Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Alien Isolation


Hittade ingen tråd för detta spel? Fått 9/10 här på GR bl.a. Nån som ska köpa? Var hittar ni det billigast?
  • 0
Luktar lite köp kanske.. Prisjakt.se
  • 0
CDON har Nostromo Edition på PC för 399:-.

Sen har jag ingen aning om vilket format du letar efter.

Är förvånad över att det inte finns en tråd tillägnad till detta spel, behövs en trådstart.
I bajs växer det bäst
  • 0
Du kan köpa det för 279 kr ungefär på green man gaming om du använder deras kod som ger 25% rabbat (gäller enbart PC utgåvan, där du får en kod som aktiverar via steam) om koden finns kvar vill säga, såg 20% idag, kanske har dom precis tagit bort sin 25% kod, kolla runt lite.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Fick spelet idag (ps4). Har laddat upp med blöjor, läsk och godis. Nu väntar jag bara på att mörkret ska lägga sig
  • 0
Har det till PS4. Riktigt härligt spel, men att filmsekvenserna är så hackiga är både irriterande och märkligt.
  • 0
Är typ i mitten nu på pc och efter sett ett par alien undrar jag om det kommer bli mod till pc?

För skulle det inte vara grymt om man bytte ut alla aliens till små katter som kröp omkring. De skulle också kunna klättra i ventiler springa fort och nosa fram än. Sen då det ser en blir man sönder klöst och karaktären skriker ut ett smärtsamt nooooooooooooooooooo.

Bra spel annars men katter saknas.

Citerar WithATwist:
Har det till PS4. Riktigt härligt spel, men att filmsekvenserna är så hackiga är både irriterande och märkligt.
Skumt har inte märkt något på pc. Borde ju vara en patch påväg till ps4.


Föresten vad är eran mes awkward död i spelet?
Minimal spoiler varning. kapitel 1
Min hittills var då jag sätter in ett keycard i hissen och väntar på att den ska stängas. En alien dropar ner framför hissen. Väntar fortfarande och tror att de ska bli en sån där cool scen då den stängs precis innan. Men helt plötsligt står den i hissen och jag förstår att något är fel och precis då jag dör ser jag att de även fanns en hiss knapp


kapitel 5
Sen första gången man såg alien också var rätt dum av mig. Man hör ju den mörda några på nedre våningen. Tänker måste se det här. lyckas få syn genom ett galler på en döds attack. Sen tycker man att den kolla på en och så flyger den iväg och innan man hinner ta mer än två krypsteg är den upp för trappan. Tar ett par till steg bakåt och märker att den definitivt sätt en försöker springa men redan då man vänt sig förstår man att den är tre gånger så snabb och bang svans i magen. xD

Men det är de jag gillar med alien inte som amnesia och andra spel där man bara behöver springa lite och sen kolla vägen. Är man sed är man nästan körd redan.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar dbmmm:
Är typ i mitten nu på pc och efter sett ett par alien undrar jag om det kommer bli mod till pc?


Fyhelsike vad kul om detta skulle bli något. Att modda i Isolation vore stört kul och sedan skrämma slag på kompisarna.

Citerar dbmmm:
Men det är de jag gillar med alien inte som amnesia och andra spel där man bara behöver springa lite och sen kolla vägen. Är man sed är man nästan körd redan.


Verkligen. Har känt mitt hjärta dunka galet mycket under senaste tillfället jag spelade, du kommer dit snart kanske? Om du inte redan kommit dit. Är på femte jag fortfarande. Hemskt.
I bajs växer det bäst
  • 0
Citerar Perluck:
Fyhelsike vad kul om detta skulle bli något. Att modda i Isolation vore stört kul och sedan skrämma slag på kompisarna.
Ja desto mer personer får moda ett spel desto bättre blir det

Citerar Perluck:
Verkligen. Har känt mitt hjärta dunka galet mycket under senaste tillfället jag spelade, du kommer dit snart kanske? Om du inte redan kommit dit. Är på femte jag fortfarande. Hemskt.
Ja senaste delarna har varit riktigt mysiga på de kreppy sättet.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Köpte spelet idag, bättre sent än aldrig.
Så nu får vi se hur det går för mig :')
  • 0
Citerar Apricat:
Köpte spelet idag, bättre sent än aldrig.
Så nu får vi se hur det går för mig :')


Lycka till! Och glöm inte: Paus-knappen är din vän.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Lycka till! Och glöm inte: Paus-knappen är din vän.


Haha tack och minst sagt!
Har redan fått min första hjärtattack, så färdig för idag.
  • 0
Hade gärna sätt mer av de här "hjärtattackerna", nu när man kommit in en bra bit i spelet känns det mest som man går och håller hand med monstret. Öppningsvis så byggs stämningen upp riktigt nervkittlande men nu så har jag han på radarn hela tiden och är jag i ett rum är han det med :/
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
Citerar Halfwaybeef:
Hade gärna sätt mer av de här "hjärtattackerna", nu när man kommit in en bra bit i spelet känns det mest som man går och håller hand med monstret. Öppningsvis så byggs stämningen upp riktigt nervkittlande men nu så har jag han på radarn hela tiden och är jag i ett rum är han det med :/


Har du framme radarn ''hela tiden''?
Jag tror nämligen att han hör radarn genom taket och således följer efter i ventilationen från rum till rum. Iofs så följde han efter mig igår också i taket men eftersom jag var tyst hoppade han aldrig ner.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Citerar Halfwaybeef:Hade gärna sätt mer av de här "hjärtattackerna", nu när man kommit in en bra bit i spelet känns det mest som man går och håller hand med monstret. Öppningsvis så byggs stämningen upp riktigt nervkittlande men nu så har jag han på radarn hela tiden och är jag i ett rum är han det med :/

Har du framme radarn ''hela tiden''?
Jag tror nämligen att han hör radarn genom taket och således följer efter i ventilationen från rum till rum. Iofs så följde han efter mig igår också i taket men eftersom jag var tyst hoppade han aldrig ner.


Kan erkänna att jag använder den rätt flitigt. Varje gång jag hör ljud från ventilerna eller kommer in i ett nytt område/rum så tar jag fram den. Trodde bara den uppfattade ljudet om man var extremt nära varandra.
Men det här tål att testas, tack för tipset!
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!