Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Snyggaste effekten du sett i ett spel.


Öken stormarna i Morrowind
"Rör inte min katt, tönten!"
  • 0
Sephiroths "Super Nova" tar ungefär så pass lång tid att utföra att man kan gå och bre en macka, köpa mjölk och springa ett varv runt Jorden innan man faktiskt får se förödelsen, men mäktigare ögonblick får man leta efter. Kommer ihåg att jag satt och bet på naglarna i hopp om att inte bli utrotad på direkten. Storslaget och effektfullt till den grad att man ryser.
Fuck the Doomed!
  • 0
Blixtar som speglas i vattnet i TES: oblivion

Röken i Ace Combet 6-demot
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Explosionerna i Crackdown är riktigt snygga.
Metal Up Your Ass!
  • 0
explosionerna i world in conflict
  • 0
Hur gräset böjer sig i Call of Duty 3/4
  • 0
Citerar mattisen:
explosionerna i world in conflict


Nukes
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar JB the Beaver:
Explosionerna i Crackdown är riktigt snygga.


Ja
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar mattisen:
explosionerna i world in conflict


Håller helt med. När man har släppt en atombomb då blir det en så jävla snyggt moln över den.
OH MY DICKS SO LONG, IF I LAID IT OUT ON MY KEYBOARD IT'D GO FROM A TO Z
  • 0
Citerar ChrizZz:
Hur fordonen och förarna blir leriga i Motorstom. Tappade hakan fullständigt.


Har läst nåt om att det kallas för 4d grafik och att det skulle kräva en monsterdator för att få samma på en pc. Om det är något som jag blir imponerad av så är det just den sådana detaljer .

Heavy Rain, Little Big Planet med flera är spel som jag skulle kunna spela enbart för den typen av effekter.

Även om detta inte är från ett spel utan en s.k techdemo så visar den hur framtidens spel kan komma att påverkas och vad 4d är för någonting http://www.psu.com/4D-Graphics--A-Reality-Only-For-PlayStation-3
--a0001063-p0.php
  • 0
Den snyggaste Efekten jag har sett är när jag för första gången spelade Counter Strike Source. Jag minns så väl när jag gick runt på en bana och sköt ner allt som gick. Vattenmeloner, bord, ja allting. Sen när jag sköt min första fiende förstummades jag.

Havoc <3
  • 0
Stranglehold har rätt tuffa effekter.
  • 0
Själv tycker jag explosionerna i Crackdown är läckra!
  • 0
Vattnet i Bioshock och atombomben i World in Conflict =)

Tillagt 2007-10-15 14:37:
Eller bombmattan, den är inte så tokig heller.
This is Weazel News
  • 0
Motorsågen i Gears of War, när man delar en fiende i mitten BrummmmmmmmmmmRSHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH och blod sprutar över hela bilden
Il Capitano
  • 0
När man gör en dykning med ett andra världkrigsplan i Battlestations:Midway, för att senare sprängas i bitar. Det är både kul och ser fanatiskt bra ut.
  • 0
Metal gear solid 2 skjuta isbitar så smälter dem.
  • 0
Jag måste säga att de tidningar som blåser omkring i staden i The Godfather är en extremt bra effekt som tillför känsla.
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
Kärnvapen explosionerna i World on Conflict är jävligt feta.
Super Mario Bros. har en del fina effekter också!
Åk i taxi homofil! http://www.homosaurus.se
  • 0
Citerar Jack of all trades:
Har läst nåt om att det kallas för 4d grafik och att det skulle kräva en monsterdator för att få samma på en pc. Om det är något som jag blir imponerad av så är det just den sådana detaljer


Är inte den fjärde dimensionen 'tid'?

2d = bredd, höjd. 3d = bredd, höjd, djup.

Nu är jag uinte säker på att den fjärde dimensionen är tiden då, men 4d = bredd, höjd, djup, tid?
Ze magic... I has it.
  • 0
Citerar Puncture:
Är inte den fjärde dimensionen 'tid'?


Ja, 4D i det här fallet är något påhitt för att få saker att låta häftiga.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
  • Dve
  • Dve
När flygplansdelen i Bioshock åker in i glaset och allt vatten strömmar in blev jag förstummad hur snyggt det var. Inte så illa pinkat i början heller när man simmar runt i vattnet med massa eld runt omkring sig.
thats pure gonzo
  • 0
Citerar Ribcage:
Ja, 4D i det här fallet är något påhitt för att få saker att låta häftiga.


Jaha...

Häftigt, och häftigt vet jag inte. Kan dom inte bara kalla det "Otroligt Detaljerat"?
Ze magic... I has it.
  • 0
Citerar Puncture:
Häftigt, och häftigt vet jag inte. Kan dom inte bara kalla det "Otroligt Detaljerat"?


Om Motorstorm hade det så kallade 4D så är jag inte så väldigt imponerad av det.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Motorstorm kör ju fejkdeformering av marken med hjälp av texturer och jag vart väl inte sååå impad av den effekten. Då blev jag lite mer impad av samma riktiga deformeringseffekt i Sega Rally. Där deformeras marken på riktigt med hjälp av polygoner istället.

Snyggast nu måste nog vara sprägningen av en Scarab i Halo 3 som sagt var.

En nextgeneffekt som jag gillar sen jag körde PGR3 för första gången är motionblur. Nu pratar jag inte om den fuskmotionblur som finns i GTAserien utan en mer verklig sådan som i tex PGR3/4, Halo 3, Crysis och HL2:EP2. I övrigt är HDR effekterna i både Halo 3 och PGR3/4 riktigt snygga.
www.trinet.se
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!