Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Kingdom Hearts-Tråden


Du menar kanske de som finns i Final Mix+? En version som bara japanerna fick ta del tyvärr.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Fan att inte KH3 utannonserades på E3
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Danny 217:
Fan att inte KH3 utannonserades på E3


Indeed Dessutom, haha är fortfarande helt mållös av KH1-recension här. 6/10...
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar zwqase:
Du menar kanske de som finns i Final Mix+? En version som bara japanerna fick ta del tyvärr.


MÄH!
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Indeed Dessutom, haha är fortfarande helt mållös av KH1-recension här. 6/10...

Vet helt sjukt är det. KH1 ligger på min topp 5 över de bästa spelen jag någonsin spelat!
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
BBS e det bästa KH jag har spela

Jag har inte spelat 358/2 days eller Chain of memories

Tillagt 2011-06-16 23:40:
(bara 1an 2an och bbs)
  • 0
Citerar Danny 217:
Vet helt sjukt är det. KH1 ligger på min topp 5 över de bästa spelen jag någonsin spelat!


Det förtjänar inget annat än 10/10. Visst, spelbarheten kan vara usel utan alla abilities som man senare får i spelet men annars är spelet magiskt.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Indeed Dessutom, haha är fortfarande helt mållös av KH1-recension här. 6/10...

Jag vet, jag fick damp när jag såg det för första gången.
Den fick inte ens bra betyg på storyn! Och det var jävligt dåligt att inte ens ge storyn ett bra betyg när den har den bästa spelstoryn som någonsin har setts, det var dåligt gjort av Jesper.
the might dragons have, do we not deserve
  • 0
Håller med er.
Kingdom Hearts ska ha 9/10 enligt mig.
Citerar Danny 217:
Citerar Kundvagnen:
Indeed Dessutom, haha är fortfarande helt mållös av KH1-recension här. 6/10...

<quote author="Danny 217">Fan att inte KH3 utannonserades på E3


Vi får nöja oss med KH: Dream Drop Distance så länge.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar -Ando:
Citerar Dragonmaster:det var dåligt gjort av Jesper.

Wait, dåligt gjort för att han inte delar din åsikt?

Hur tänker du nu?

Han gav ett spel 6/10 som är världens sjätte mest sålda RPG genom tiderna(gamereactor skrev ner världens mest sålda RPG genom tiderna i en av sina tidningar) Och för att komma på en sån plats så måste det vara skitbra(första platsen hålls av såklart av Final Fantasy 7 )
the might dragons have, do we not deserve
  • 0
Citerar Dragonmaster:
Han gav ett spel 6/10 som är världens sjätte mest sålda RPG genom tiderna(gamereactor skrev ner världens mest sålda RPG genom tiderna i en av sina tidningar) Och för att komma på en sån plats så måste det vara skitbra


Och Justin Bieber & Takida är världsbäst pg a kvantitet gällande fans, detsamma gäller Twilight som då måste vara den bästa filmserien någonsin.

Vi värderar alla innehåll på olika sätt. Läser man Jespers recension av KH1 så förstår man att det för vissa kan vara ett kanonspel som för andra dras med olidliga tekniska brister.

Citerar Jesper:
Dock vill jag lägga till en liten brasklapp, om man själv inte bryr sig om 60 hertz-stöd, och kan ha överseende med såväl kameran som kontrollen så kan man lägga till en poäng för varje punkt. I så fall hamnar ditt betyg på 9/10.


Ett utdrag ur recensionen; Jag brydde/bryr mig mindre om dessa punkter och älskade spelet.
hånobing
  • 0
Citerar -Ando:
Jävla valerin.

Sluta vara vettig före mig!


Du var ju först, tjockis.
hånobing
  • 0
Ja, men
Citerar Valerin:
Och Justin Bieber & Takida är världsbäst pg a kvantitet gällande fans, detsamma gäller Twilight som då måste vara den bästa filmserien någonsin.

Vi värderar alla innehåll på olika sätt. Läser man Jespers recension av KH1 så förstår man att det för vissa kan vara ett kanonspel som för andra dras med olidliga tekniska brister.

Ja, men det gör inte att det förtjänar 6/10 för det. Åtminstone en 7 eller en 8, en sexa för ett av världens mest sålda spel verkar fel. See bara Final Fantasy 7, jämfört med andra PS-spel såg det fult ut(jag äskar det, så missuppfatta mig inte), men ändå har de flesta på gamereactor get den 10/10.
the might dragons have, do we not deserve
  • 0
Okej, vad är en recension för dig? En recension om hur alla tycker om spelet eller kan det vara en subjektiv sak för person för person?
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar Dragonmaster:
See bara Final Fantasy 7, jämfört med andra PS-spel såg det fult ut(jag äskar det, så missuppfatta mig inte), men ändå har de flesta på gamereactor get den 10/10.


Fult eller ej, spelet är ändå ett mästerverk.
Även en som mig, som spelade spelet för första gången under 2010 tycker att det är ett mästerverk.
Så det är inte så konstigt att många ger spelet 10/10.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Citerar Dragonmaster ee bara Final Fantasy 7, jämfört med andra PS-spel såg det fult ut(jag äskar det, så missuppfatta mig inte), men ändå har de flesta på gamereactor get den 10/10.

Fult eller ej, spelet är ändå ett mästerverk.
Även en som mig, som spelade spelet för första gången under 2010 tycker att det är ett mästerverk.
Så det är inte så konstigt att många ger spelet 10/10.

Ja det är det jag menar, så då tycker man att han borde ha överseende över vissa saker i KH1 och ge det bättre betyg för hur bra spelkänslan är istället för hur grafiken är. De gjorde det för FF7, så då borde det inte vara mer än rätt att ett spel som KH1 förtjänar samma chans.
the might dragons have, do we not deserve
  • 0
Awsome att Neku från The World End with You kommer vara med i Kingdom Hearts 3D.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Kommer han?
the might dragons have, do we not deserve
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Ja och sen kommer även Sora och Riku ha nya kläder: http://images.khinsider.com/TGS%202011/Sora%20Riku%20Drea
m%20Eater%20%20Partial%20Scan%20%28better%29.jpg

Jag förstår fortfarande inte exakt vad storyn i Dream drops ska handla om.
the might dragons have, do we not deserve
  • 0
Citerar Dragonmaster:
Jag förstår fortfarande inte exakt vad storyn i Dream drops ska handla om.


Vad jag vet ska den handla om att Sora och Riku ska ta The Mark of Mastery(examen som Aqua och Terra gjorde i Birth by Sleep).
Sora och Riku ska till något som kallas "the keyhole of sleep".

Sen ska det även handla om nya fiender som kallas "Dream Eaters" och även Xehanort kommer ha någon roll i spelet .
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Citerar Dragonmaster:Jag förstår fortfarande inte exakt vad storyn i Dream drops ska handla om.

Vad jag vet ska den handla om att Sora och Riku ska ta The Mark of Mastery(examen som Aqua och Terra gjorde i Birth by Sleep).
Sora och Riku ska till något som kallas "the keyhole of sleep".

Sen ska det även handla om nya fiender som kallas "Dream Eaters" och även Xehanort kommer ha någon roll i spelet .

Ok det förklarar ganska mycket, och jag antar att deras "Mark Of Mastery" har gått lite fel som det gick för Aqua och Terra(du vet när Xehonort korrumperade de där kloten)
the might dragons have, do we not deserve
  • 0
Vad nu? Vilket spel är det där? Kingdom Hearts 3D? Är det trean?
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Vad nu? Vilket spel är det där? Kingdom Hearts 3D? Är det trean?


Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance till 3DS(see what they did there?).

Trean får du vänta på tills FFVXIII har kommit ut.
hånobing
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Vad nu? Vilket spel är det där? Kingdom Hearts 3D? Är det trean?


Man kan nog nästan säga att Kingdom Hearts 3D är trean.
Nya Disney-världar, Sora och Riku har nya kläder och nya fiender.
Kanske inte den riktiga trean, men nästan.

Citerar Valerin:
Kingdom Hearts: Dream Drop Distance till 3DS(see what they did there?).


Men vad jag vet så heter det Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_Hearts_3D:_Dream_Drop_Di
stance

Det därför jag nästan trodde först att det var trean.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!