Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

MEST överskattade spelet?


Citerar Echo lake:
Om du hade läst lite längre ner där så hade fått du se att vi hade kommit fram till att Metal Gear Solid var före Splinter Cell..


Oj, krävdes det att "komma fram till" för att inse det.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Kan garantera att om inte MGS hade gjort succe så hade aldrig ens Splinter Cell funnits.


Ganska idiotiskt. Så alla spel måste ha en förebild för att kunna skapas? I sådana fall så hade ju inte MGS funnits om det inte vore för ett annat liknande spel.
"Nej, jag har inte ens en användare på IRL. Ärligt talat vet jag knappt vad IRL är, förutom att man använder det för att chatta." - -Frostbite-
  • 0
Hela Halo-serian (-3an är rätt bra) är extremt överskattat. :/
Don't Fear, The Butcher is here.
  • 0
Gran Turismo känns väldigt överskattat med inte alls bra bilfysik och inga skador på bilar trots att det utger sig för att vara någon slags simulator. Det har sålt oförtjänt mycket.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Amadeos:
Ganska idiotiskt. Så alla spel måste ha en förebild för att kunna skapas? I sådana fall så hade ju inte MGS funnits om det inte vore för ett annat liknande spel.


Inte alls. Men tycker du inte att det är lite märkligt att just Ubisoft släpper en egen smygande strax efter att MGS1 och 2 sålt miljontals exemplar?

Hideo Kojima har ju själv sagt att han ser sitt spelarv spridas med serier som Splinter Cell och Syphon Filter. Hideo Kojima har ju t.o.m gjort parodi på det, både i en MGS4 trailer och i Snake VS Monkey uppdragen i MGS3.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Oj, krävdes det att "komma fram till" för att inse det.


Ja, om man inte är lika extremt insatt som du är i ämnet.
Did I have an impact on the world and the people around me or did every word I spoke come out verbal and unintelligible?
  • 0
Citerar ChrizZz:
Men tycker du inte att det är lite märkligt att just Ubisoft släpper en egen smygande strax efter att MGS2 sålt miljoner?


Så med samma logik skulle man kunna säga att Konami släppte en smygare efter att Eidos släppte en riktigt bra sådan(thief).
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar ChrizZz:
Inte alls. Men tycker du inte att det är lite märkligt att just Ubisoft släpper en egen smygande strax efter att MGS1 och 2 sålt miljontals exemplar?


Visst, de blev nog inspirerade, men du fick det att låta som om att alla spel var tvugna att apa efter ett tidigare, vilket är fel.

Dessutom är det väl självklart att Kojima säger att det är "hans" spelarv, han är självgod. Att han sedan gör parodier på sina konkurenter är ju inget ovanligt.
"Nej, jag har inte ens en användare på IRL. Ärligt talat vet jag knappt vad IRL är, förutom att man använder det för att chatta." - -Frostbite-
  • 0
Håller helt med Cypress Ice.Final Fantasy är grovt överskattat.
  • 0
Super mario galaxy, Fyfan jag spottar på spelet, hur kan det vara utnämnt till årets spel av nästan alla tidningar? enformigare spel får man leta efter.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Super Mario Galaxie=
Detta är min signatur i forumet. Like it or not!
  • 0
Mest överskattade spelet i världshistorien är World of Warcraft.
Det är en skymf mot spelskapare världen över och man vill /facepalm varje gång man hör någon patetisk 16-åring utan liv sitta och diskutera vilket jävla gear man har.
Honestly, blizzard är det enda företaget som tappat stinget rejält.
  • 0
Final Fantasy XII, utan tvekan.
Carpe Diem
  • 0
F.E.A.R. skulle jag vilja säga. Jag vet inte vad den allmäna synen av spelet är men efter att ha läst recensioner av det så tycker jag att det verkar vara grovt överskattat. Visst, snyggt, tight och maffigt...i tjugo minuter ungefär, sen så fortsätter jag bara att spela för att få se och skratta åt de resterande, usla, "skrämsellscenerna".

Tur att jag vann spelet via GR:s julkalender, annars skulle jag vara riktigt besviken
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Jag håller med MantiCORE, World of Warcraft är nog det mest överskattade spelet genom tiderna, jag vet inte vad folk ser som är så fantastiskt i spelet. Sen kommer man bara höra brag om hur ofta man spelar och vilken hög level man har.

Final Fantasy XII är också extremt överskattat.
I can do that.
  • 0
World of warcraft utan minsta lilla tvekan.
Få spel repeterar sig självt lika mycket som WoW
Få spel är så enformiga som WoW, kan tänka mig att RÖJ är lika enformigt.
AnZen Hegevall / Gamereactor "Skärp dig. Jag tänker inte ge dig någon mer chans. Ytterligare provokation från dig (och jag menar det) så är du ute och inte välkommen tillbaka mer." - Iqaros.
  • 0
Citerar MantiCORE:
Mest överskattade spelet i världshistorien är World of Warcraft.
Det är en skymf mot spelskapare världen över och man vill /facepalm varje gång man hör någon patetisk 16-åring utan liv sitta och diskutera vilket jävla gear man har.
Honestly, blizzard är det enda företaget som tappat stinget rejält.


Du har helt klart en poäng..
Många wow spelare har verkligen inget liv...Eller iallafall ett helt meningslöst liv då det ända dom kan snacka om är hur mycket g dom har eller vilka specs dom har, och det blir riktigt löjligt i längden..
Detta är min signatur i forumet. Like it or not!
  • 0
Citerar AnZen:
World of warcraft utan minsta lilla tvekan.

Instämmer, helt klart.
  • 0
Viktigt att tänka på är ju dock att WoW är mer än ett spel. Visserligen har jag aldrig spelat det själv, men det känns som om det är en möjlighet till att umgås interaktivt. WoW är en upplevelse, ett andra "liv", mycket mer än bara ett spel. Det är iaf den uppfattningen jag skapat mig.
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Citerar Janis_Joplin:
Viktigt att tänka på är ju dock att WoW är mer än ett spel. Visserligen har jag aldrig spelat det själv, men det känns som om det är en möjlighet till att umgås interaktivt. WoW är en upplevelse, ett andra "liv", mycket mer än bara ett spel. Det är iaf den uppfattningen jag skapat mig.


Alla MMOs är väl till för att umgås interaktivt, är väl absolut hela poängen med t. ex. Second Life? Tycker absolut inte att WoW är något som kan liknas vid en unik upplevelse eller andra liv, det är ett relativt lättspelat MMORPG som man lätt fastnar för men också (iaf jag) blir trött på rätt fort. No less, no more.
Havet har inget liv
  • 0
Citerar Hero of time:
Citerar Janis_Joplin:
Viktigt att tänka på är ju dock att WoW är mer än ett spel. Visserligen har jag aldrig spelat det själv, men det känns som om det är en möjlighet till att umgås interaktivt. WoW är en upplevelse, ett andra "liv", mycket mer än bara ett spel. Det är iaf den uppfattningen jag skapat mig.


Alla MMOs är väl till för att umgås interaktivt, är väl absolut hela poängen med t. ex. Second Life? Tycker absolut inte att WoW är något som kan liknas vid en unik upplevelse eller andra liv, det är ett relativt lättspelat MMORPG som man lätt fastnar för men också (iaf jag) blir trött på rätt fort. No less, no more.


Säger du det så. Jag har, som sagt, aldrig spelat det och kan inte uttrycka mig om det spelmässiga. Tänkte bara att 8 miljoner människor inte kunde ha helt fel..
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Citerar Janis_Joplin:
Säger du det så. Jag har, som sagt, aldrig spelat det och kan inte uttrycka mig om det spelmässiga. Tänkte bara att 8 miljoner människor inte kunde ha helt fel..


Smaken är som baken, såklart. Hör väl till de få som aldrig fastnade för spelet, men min gissning till varför det har blivit så populärt är för att det är så lättspelat, på den punkten har Blizzard verkligen lyckats. Finns säkert folk som fastnar för det som ett substitut för sitt riktiga liv också, men antagligen inte lika många.
Havet har inget liv
  • 0
WOW och Killzone är dom mäst överskattade spelan...
SK GAMING
  • 0
Jag förstår inte hur vissa människor kan tro sig ha "den rätta" definitionen på vad ett liv är.
Hur kan man ha "mindre" liv bara för att man spelar ett visst spel?
Och vilka fan utgår ni från? Er själva? Är era liv så pass mycket bättre än de 16-åringar som spelar WoW?

Det är patetiskt hur ni argumenterar emot WoW... visst, ifall ni sagt att ni kanske inte gillar stridssystemet, balansen, storyn etc.. men att basha spelet pga. att andra gillar det så mycket? Eller att gå till anfall mot folk som tycker om spelet och avfärda dem som nolifers?

Det är precis som med allt annat, de populäraste sakerna blir oftast hatobjekt för den ofrälsta minoriteten.
Och det finns alltid "know-it-alls" som ska sticka ut från mängden och flasha med sin unika åsikt om någonting som de tror att (i det här fallet) 8 miljoner har fel om.
Visst, egen åsikt i all ära, men att dra paralleller mellan ett spel och ens privata liv, det är helt idiotiskt.

Och ja, det finns extremfall inom varje spel, t.o.m. varje aspekt i livet, men det går inte att dra alla över den kammen.

OT: Det mest överskattade spelet på sistone är, i min åsikt, Gears of War.
Pga urtrist design rakt igenom, i varje aspekt av spelet, och dessutom extremt enformigt.
Därmed inte sagt att alla som gillar det eller snackar om det 24/7 inte har något "liv".
Killed by your own Vanity
  • 0
1. Portal
2. Halo: CE
3. Zelda: TP
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!