Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

MEST överskattade spelet?


1. CoD
2. Mario
3. Halo
I saw a tiger...and the tiger saw a man...
  • 0
Citerar Oddesey:
Tycker det verkar vara fler som inte alls tyckte om Mass effect 3 som helhet än folk som uppskattar det.


Det är bara att de är de som låter mest då de hoppat på internettrendtåget. I mina ögon är ME3 knappast överskattat. Ett av de bästa spel jag kört igenom.
  • 0
Citerar -iLight:
Det är bara att de är de som låter mest då de hoppat på internettrendtåget. I mina ögon är ME3 knappast överskattat. Ett av de bästa spel jag kört igenom.


Jag med. Förutom allt som har med slutet att göra så var spelet bland det bästa jag kört fram till det ögonblicket. Nu i efterhand, med Citadel dlcn genomkörd så är jag nästan beredd på att ge spelet full pott endå.
  • 0
The World Ends With You. Animerings stilen och storyn var rätt nice men striderna tycker jag bara var extremt stökiga och gjorde väldigt ofta fel attacker när man skulle rita med pennan i all hast. Och den har fått mycket beröm för musiken. den är lite annorlunda men för mig så var den annorlunda på ett dåligt sätt. Områdena man springer runt på är alldeles för små och man springer mest fram och tillbaka på samma ställen 100 gånger.

Crisis Core: Final Fantasy VII. Mycket snygg animering! Men Zack var mycket intressantare som karaktär när man inte fick följa med honom så mycket, han var rätt tråkig om du frågar mig. Storyn gillade jag inte alls och sidouppdragen var extremt enformiga. Tycker inte detta spel har förtjänat titeln Final fantasy VII som annars är ett av mina favorit spel. Den enda jag verkligen gillade med detta spel var Sephiroth och den sista cutscenen.
Pepole love to see death. It reminds them that however mean, however low,however horrible ther lives become...... At least they have one
  • 0
Sen måste jag även lägga till Sonic. Jag har verkligen försökt ge han massor med chanser. Dem jag har provat är Sonic the hedgehog, Soinc and Knuckles, Sonic Advance, Sonic and the Secret Rings, Sonic Unleashed och slutligen Sonic colours. Tappade väldigt snabbt intresse för alla dessa spel. Enda spelet jag verkligen kommit en bit i är Colours. Det är det bästa jag har provat men inte ett fantastiskt spel alls. Skulle säga att de är den mest överskattade spelserien tillsammans med COD. Dock har jag haft mer roligt med COD än Sonic
Pepole love to see death. It reminds them that however mean, however low,however horrible ther lives become...... At least they have one
  • 0
DEt mest överksttade spelet är nog E.T för någon stans där ute måste det finnas någon som gillar det och det räcker att en person gillar det för att det ska vara överskattat.
Hello
  • 0
Citerar -iLight:
Citerar Oddesey:Tycker det verkar vara fler som inte alls tyckte om Mass effect 3 som helhet än folk som uppskattar det.

Det är bara att de är de som låter mest då de hoppat på internettrendtåget. I mina ögon är ME3 knappast överskattat. Ett av de bästa spel jag kört igenom.


Man behöver inte ogilla ME3 för att det är en trend du vet.

Jag tycker definitivt det är överskattat, dock lång från det mest överskattade spelet.

ME3 var en bergochdalbana mellan jättebra och bizart dåligt. Enligt mig då.
  • 0
Citerar Encyclopedia Salesman:
ME3 var en bergochdalbana mellan jättebra och bizart dåligt. Enligt mig då.


Ja. Trean var riktigt nice ibland, och pinsamt dåligt ibland. Saker jag kan störa mig på, är hur oerhört fulare alla karaktärer blivit, rent grafikartat. Sedan så tyckte jag inte dialoger var lika mycket i fokus längre. Bara action.

Sen har vi ju förstås slutet.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar Runko:
Sonic


Jag tycker du borde spela Sonic 2 innan du ger upp.
  • 0
Svårt att säga... men Tekken 5 är ett spel som aldrig riktigt imponerande på mig, som ju trots allt är vida hyllat.
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
League of Legends. Patetiskt spel från ett lika uselt spel(DOTA) från samma tillverkare. Tycker synd om att nästan alla mina klasskompisar, kompisar och grannar kör det regelbundet.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
  • mamz
  • mamz
Citerar AG Jati:
League of Legends. Patetiskt spel från ett lika uselt spel(DOTA) från samma tillverkare. Tycker synd om att nästan alla mina klasskompisar, kompisar och grannar kör det regelbundet.


Håller med till fullo, även fast jag spelar League of Legends på daglig basis. DotA 2 är ännu värre dock. Ruskigt överskattat spel.
  • 0
Citerar Ronaldinho:
Svårt att säga... men Tekken 5 är ett spel som aldrig riktigt imponerande på mig, som ju trots allt är vida hyllat.


Va? Det var ju som en evolution inom fighting-genren! Bland det bästa spelet som Namco någonsin släppt!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Apsvans:
Citerar Runko onic

Jag tycker du borde spela Sonic 2 innan du ger upp.


Kanske men känner att de är ganska hopplöst. Jag gillar inte Sonics spelupplägg helt enkelt
Pepole love to see death. It reminds them that however mean, however low,however horrible ther lives become...... At least they have one
  • 0
Half life 2.

ett riktigt bra spel som enligt mig förtjänar en 8.

Men absolut inte det bästa spelet någonsin.
Jets are like comets at sunset
  • 0
The Last of Us.
Snyggt spel med fina mellansekvenser. Men spelmässigt är det ju rena stenåldern!
Rum efter rum med strösslade boxar, extremt repetetivt gameplay och bara tre fiender med identiskt efterbliven AI. Nä fy fan, sista gången jag köper nåt av Naughty Dog.
  • 0
Har inte spelat the last of us men från vad jag har sett kan jag verkligen inte förstå den enorma hypen kring det..
"You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steel." - JC. Denton
  • 0
Citerar kalabalik:
The Last of Us.
Snyggt spel med fina mellansekvenser. Men spelmässigt är det ju rena stenåldern!
Rum efter rum med strösslade boxar, extremt repetetivt gameplay och bara tre fiender med identiskt efterbliven AI. Nä fy fan, sista gången jag köper nåt av Naughty Dog.

Skulle dock inte påstå att det är sista gången jag köper något av Naughty Dog, eftersom jag älskar Uncharted-serien.

Ett annat överskattat spel är Bioshock Infinte. Rent skit.
  • 0
Jag vill nog hävda att Diablo serien är hyfsat överskattat
  • 0
Citerar racerberg:
Jag vill nog hävda att Diablo serien är hyfsat överskattat


Nog för att man får tycka att det är dåligt/tråkigt, men man kan inte sticka under stolen med att spelen, inte minst det andra (med expansion) idag är ett av de bästa Hack 'n' Slash som finns, som dessutom banade väg för nya spel inom samma smala genre, som Torchlight och Path of Exile. Diablo överskattat? Nja...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar racerberg:Jag vill nog hävda att Diablo serien är hyfsat överskattat

Nog för att man får tycka att det är dåligt/tråkigt, men man kan inte sticka under stolen med att spelen, inte minst det andra (med expansion) idag är ett av de bästa Hack 'n' Slash som finns, som dessutom banade väg för nya spel inom samma smala genre, som Torchlight och Path of Exile. Diablo överskattat? Nja...


Tack , väl skrivet
  • 0
Citerar Runko:
Citerar Apsvans:Citerar Runko onic

Jag tycker du borde spela Sonic 2 innan du ger upp.

Kanske men känner att de är ganska hopplöst. Jag gillar inte Sonics spelupplägg helt enkelt


Kan det ha att göra med att du nästan enbart spelat igenom de spelen i serien som anses vara sämst och helt verkar ha skippat de tidiga, bra spelen?
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Jag har aldrig förstått varför Skyrim är så populärt. Stridssystemet är klumpigt, fienderna är dumma, uppdragen är enformiga, större delen av tiden spenderas i dystra grottor och ruiner som för det mesta ser likadana ut, drakstriderna är formulaiska och landskapet är kargt och deprimerande.
  • 0
Citerar ozymandias:
Jag har aldrig förstått varför Skyrim är så populärt. Stridssystemet är klumpigt, fienderna är dumma, uppdragen är enformiga, större delen av tiden spenderas i dystra grottor och ruiner som för det mesta ser likadana ut, drakstriderna är formulaiska och landskapet är kargt och deprimerande.


Jag tänker inte skriva en lång formulering om varför vissa älskar det. Snarare vill slänga in ett perspektiv som inte hävdar att du har fel utan snarare ge en ide till varför en del älskar det. För mig är just helheten utav en massiv sandlåda med vackra miljöer som låter mig skapa en egen karaktär i en stor häftig spelvärld att bli och gå vilse i. Spelets styrka är dess förmåga att greppa en och inte släppa taget. När du ska göra ett uppdrag blir du upptagen med 50 andra saker, spelet får dig att gå av stigen du vandra och eggar din nyfikenhet till äventyr bortom vad du har planerat. Spelets driv kommer från spelaren själv inte från spelet, det erbjuder bara en spännande och intressant spelvärld. Eller ja det är hela Elder Scrolls seriens styrka där jag tycker att Skyrim idag är det bästa i serien, om man inte tungt moddar Morrowind/Oblivion, om ens då faktiskt.

Hmm mest överskattade spelet, Baldurs Gate 2 för min egen del. Har spelat nu i ett tiotal timmar och nej det är varken roligt, engagerande eller särskilt spännande, snarare känns det primitivt och blir snabt helt ointressant, mycket tack vare sitt stridssystem och sitt antika lvl system. Dock ska Bioware ha lite creed för berättelsen som känns välskriven med många alternativ i dialogen. Isometriska rpg spel har aldrig tilltalat mig, så i den andan blir det här det spelet jag väljer som mest överskattade, även om jag förstår varför många kan tänkas uppskatta det, oavsett ser jag ändå inte varifrån alla 100 poängare/världens bästa spel genom alla tider nomineringar kommer ifrån.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
För mig är just helheten utav en massiv sandlåda med vackra miljöer som låter mig skapa en egen karaktär i en stor häftig spelvärld att bli och gå vilse i. Spelets styrka är dess förmåga att greppa en och inte släppa taget. När du ska göra ett uppdrag blir du upptagen med 50 andra saker, spelet får dig att gå av stigen du vandra och eggar din nyfikenhet till äventyr bortom vad du har planerat. Spelets driv kommer från spelaren själv inte från spelet, det erbjuder bara en spännande och intressant spelvärld. Eller ja det är hela Elder Scrolls seriens styrka där jag tycker att Skyrim idag är det bästa i serien, om man inte tungt moddar Morrowind/Oblivion, om ens då faktiskt.


Jag förstår att många uppskattar friheten och spelvärldens storlek, men jag tycker inte att det kompenserar för spelets många tillkortakommanden.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!