Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

World Of Warcraft™


"This is not a World of Warcraft Classic account. Only World of Warcraft Classic accounts can be resurrected."

Tusan... känner verkligen för att spela... ungefär 120 spänn för en månad.. värt?
  • 0
Citerar Dewmon:
värt?


En dyr pizza eller en dvd kostar ungefär lika mycket.
Det är värt även om du bara kör några timmar, roliga än att trycka i sig en pizza iallafall.
I mörkret hörs inga tårar.
  • 0
Citerar Aztec:
En dyr pizza eller en dvd kostar ungefär lika mycket.
Det är värt även om du bara kör några timmar, roliga än att trycka i sig en pizza iallafall.


bra, jag gillar sånt tänk! Om jag kan spendera 50 spänn på en öl på krogen, så ska väl 120 spänn för lite speltid inte vara några problem! Tänk om man hade en öl som räckte i 30 dagar och 30 nätter
  • 0
Citerar Lanan:
Hmm, måhända bli WoW-paus nu när SC2 kommit ut.


Arena ikväll dock.

Citerar Dewmon:
bra, jag gillar sånt tänk! Om jag kan spendera 50 spänn på en öl på krogen, så ska väl 120 spänn för lite speltid inte vara några problem! Tänk om man hade en öl som räckte i 30 dagar och 30 nätter


Själv spelar jag gratis fram till september nån gång. Fick 4 månaders speltid för ett vapen jag vann på min alt;)
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Själv spelar jag gratis fram till september nån gång. Fick 4 månaders speltid för ett vapen jag vann på min alt;)


Haha NÄSTAN lika bra som 30 dagar öl

Okej men tror jag köper speltid ikväll när jag kommer hem, sen spelar jag hela natten

Så låt mig höra vad har hänt? Sist jag spelade hade ett finskt guild tagit ner LK HC

  • 0
Citerar Dewmon:
Så låt mig höra vad har hänt? Sist jag spelade hade ett finskt guild tagit ner LK HC


Paragon?

Tillagt 2010-07-27 18:25:
Citerar Dewmon:
Så låt mig höra vad har hänt?


Vet inte när du slutade spela men i 3.3.5 kom mini raidet "Ruby Sanctum"
De har lanserat Battle.net ID.

Det var de två största på senaste tiden.
I mörkret hörs inga tårar.
  • 0
Citerar Dewmon:
Så låt mig höra vad har hänt?

Ovanstående och att de har ökat ICC buffen till 30%.
  • 0
Ny hjälm och en ny yxa i dagens ICC10.

Nöjd.
I lol'd
  • 0
Citerar Ground:
Gjorde precis min första dungeon. Blev brutalt mobbad av lolande ärkenördar och fick avsluta mitt i uppdraget. Kommer inte att köra ett sånt igen på ett tag kan jag säga.


Var de från Magtheridon?
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar Ground:
Magtheridon?


PvP server där alla är skitstövlar (nästan)
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar Ground:
Citerar daniel_1995:
PvP server där alla är skitstövlar (nästan)


Kan det mycket väl ha varit då...

Själv spelar jag på Arathor just nu.

Tillagt 2010-07-27 23:16:
Spelade på nybörjarservern Mazrigos från början med en annan gubbe, känns nästan som att jag borde gå tillbaks dit tills jag lärt mig spelet bättre...


Du levlar, du är ny till spelet. Folk kommer vara skitstövlar ett tag Bry dig inte om det, och kör det som känns bäst
Oh yeah, and Deathwing knows how to divide by zero. This is the whole reason of the cataclysm.
  • 0
It's not always the case that our maintenance matches that of the US. But this week, it is. We currently have no weekly maintenance scheduled for this week.

Yay!
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Då har man köpt speltid. Känns så jäkla fel :p men aja nu går det inte att ångra sig
  • 0
Har nu äntligen (efter att ha ångrat mig många ggr) bestämt mig för vad jag ska levla till att bli min andra 80. Det blir en dvärg hunter. Min första char som jag levlade förbi 40, var också den en hunter, men på en server där jag inte har någon lust att spela (Nordrassil). Är för stunden på jakt efter Venomstrike, men den har inte droppat på 2 försök nu. Dock korta försök, för vem orkar göra hela Wailing Caverns mer än max en gång om dagen Får hoppas att den droppar imorgon
  • 0
Citerar Ground:
Gjorde precis min första dungeon. Blev brutalt mobbad av lolande ärkenördar


Om man får fråga, vad blev du "mobbad" för?

Själv blev man mörbultad av folk för jag förstod inte need-greed i de första instances.
Eller vilka stats som var bra för mig.
Eller vilka attacker jag skulle använda.
Vad tank var så jag gick före hela tiden.

Roligt att vara noob :3
I mörkret hörs inga tårar.
  • 0
Jag blev kickad av Magtheridon-snubbar för att jag sa att dom skulle sluta klaga och gå vidare *Dom klagade inte på mig, men det var irriterande när de bara stod och kommenterade >.<
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar daniel_1995:
Jag blev kickad av Magtheridon-snubbar för att jag sa att dom skulle sluta klaga och gå vidare *Dom klagade inte på mig, men det var irriterande när de bara stod och kommenterade >.<


Kom in i en PoS idag och dom hade downat alla förutom sista bossen. Ägde sönder dps'en och boostade dom. Bara för jag klagade lite när vi sprang i tunneln ( tanken sprang bara på utan att använda några taunts och dåligt gearad så drog sjukt mycket hälsa så jag fick aggro utan att dpsa ) och sen sa att healern reagerade lite segt med hero ( ca 10%hp kvar ) lyckades dom kicka mig innan bossen var död blev sjukt lack
  • 0
Citerar Ground:
Ungefär samma saker


Jag kan försöka hjälpa dig med det du har problem med.
Om du undrar något så kan du skriva det in i tråden så hjälper jag så mycket jag kan.

Stats
Om du vill ha tips om vilka stats som är bra för din klass så kan du gärna berätta vad för klass, level och spec du är.

Rotation (attacker)
Inte mycket viktigt i början men om du funderar vilka du ska använda kan du skriva ditt spec.

Need-greed
Need och greed är rätt simpla i början.
Need: Jag behöver den, ge mig den.
Greed: (I början trodde jag detta var) Jag behöver inte den lika mycket men den kan vara bra för mig.
Men wows befolkning har bestämt sig att GREED betyder att du inte alls behöver den.
Så om du trycker greed och någon annan trycker need så får den som trycker need gearet automatiskt.
Om det är flera som trycker NEED så "rollas" den.
Om det är flera som trycker GREED så "rollas" den också.
Men NEED vinner alltid över Greed.

Sen finns det Ett "X" i hörnet av loot rutan som betyder Passed.
Eftersom 99% av wows befolkning använder greed som den ny passed
(Behöver inte den alls.)
Är Passed helt meningslöst.

Vi säger att du är en mage och mages kan bara ha Cloth som armor.
Om du kör Deadmines (låg levlad dungeon) och en cloth hands droppas med
Stamina, Intellect och 5 spellpower.
Om den är bättre en den du har, då trycker du på need för du vill ha den.
Om den inte är bättre än den du har så trycker du på greed för du vill inte ha den.
Men om alla trycker greed och du vinner på greed så får du den och kan sälja den till någon vendor.

Greed är som passed förutom att man har en chans att få gearet utan att vilja använda det och sen kan man sälja det

Tanks:
Jag har aldrig levlat en tank över 50 och kan ge fel information, men detta är grunden.

En tank är en speciell klass (Warrior, Paladin eller druid under level 58.)
som har i uppgift att låta fienderna slå på dem medans DPS (de som tar skada) dödar dem och Healern (som håller uppe hela teamet) healar er.
För att fienden ska stanna vid tanken så använder tanken en mekanik som heter
Threat
Varje attack har X Threat.
Dps attacker har threat.
En fiende attackerar spelaren med högst Threat.
Tanks får Threat genom att attackera fienden med sina skills.
Tankens har genom passive skills mer Threat per second än en vanlig dps.

Tips för dps
Låt tanken (oftast han med sköld eller som är en stor björn) springa in först och vänta med att börja attackera tills han har samlat upp de fienderna han vill och SEN attackera dem.
I mörkret hörs inga tårar.
  • 0
Citerar Aztec:
Tips för dps
Låt tanken (oftast han med sköld eller som är en stor björn) springa in först och vänta med att börja attackera tills han har samlat upp de fienderna han vill och SEN attackera dem.


Snälla följ detta tipset, har tappat aggro och fått poppa alla mina CD's för att DPS:en inte läser det man skriver. "Bigger pull this time, wait here." det första dom gör är att kasta alla sina AoE attacker på första gruppen.
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
På den server jag spelar på (EU - Nordrassil) är det nästan ve och fasa att ge sig ut på jakt efter en bra rädgrupp, åtminstone i handelschatten, vilken jag inte använder till generell chatt, där horder och åter horder av "gearscwhores" (som jag kallar dem) huserar. Gillet jag är med i är förvisso trevligt att räda med, men då vissa medlemmar, särskilt den allmänna helaren, tagit en paus fram till att Cataclysm lanseras så går det lite trögt.

Å andra sidan har jag fått mycket tid till matlagning i spelet, så snart har jag titeln "Chef".
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
  • 0
Citerar Ground:
Jag vill inte bli retad...


Meh, jag är bästa feral-druiden på min server och blir ändå kallad noob ibland av random retards. Bara att /ignore dom så du slipper hamna med dom igen i dungeons. Ta åt dig av konstruktiv kritik, men bry dig inte om idioterna. Det är ofta folk med lvl 80-karaktärer som är för dåliga för att raida och därför måste levla alts istället, där de kan låtsas vara pro.

Och att helt skippa dungeons är inget vidare. De är roliga, ger bäst loot och träning för lvl 80's instanser och raider.
Do you have any good old ham?
  • 0
Radiuz får man fråga vad du heter i wow?
  • 0
Citerar Troksch:
Radiuz får man fråga vad du heter i wow?


Även om jag är inte Radiuz så vet jag att hans drulle heter Optimas.
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar Ground:
Jag vill inte bli retad...


Det är bara ungar som inte är speciellt bra som gör sådant, och som inte har något annat för sig. Så fort det hittar något att klaga på gör de det; "OMG LOLZ WHY YOU HAVE DAT HAIRCUT I HAV DIS HAIRCUT MUSH BETER!" Det är bara att /ignore och fortsätta. Du ska inte sluta göra instances på grund av ett par idioter, då är det nästan lika bra att sluta, då över hälften av WoW's befolkning är just, idioter.

Det Aztec skrev var även det en mycket bra lista som man kan ta hjälp av när man är ny till spelet.

Cheers för 20 tenacity alliance! En Dwarf warrior springer runt med Shadowmourne och one-hittar oss en efter en. EDIT: Blev nyss utsatt för en 27k Chaos Bolt. Awesome.
Trust your hand.
  • 0
Citerar Troksch:
Radiuz får man fråga vad du heter i wow?


Optimas på Trollbane.
Do you have any good old ham?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!