Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Obehagligaste spelupplevelserna?


Spegelrummet i Silent Hill 3.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Vissa byggnader i fallout 4 oxå med en massa freaks i källaren. Speciellt när golvet brakar in i en av expansionerna och en massa inavlade galningar jagar en :p
  • 0
När man kryper runt i en lufttrumma i Half-Life och en headcrab hoppar fram ur mörkret, det var extrem jumpscare!

Tillagt 2014-07-30 04:41:
Eller ansiktet som bara kommer fram från ingenstans i första banan/tutorial i Cry of Fear. Fy asså...
  • 0
Citerar Father Grigori:
När man kryper runt i en lufttrumma i Half-Life och en headcrab hoppar fram ur mörkret, det var extrem jumpscare!


True. Liknande i tvåan. Man förväntar sig inget och plötsligt det.
Forza Lazio!
  • 0
Måste nog varit skyltdockorna i Condemned 2. Var tvungen att stänga av konsolen ett tag och återhämta mig.

Spoiler:När man åker ned för tvättnedkastet och det står en massa skyltdockor där. Man går förbi dem, och precis när man går över tröskeln till andra rummet så hör man ett svagt skrapande ljud, man vänder sig om och då står alla dockorna och kollar på en.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Låter spännande straholic, spelade bara början på första condemned för längesen, jag borde ge spelserien en ny chans
  • 0
Har en till. Häxan i titelscenen till Hugo spelet. Hon vänder sig helt obemärkt och säger: "Titta där är du ju!" medans hon rispar skärmen med sina naglar. Det gav mig flera mardrömmar under den första veckan jag spelade det. Jag var visserligen bara åtta år, men men.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Center of this Universe:
Bästa någonsin.
Ja, jag blev väldigt chockad!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar laban005:
Låter spännande straholic, spelade bara början på första condemned för längesen, jag borde ge spelserien en ny chans


Ja, det borde du.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar AG Jati:
Har en till. Häxan i titelscenen till Hugo spelet. Hon vänder sig helt obemärkt och säger: "Titta där är du ju!" medans hon rispar skärmen med sina naglar. Det gav mig flera mardrömmar under den första veckan jag spelade det. Jag var visserligen bara åtta år, men men.


På tal om barnspel, Greven i Mysteriet på Greveholm gav mig bokstavligt talat mardrömmar en gång i tiden.
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Citerar Straholic:
Måste nog varit skyltdockorna i Condemned 2. Var tvungen att stänga av konsolen ett tag och återhämta mig


läbbigt, har spelet men inte spelat det än.
Forza Lazio!
  • 0
Jag får vara lite tråkig och säga genomspelningen av Slender: The Eight Pages. Många "skräckspelsfantatiker" brukar rata just det spelet, men för mig som inte riktigt förstått charmen med att bli skrämd av spel, så fungerade Slender ypperligt bra på så vis med att skapa obehagliga känslor. Det var dock mer än två år sedan jag spelade det senast... Så jag minns inte riktigt hur det var. Ska emellertid ladda ned det nu och testa! ;)
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Stämningen när man kom till Ravenholm i Half-Life 2 och sedan mötte de första Fast Zombies. Läskigaste stunden i ett spel någonsin.

Eller när man kommer till ladan i Resident Evil 4 och möter Bitores Mendes, samma sak där med perfekt uppbyggande till peaken när han blir en bossfight.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Den där delen i Bioshock infinite när du måste gå igenom det där sjukhusstället. Speciellt när man drar i en spak och en sån där trumpetjävel står bakom. Jag skrek bokstavligen rakt ut.
Hockey, det är ganska puckat.
  • 0
Läskigaste spelupplevelserna för mig:

1. P.T
2. Silent Hill (hela ettan)
3. Dungeon Nightmares
4. Resident Evil (Första spelet)
5. Resident Evil 2 (andra genomspelningen när man blir jagad av Mr.X.)
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Citerar Ironfist00:
Stämningen


Du menar paniken? Huvva...

Annars så står det första Condemned högt upp på min lista, fy fan. Har inte köpt eller spelat ett skräckspel sedan dess.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Historicity:
Krokodilerna i Far cry 3. Och fyfan, minns inte riktigt vad spelet hette men man var i alla fall en delfin som simmade runt i ett undervattensrum. Det var mörkt med något stort objekt i rummet, Trots att det bara var någon slags demo och trots att det inte ens fanns några fiender i banan så får jag rysningar än idag av att tänka på det. Ecco-någonting tror jag det hette.
Nej, jag tycker inte om djupt vatten i spel så värst mycket.
Lika oförberedd varje gång för krokodilerna!

Tillagt 2015-01-13 08:20:
I The Last of us finns det en mörk källare fullt av clickers där man måste starta igång en stor motor för att elen ska gå igång, sedan vet alla vart man är!
  • 0
Slutet i The Walking Dead Season 1 innan jag läste att Season 2 skulle komma. Trodde det bara var slut där och blev super deprimerad.

Också de jäkla tunnlarna i Escape From Horrorland är det läskigaste jag spelat som liten. Skitläskigt än idag. Man hör monsterna hela tiden och BOOOOM så dyker dem upp.
What could POSSIBLY go wrong?
  • 0
  • Pwm
  • Pwm
de där gråa zombie asen som helar sig själva och glider runt i labbet i re4 var nojiga så in i.
  • 0
Silent hill, i sjukhuset. Kämpade med dom färgade brickorna som man skulle sätta in i dörren, och när jag lyckades vågade jag inte gå igenom dörren.
  • 0
de skulle nog vara F.E.A.R! första gg jag stötte på Alma va fruktansvärt och de blev bara värre! måste spelas så förstår ni ;)
  • 0
Spec Ops: The Line efter att man använt vit fosfor mot vad man tror är fiender som hotat och kidnappat civila.
https://www.youtube.com/watch?v=-b7TaLjdXMc
  • 0
Lister eller vad fan han heter. Slutbossen i pal-versionen av Rygar till NES. Det var fan en mardröm.
https://youtu.be/zPcZ-v5C0hk <-- här recenserar jag skit på engelska. Gör ett besök, lägg en kommentar! :)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!