Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Snyggaste effekten du sett i ett spel.


Citerar trifix:
Motorstorm kör ju fejkdeformering av marken med hjälp av texturer och jag vart väl inte sååå impad av den effekten. Då blev jag lite mer impad av samma riktiga deformeringseffekt i Sega Rally. Där deformeras marken på riktigt med hjälp av polygoner istället.


Ser precis likadant ut.

Tycker dock att båda spelaen lider av en känsla av att all deformering är förbesstämd, vet faktiskt inte varför.

Elden i CoD 4 när den uppfattas av vinden är ganska snyggt annars.
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
Citerar ludde1991:
Hur gräset böjer sig i Call of Duty 3/4


Gräset böjer sej inte i 4:an
I'll make him an offer he can't refuse -Michael Corleone
  • 0
I Halo 3 måste jag svara... När man Pausar och köra i slowmotion just när man sprängt en Scarab eller bara inte en ghost eller en Chopper?

Tillagt 2007-10-15 19:09:
Citerar TrolletGrollar:
MM NÅGON SOM VILL HA CYBERSEX!?


Storbanning på gång....
  • 0
Vatten efffekterna som blir på byxorna i Uncharted Drakes Fortune ser ut att vara grymma
  • 0
Regnet i Timeshift gillar jag
Nyckeln till kunskap är boken - Assyriskt ordspråk
  • 0
  • Miro
  • Miro
Citerar Assyrian_Eagle:
Regnet i Timeshift gillar jag

Citerar trifix:
Snyggast nu måste nog vara sprägningen av en Scarab i Halo 3 som sagt var.


Håller med
Det enda jag lärt mig genom erfarenhet, det är att jag ständigt begår nya misstag.
  • 0
Citerar Dve:
När flygplansdelen i Bioshock åker in i glaset och allt vatten strömmar in blev jag förstummad hur snyggt det var. Inte så illa pinkat i början heller när man simmar runt i vattnet med massa eld runt omkring sig.


Ahh, ja, fett känsla.
  • 0
Av det jag sätt av Crysis (väldigt mycket på in-game filmer) så tycker jag det mesta där är tok snyggt och de felsta effekter där är snyggare än i många andra spel!
  • 0
  • Dve
  • Dve
Citerar Baxter:
I Halo 3 måste jag svara... När man Pausar och köra i slowmotion just när man sprängt en Scarab eller bara inte en ghost eller en Chopper?

Tillagt 2007-10-15 19:09:
Citerar TrolletGrollar:MM NÅGON SOM VILL HA CYBERSEX!?

Storbanning på gång....


Alltså den ungen. Håller på att spammar överallt. I 360 tråden oxå.
thats pure gonzo
  • 0
Röken i World in Conflict är oootroligt välgjord! Snyggaste röken någonsin tror jag! Samma gäller explosionerna!

Fysiken i Crysis med träd, grenar och buskar som rör på sig när man går in i dom.. Otroligt coolt och snyggt gjort!

Den perfekta fysiken i Half Life 2 får mig fortfarande att häpna!

Efter att man dödat en scarab i Halo 3... Otroligt mäktigt när den ligger där trasig!

Effekterna i Sega Rally som gör att underlaget ändras ju mer man kör är otroligt läckert!

Ljuseffekterna i Doom 3.. Kanske inte så speciella nuförtiden, men när det var nytt var dom ootroligt grymt gjorda!

När du kastar en mänsklig granat i Halo CE... Varken 2an eller 3an har haft så go effekt på explosionen som det blir i första spelet!

Night Vision Googles ifrån CoD4 är riktigt coola också!

I början av Bioshock precis när du går i land på trappan och in i byggnaden... Statyn och allt där inne är SJUKT snyggt gjort!

Det är vad jag kommer på just nu i alla fall

Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Citerar Antis:
Av det jag sätt av Crysis (väldigt mycket på in-game filmer) så tycker jag det mesta där är tok snyggt och de felsta effekter där är snyggare än i många andra spel!


Läste GRs artikel, som sagt, och påpekade de inte att Crysis är bland dessa spel som har bland de bästa miljöerna och effekterna någonsin i ett actionspel?
  • 0
Något som jag aldrig sett i ett spel tidigare var en raketuppskjutning så som i HL2: Episode Two. Det var riktigt snyggt gjort.
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
När en rad försvinner i Tetris till Gameboy.
En extremt avancerad och krävande effekt blandad med lyckokänslor över att ha rensat på planen lite gör det till den snyggaste (och härligaste) effekten i ett spel.
Jag har för mycket moral. Moralkaka kallar jag det.
  • 0
Jag gillar båda ytterligheterna;

I Gran Turismo 4 när asfalten ser mer och mer sliten ut ju mer man kör en bana.

I Outrun 2006: Coast to coast när man kommer till fjärde målet i OR SP.
Man ser rymdfärjan se startklar ut redan på håll och när man klarat banan finns det ungefär hundratusen stjärnor för mycket på himlen och stjärnfall överallt. Bara såå mysigt. Bling! ljudet i Heart attack är ett av de trevligaste
sätten att bli belönad på.
Once is luck. Twice is skill.
  • 0
Citerar Strafer:
Metal gear solid 2 skjuta isbitar så smälter dem.


Just ja! Och ändå släpptes spelet i USA och Japan 2001. Helt otroligt!
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Gamla klassikern Splinter Cell hade några riktigt grymma ljuseffekter på den tiden :> För övrigt älskar jag motorsågsmassakern i Gears of War.
The cake is a lie!
  • 0
Ljuseffekter i Halo 3 : )
.-=o=-.
  • 0
Portalerna i Prey är riktigt snygga. Sen diggar jag när Choppers sprängs i Halo 3.
Do you have any good old ham?
  • 0
När en sniper kryper ut från högt gräs i cod4(betan) . Ghillie suiten är sjukt snyggt detaljerad.
Bättre med en död på larvfötter än en larvig död på fötter
  • 0
Visste inte att det fanns is i MGS2

Ljuset som blir i CoD 4 när en röd nödraket, eller vad det nu är, faller från himlen är också sjukt bra.
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
Citerar Puncture:
Citerar Ribcage:Ja, 4D i det här fallet är något påhitt för att få saker att låta häftiga.

Jaha...

Häftigt, och häftigt vet jag inte. Kan dom inte bara kalla det "Otroligt Detaljerat"?


Stämmer som Ribcage skriver att det rör sig om tid (och du själv). Vad som är häftigt med detta är att ett handfat eller badkar till slut svämmar över eller att saker "åldras". Jag är rätt så säker på att detta används i både Little Big Planet och Heavy Rain, hur som helst så spelar det ingen roll vad det heter för visst sjutton är det häftigt, iaf tycker jag det.
  • 0
Snart skall jag spela Portal, då upplever jag effekterna vissa av er har nämnt.
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
Första gången jag såg eldgrottan i Zelda Wind Waker, helt otroligt vackert.

Samma sak gäller med Twilight princess.



Och sen är leran/gruset som stänker upp på rutan i Motorstorm snyggt gjort.
  • 0
När jag spelade Fable: Lost Chapters första gången och använde en av de vå AOE maierna, Devine Fury och Infernal Wrath tyckte jag det va grymt coolt... Fable när jag tänker på det är fyllt med coola effekter^^
"Violence has resolved more conflicts than anything else. The contrary opinion that violence doesn't solve anything is merely wishful thinking at its worst. "-Lieutenant Jean Rasczak
  • 0
Explosionerna från granater i Halo 2 ser extremt bra ut, och bättre ut än i Halo 3.
Simon Eriksson / Gamereactor
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!