Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Kingdom Hearts-Tråden


ÄNTLIGEN kommer det!!! Sen antar jag att det kommer komma en till HD collection med KH2 och Birth by sleep och sen förhoppningsvis KH3.(TILL KONSOLER)
PSN:Kivi95
  • 0
Längtar obeskrivligt mycket efter KH 1.5, hoppas det inte dröjjer allt för länge tills det når oss i EU. Kingdom Hearts är fortfarande det bästa spelet jag någosnin spelat
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Danny 217:
Längtar obeskrivligt mycket efter KH 1.5, hoppas det inte dröjjer allt för länge tills det når oss i EU. Kingdom Hearts är fortfarande det bästa spelet jag någosnin spelat


Exakt samma här "Kingdom in my Heart(s)!"
Mr. Rubik, Mr. Rubik...
  • 0
Kingdom Hearts... spelet som fick mig att börja spela på allvar. Har alla spelen som finns till Ps2 (Inkluderar Final Mix spelen). Har också alla volymer av manga serien. Har dock varit dålig när det kommer till de bärbara formaten. Till dem har jag bara Birth by sleep och 358/2 Days. Funderar på att köpa en 3DS bara för att köra igenom det senaste spelet. Är det värt pengar?
PSN: The_dvs-bstd
  • 0
Citerar Ps3player4ever:
Är det värt pengar?


Själv köpte jag PSP bara för spela Birth By Sleep.
Enligt mig har DDD den bästa gameplay av alla Kingdom Hearts-spel, fast om det är värt bara för ett spel är jag lite osäker på. Men det måste väl ändå finnas andra spel till 3DS som du vill ha?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Men det måste väl ändå finnas andra spel till 3DS som du vill ha?


Jaja självklart! Dock får nog 3DS köpet vänta. Om jag såsom inte drar till en rövare och spenderar lite av mina körkorts pengar.

Såg trailern till HD remixen och slog en tår. Skulle bli obeskrivligt besviken ifall det inte hittar sin väg hit. Angående det så tror jag att innan 3'an kommer officiellt nämnas så kommer de även utannonsera HD Remix 2.5 som kommer att innehålla KH2:FF, BBS och även alla cutscenes från DDD i HD.
PSN: The_dvs-bstd
  • 0
Citerar Ps3player4ever:
Citerar Super Mario 128:Men det måste väl ändå finnas andra spel till 3DS som du vill ha?

Jaja självklart! Dock får nog 3DS köpet vänta. Om jag såsom inte drar till en rövare och spenderar lite av mina körkorts pengar.


Då så. Då är det väl inget att tveka för?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Glada nyheter, Kingdom Hearts HD 1.5 Remix kommer till Europa i höst

http://www.youtube.com/watch?v=2sDpLKxNgbo
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Har hört rykten om att KH3 även kommer till PC? Hoppas sannerligen detta stämmer så jag slipper köpa en PS4:a. Jag anser däremot att det skulle kännas mer "rätt" om spelet endast släpptes till PS4:an. Men men, SE behöver väl pengarna...
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Citerar Illusiondude:
Har hört rykten om att KH3 även kommer till PC? Hoppas sannerligen detta stämmer så jag slipper köpa en PS4:a. Jag anser däremot att det skulle kännas mer "rätt" om spelet endast släpptes till PS4:an. Men men, SE behöver väl pengarna...


Tetsuya Nomura har sagt att eftersom spelet utvecklas med DirectX 11 så är alla plattformar som använder denna teknik en tänkbar plattform att släppa spelet till. Därav att spelet även kommer till Xbox One. Huruvida det blir en PC-lansering... mer tveksamt skulle jag säga. Det känns ungefär lika troligt som att FFXV skulle komma till PC. Det kan absolut hända, men det känns ärligt talat rätt långt borta.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
Det känns ungefär lika troligt som att FFXV skulle komma till PC. Det kan absolut hända, men det känns ärligt talat rätt långt borta.


Jo, det känns ju tyvärr så. Men OM det händer får vi hoppas att det finns stöd för PS4/Xbox-kontroll support.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
  • Rova
  • Rova
Tänkte först inte skaffa Xböxx 1an men tydligen måste man det Enda som lockade tidigare var Forza 5.. men nu..
Glorp.
  • 0
Citerar Rova:
Tänkte först inte skaffa Xböxx 1an men tydligen måste man det Enda som lockade tidigare var Forza 5.. men nu..

Eller så skaffar du dig konsolen kingdom Hearts är menad att spelas på. Playstation 4.
"We all serve one master, one king! And his name is, Gaming! FOREVER MAY HE REIGN!" -Kevin Butler
  • 0
Är det verkligen värt att vara hypad till trean? Såg trailern och tyckte det var hur ointressant som helst.
http://www.youtube.com/watch?v=AtLkym8-RXU
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Är det verkligen värt att vara hypad till trean? Såg trailern och tyckte det var hur ointressant som helst.


Man får ju egentligen inte se någonting alls, så det är mer logiskt att vara hypad (om man gillar serien) än att tycka att det ser ointressant ut.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar AG Jati:
Är det verkligen värt att vara hypad till trean? Såg trailern och tyckte det var hur ointressant som helst.
http://www.youtube.com/watch?v=AtLkym8-RXU


Vi har ju inte sett någonting. :p Nomura sa att utvecklingen är i ett väldigt tidigt stadium och att den korta gameplay-bit vi fick se var extremt skriptad på grund av detta. Jag skulle säga att är man hypad beror det på att man älskar Kingdom Hearts-serien och att man sett fram emot del tre sedan tvåan släpptes för sju år sedan.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
För mig är det endast logiskt att jag är hypad i.för 3'an. Älskat serien sen jag var 6 år och har de senaste 7 åren spänt väntat på 3'an!
"We all serve one master, one king! And his name is, Gaming! FOREVER MAY HE REIGN!" -Kevin Butler
  • 0
Vet inte hur mycket det snackats om detta innan. Men det borde väl vara väldigt stor chans att få se en Star Wars värld i Kingdom Hearts 3 nu när star Wars ägs av Disney.
  • 0
  • Rova
  • Rova
Citerar Swednapper:
Eller så skaffar du dig konsolen kingdom Hearts är menad att spelas på. Playstation 4.


Det är väl antagligen menad att spelas på båda konsolerna då de släpper det till båda? Så nä, slösar inte onödigt med pengar på två konsoler, varav en otroligt överprisad, för att spela ett spel på den!

Citerar M0tVind:
Vet inte hur mycket det snackats om detta innan. Men det borde väl vara väldigt stor chans att få se en Star Wars värld i Kingdom Hearts 3 nu när star Wars ägs av Disney.


Haha, det hade ju varit rätt skumt
Glorp.
  • 0
Men tänk hur episkt det hade varit med jedi Sora och en lightsaber keyblade!
  • 0
Citerar M0tVind:
Men tänk hur episkt det hade varit med jedi Sora och en lightsaber keyblade!


http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20110807023232/kingdomh
earts/images/9/9b/Xemnas_Final_Form.png
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Officiell artwork för KH3 (inte så spännande egentligen då de ser exakt likadana ut som i KH2, möjligen att Sora blivit något längre):

http://gematsu.com/wp-content/uploads/2013/06/Kingdom-Hearts-
III-Chara-Artwork_06-24.jpg
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Sora är alltså runt 185 cm lång. Enligt en Kalle Anka-tidning är Långben 180 cm...
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!