Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

MEST överskattade spelet?


GTAV
"Thank you for taking the time to read this sign. This sign loves you" (Mother 3)
  • 0
League of Legends är väldigt överskattat. Det har fattig design, tråkiga kämpar, "sluggish" gameplay, alldeles för simpelt (För lite siffror, stats etc.). Kan förstå varför folk gillar det, men inte hur folk lägger ner hundratals timmar på det.
"Fuzzy pickles!"
  • 0
Citerar Bjorvy:
League of Legends är väldigt överskattat. Det har fattig design, tråkiga kämpar, "sluggish" gameplay, alldeles för simpelt (För lite siffror, stats etc.). Kan förstå varför folk gillar det, men inte hur folk lägger ner hundratals timmar på det.

Håller med dig. Mest för att jag aldrig fastnade för det... blev tråkigt ganska snabb
"Thank you for taking the time to read this sign. This sign loves you" (Mother 3)
  • 0
Citerar czaros1994:
GTAV
Hur kan du tycka att det är överskattat utan att ha spelat det?
  • 0
Citerar Patrikseve:
primitivt


Du får ta det för vad det är: ett taktiskt CRPG baserat på AD&D, vilket i sig är fruktansvärt djupt och avancerat, så jag förstår inte riktigt vad du menar när du använder ordet primitivt. Bra mycket mer avancerat än många än dagens RPG-spel som jag ser som simplistiska action-hybrider.

Citerar Patrikseve:
oavsett ser jag ändå inte varifrån alla 100 poängare/världens bästa spel genom alla tider nomineringar kommer ifrån.


Kvalitet, omspelningsvärdet (oändligt), möjligheterna (oändliga), djupet både sett i story, karaktärsutveckling och spelsystem. Det är inte för intet det kallas världens bästa RPG.

Jag skriver som jag skrev på förra sidan: du kan tycka att ett spel är tråkigt/att det inte tilltalar dig själv, men när mastodont-titlar som BGII och DII dyker upp så är det, enligt mig, smått felaktigt att använda sig av ordet "överskattat". Ett spel som mer eller mindre definierar sin genre och fortfarande håller spelmässigt mer än tio år efter release kan omöjligt vara överskattat. Till och med jag inser att Skyrim är ett riktigt bra spel, men det är för mig oförklarligt hur folk kan tycka det är roligt. Non the less, jag finner det tråkigt/intetsägande, men inte överskattat.

Ett överskattat spel är för mig ett spel med medelmåttig framgång, ett spel som inte har tillfört något till sin genre, som i mångt och mycket står på andras ben, men som trots allt detta har en enorm (ofta hätsk och envis) fanbase. Helt enkelt, spel som folk älskar för vad de borde/kunde ha varit, inte för vad de egentligen är.

Bara för att man inte förstår charmen i ett spel så betyder det inte att ingen annan gör det. Man får ha ett öppet sinne, helt enkelt. Men vi har alla olika definitioner.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Bara för att man inte förstår charmen i ett spel så betyder det inte att ingen annan gör det. Man får ha ett öppet sinne, helt enkelt. Men vi har alla olika definitioner.


"Fuzzy pickles!"
  • 0
Citerar Avoca:
Citerar Runko:Citerar Apsvans:Citerar Runko onic

Jag tycker du borde spela Sonic 2 innan du ger upp.

Kanske men känner att de är ganska hopplöst. Jag gillar inte Sonics spelupplägg helt enkelt

Kan det ha att göra med att du nästan enbart spelat igenom de spelen i serien som anses vara sämst och helt verkar ha skippat de tidiga, bra spelen?



De spelen som folk anser vara dem sämsta Sonic spelen är dem jag har "gillat" mest. Kom endå en bit i colours och secret rings. Medans jag hatade tex sonic and knuckles
Pepole love to see death. It reminds them that however mean, however low,however horrible ther lives become...... At least they have one
  • 0
Döda mig inte nu, men tycker GTA-serien är oerhört överskattad. Älskar Rockstars andra spel dock!
  • 0
Dom tre senaste jag kommer att tänka på är;

Bioshock Infinite: Sjukt löjligt mycket fillercontent som bara är action och ännu mer action, hur många bor i Colombia egentligen? Precis samma problem som jag hade med första Uncharted, ändå anledningen till att jag orkade ta mig igenom det var för att jag ville få slutet - trots att jag fått den största plottwisten spoilad på en twitch stream.

Far Cry 3: Medioker story med EN bra karaktär. Andra halvan av spelet var verkligen MEH, för att inte tala om gameplayet som endast var helt okej.

Assassin's Creed IV - Black Flag: Bortsett från att halva spelet var "tail"-uppdrag där man försökte smyga efter människor (ELLER BÅTAR??) i ett stealthspel utan fungerande smygfunktion var det väl helt okej. Många ointressanta karaktärer, och en story som kändes löst ihopsatt. MINISpoiler:Kenway kändes förövrigt som han drabbades av personlighetsförändring mot slutet, vad hände där liksom?
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Jag måste nog säga FIFA. Alla fotbollsspel är mer eller mindre samma sak med små ändringar. De bryr sig knappt om att buggtesta skiten längre så vitt jag har hört.
  • 0
Far Cry serien. Inget bra alls enligt mig.
  • 0
Titanfall...

Förstår inte hypen över ett spel som är som CoD med robotar och man kan hoppa runt på hustak.
Betan var pisstråkig enligt mig...
  • 0
Citerar InfiniteTias:
Titanfall...

Förstår inte hypen över ett spel som är som CoD med robotar och man kan hoppa runt på hustak.
Betan var pisstråkig enligt mig...


Har någon ens sagt att det är bra? Jag har bara hört att alla tycker det suger, mig själv inkluderad. Blev uttråkad i mitten av första matchen.
  • 0
Citerar ChrillZor:
Citerar InfiniteTias:Titanfall...

Förstår inte hypen över ett spel som är som CoD med robotar och man kan hoppa runt på hustak.
Betan var pisstråkig enligt mig...

Har någon ens sagt att det är bra? Jag har bara hört att alla tycker det suger, mig själv inkluderad. Blev uttråkad i mitten av första matchen.


Det verkade som det skulle bli bra. Innan de visade något gameplay...
  • 0
Citerar ChrillZor:
Citerar InfiniteTias:Titanfall...

Förstår inte hypen över ett spel som är som CoD med robotar och man kan hoppa runt på hustak.
Betan var pisstråkig enligt mig...

Har någon ens sagt att det är bra? Jag har bara hört att alla tycker det suger, mig själv inkluderad. Blev uttråkad i mitten av första matchen.

Tycker det känns som om alla beundrar Titanfall
Men känns skönt att jag inte är den enda som hatar skiten
  • 0
Citerar InfiniteTias:
Titanfall...
Citerar ChrillZor:
Jag har bara hört att alla tycker det suger, mig själv inkluderad.
Citerar williamcool:
Det verkade som det skulle bli bra. Innan de visade något gameplay...
Citerar InfiniteTias:
Men känns skönt att jag inte är den enda som hatar skiten


Lol jag vet så gott som inget om det här spelet. Men med tanke på att Gamereactor har publicerat Titanfall "nyheter" hela 8 gånger under dom senaste 4 dagarna, så måste jag nog säga att jag åtminstone tycker GR överskattar det hela.

Man får nästan en tår i ögonvrån när man tänker på hur jäkla mycket lovande spel det finns, som inte får en enda minimal nyhetsnotis...
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Mort2:
Man får nästan en tår i ögonvrån när man tänker på hur jäkla mycket lovande spel det finns, som inte får en enda minimal nyhetsnotis...


+1
  • 0
Citerar Mort2:
Citerar InfiniteTias:Titanfall...Citerar ChrillZor:Jag har bara hört att alla tycker det suger, mig själv inkluderad.Citerar williamcool et verkade som det skulle bli bra. Innan de visade något gameplay...Citerar InfiniteTias:Men känns skönt att jag inte är den enda som hatar skiten

Lol jag vet så gott som inget om det här spelet. Men med tanke på att Gamereactor har publicerat Titanfall "nyheter" hela 8 gånger under dom senaste 4 dagarna, så måste jag nog säga att jag åtminstone tycker GR överskattar det hela.

Man får nästan en tår i ögonvrån när man tänker på hur jäkla mycket lovande spel det finns, som inte får en enda minimal nyhetsnotis...

Jag vet!!
GR tjatar om Titanfall 24/7 känns det som. Men när spel som InFamous; Second Son (Som för övrigt ser riktigt bra ut) får nyheter så skriver det knappt om det...
  • 0
Bioshock infinite, assassins creed serien
  • 0
Citerar Mort2:
Man får nästan en tår i ögonvrån när man tänker på hur jäkla mycket lovande spel det finns, som inte får en enda minimal nyhetsnotis...


Helt klart, inte för intet man söker sig till andra flöden för att bli uppdaterad på det man är intresserad av!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
med risk för att piska upp lynchstämning, Halo. Har bara spelat igenom seriens första tre delar och de är okej, men inte så fantastiska som många vill göra gällande. Master chef är helt personlighetsbefriad, fienderna parodiska och vapnen leksaksaktiga, att spela Halo känns lite grann som att nörda loss med actionfigurer i plast.
Gamertag: II Linus II
  • 0
Citerar Blodpixel:
med risk för att piska upp lynchstämning, Halo


https://www.youtube.com/watch?v=a1Y73sPHKxw
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Humanisten lol
Gamertag: II Linus II
  • 0
Citerar Blodpixel:
med risk för att piska upp lynchstämning, Halo. Har bara spelat igenom seriens första tre delar och de är okej, men inte så fantastiska som många vill göra gällande. Master chef är helt personlighetsbefriad, fienderna parodiska och vapnen leksaksaktiga, att spela Halo känns lite grann som att nörda loss med actionfigurer i plast.


Körde du dem när det begav sig? Vissa spel tappar "känsla" med åren trots att spelkvaliteten i sig är bevarad. För mig var Halo det som öppnade upp FPS-genren i och med att man nu kunde spela vettigt på konsol (kom aldrig riktigt överens med N64-kontrollen och Goldeneye).

Har du upplevt MP-scenen i Halo 2 och Halo 3? Där snackar vi grejer!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!