut för att spelet fryser sig efter uppdraget Spoiler poiler:där man befriar folk ifrån en troende manipulerare så har jag tröttnat. Efter en del googlande så visar det sig att detta problem funnits sedan releasen av spelet vilket är rätt illa då Square har haft över ett år på sig att fixa det. Hade varit intressant att fått spela resten av spelet men det går helt enkelt inte i detta skick.
Scoreacek scores again
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!