Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Strategi-spel nära hjärtat?


Battle Realms <3
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Hmm. Svårt. Imperial glory var det spel som introducerade mig för strategi spel, men pga brist på speldator har det varit slaget om midgård 2 som underhållit mig mest. Men sen har vi ju medieval 2 total war som jag tycker är bäst. Svårt.
A government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have
  • 0
Rise of Nations Hoppas på att det kommer en riktig uppföljare snart.
  • 0
Heroes 3, Total annihilation, uppföljaren, skulle installera kingdoms nu men det händer absolut inget när jag trycker install på vista 64 bits men jag har sätt att det ska funka
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
  • Zime
  • Zime
Spelar aldrig Strategi längre. Men gjorde det mycket förr. Starcraft, Age of Empires och WC 3 är alla favoriter.
  • 0
C&C: Red Alert, Total Annihilation och Seven Kingdoms var jag väldigt förtjust i för några år sedan. Just nu är det Civ IV.
I lol'd
  • 0
Age Of Empires. Fast jag har aldrig varit bra på att spela det.
"No pit would be complete without a Freeman climbing out of it!"
  • 0
Warhammer 40.000: Dawn of War och dess expansioner

Command & Conquer-spelen som utspelar sig i Tiberium-universumet
  • 0
1. Starcraft
2. Warcraft 3
3. Warhammer 40.000: Dawn of War

Nuff said.
Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv.
  • 0
Myth: The Fallen Lords och Myth II: Soulblighter

Andra härliga är tex; Homeworld, Dungeon Keeper och Company of Heroes
Världens överlägset bästa spel alla kategorier heter Outcast
  • 0
Rise of Nations, världens bästa strategi...lätt.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Ja den här tråden var det inge liv i... men precis som strategispel så är ju halva nöjet när det är lite gamla och dammiga att borsta fram. För mig just nu är det nog Gary Grigsby:s War in the West,To End all Wars, Battlestar Galactica: Deadlock, Unity of Command 2, Panzer Corps 2 och Warhammer 2 som spelas mest. Vill dock återgå till lite Hearts of Iron 4, Stellaris och Galactic Civilization 3 när tid finnes.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!