Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dead Space


Köpte spelet förut. Spelat i 20 min och är livrädd.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Skräcken som fyller en när man blir omringad av återdöda varelser är något jag aldrig kommer glömma. Otrolig atmosfär med livsfulla karaktärer. Ett av de bästa spelen som gjorts.
  • 0
Citerar Pelle Lever:
Skräcken som fyller en när man blir omringad av återdöda varelser är något jag aldrig kommer glömma. Otrolig atmosfär med livsfulla karaktärer. Ett av de bästa spelen som gjorts.


Kom igen killen. Om det hade varit din familj som varit återdöda.. Skulle du böja dig i bävan? Nej! Du hade gråtit och mått jätte dåligt! Sluta hyckla!
  • 0
Jag är 4 år försenad med att börja med spelet, men bättre sent än senare tycker jag, jag gillar hur man kan skjuta av benen på fienderna och att skräckfaktorn är hög, spelet har skrämt mig ett par gånger.
  • 0
Citerar Misternice:
Jag är 4 år försenad med att börja med spelet, men bättre sent än senare tycker jag, jag gillar hur man kan skjuta av benen på fienderna och att skräckfaktorn är hög, spelet har skrämt mig ett par gånger.


Och det kommer förhoppningsvis skrämma dig fler gånger! Ett av dem bästa spelen till förra generationen i mitt tycke. Varvat det typ 7 gånger.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar Misternice:
Jag är 4 år försenad med att börja med spelet, men bättre sent än senare tycker jag, jag gillar hur man kan skjuta av benen på fienderna och att skräckfaktorn är hög, spelet har skrämt mig ett par gånger.


Bättre sent än aldrig! Första spelet är fantastiskt och oerhört skrämmande, tvåan likaså.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Började spela det i somras, det håller sjukt bra! Spelmekaniken, storyn och stämningen är på topp, ser fram emot att avsluta det i vår!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Jag älskade Dead space 1 och 2 men inte 3an.
Skulle inte va fel med en remake på death space 1och 2 till Ps4 och xbox one.
Tror de skulle va efterlängtat!
  • 0
Hade kul med 3an också men är helt klart svagast av de tre. Hade inte så höga förväntningar o kul i co-op samt crafting
  • 0
Läst nånstans att DS4 kommer släppas 2017. stämmer de?
  • 0
Citerar hasse:
Läst nånstans att DS4 kommer släppas 2017. stämmer de?


Inget är utannonserat än. EA lade ju serien på is eftersom DS3 inte kom upp i 5-miljonerstrecket sålda kopior men 2017 skulle ju inte kunna vara orimligt om de redan nu påbörjat något i hemlighet. 2017 är ju 4 år efter senaste spelet och det kanske är lagom lång tid att hinna få liv i serien igen med något nytt.
Entering zero gravity
  • 0
Hur kan man tycka att deadspace är läskigt!?

Spelade tvåan mycket. Den var skitnice. Trean var mediokert, varva det aldrig. Storyn verkar vara ordentligt bearbetad och välskriven. Kanske bör kolla upp den.
  • 0
Dör bara på spelet, inte kul.
  • 0
Jag spelade ut Dead Space igår igen (tror det är nionde eller tionde gången nu totalt) och dyrkar det fortfarande lika mycket som när jag spelade det första gången runt 2008/2009.

Det svider i själen när jag tänker på det faktum att Visceral Games är nedlagt och att vi kanske aldrig får se en uppföljare eller re-boot. En nystart till nuvarande generation med suverän grafik och ljud hade varit en dröm.

Turligt nog håller dock alla 3 spelen fortfarande på alla sätt och vis. Jag spelade Dead Space bakåtkompatibelt på Xbox One och det är ett 10 år gammalt spel som utklassar flera andra lika gamla spel på grafik och ljud med stor råge!

Det jag ser mest fram emot nu är att jag lyckats få till att en polare ska spela igenom Dead Space 3 med mig över co-op online. Där finns det en hel del jag missat tidigare då jag endast spelat det ensam och den känslan kittlar lite spännande på upptäckarglädjen.
Entering zero gravity
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!