Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Middle Earth: Shadow of Mordor


Letade efter en tråd för det här spelet men hittade inget, så jag tar tillfället i akt och skapar en!

Så, hur ser hypen ut för det här spelet?
Själv känner jag mig splittrad.. Kan gå lite åt bad hållen. Ser iallafall ut som att stridssystemet håller och verkar ganska frestande. Nemesis-systemet verkar också intressant, får se hur väl det ger med sig i praktiken!


Här kommer gameplary trailern:
https://www.youtube.com/watch?v=3Ps7puWAz1E&oref=https%3A
%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D3Ps7puWAz1E&has_
verified=1
  • 0
Även jag känner mig splittrad. Miljön verkar härlig och spelet i sig ser bra ut, men det ser även ut som om man kopierade Assassn's Creed rakt av och sedan slängde in lite magi för att dölja hur lika de två spelen är.

Men man får hoppas på det bästa, det är alltid roligt med nya roliga spel.
  • 0
Hade HELT glömt bort det här spelet. Att det liknar Assassin's Creed känns väl lite oroligt, men med tanke på att det man fått se är pre-alpha så hoppas jag att det som komma skall blir lite mer unikt.

Har det sagts något om det kommer mer informattion på E3?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Hade HELT glömt bort det här spelet. Att det liknar Assassin's Creed känns väl lite oroligt, men med tanke på att det man fått se är pre-alpha så hoppas jag att det som komma skall blir lite mer unikt.

Har det sagts något om det kommer mer informattion på E3?


Det här skriver man på IGN´s förhandstitt: "Check back for more on Talion at E3 where Warner will be showing off the persistent and dynamic nature of the game by carrying over the session I already played."

Så de ska alltså visa gameplay från vad redan har skrivits en förhandstitt om!
  • 0
  • over
  • over
Tycker det verkar helt okej.. behöver se mer.
men assassins creed i mordor låter ju inte helt fel
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Som over säger tycker jag det verkar helt okej. Jag tycker om omslaget, älskar Midgård och tycker att temat för spelet verkar lovande!
  • 0
Ser lovande ut i grunden. Lyckas de bra med hur dynamiska bossarna är och möjligheten att skapa sin egna hjärntvättade armé kan det bli väldigt roligt.

Blir att kolla in det på E3 och framför allt höra vad de som faktiskt testat det tycker.
  • 0
Jag tycker dock hela stealth delen i spelet verkar sådär.. Det verkar vara någon jättetrend med just stealth i dagens spel, och även om jag inte alls har något emot det, utan verkligen föredrar stealth i spelsekvenser, så känns det som shadow of mordor enbart följer just den trenden för sakens skull. Personligen hade jag velat se ett mordor med samma koncept som det kommande Witcher 3. Nu har vi ju inte hört så mycket om det spelet, men jag hade hellre hört de två spelen sammankopplas än shadow of mordor och assassin's creed..
  • 0
Rent storymässigt verkar den kass.
Sluta mjölka lotro.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Citerar Williamo:
Rent storymässigt verkar den kass.
Sluta mjölka lotro.


Njae det får för egen del göra mer lotr spel, dvs bra spel för något märket saknar inom spelbranshen är bra titlar. Ta ett withcer liknande rpg i lots skrud, skulle passa hur bra som helst... problemet är att vi så sällan får bra spel genom licensensen med ett par undantag.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Williamo:
Rent storymässigt verkar den kass.
Sluta mjölka lotro.

Jag tycker faktiskt inte serien mjölkas. I och med detta spel tar de en lite annorlunda väg än de övriga. Jag kan i princip ingenting om storyn du nämner men spelet verkar vara mer öppet än något LotR -spel någonsin varit.
  • 0
Jag personligt älskar det här typ av spel. Får mig att tänka lite på Viking Battle For Asgard
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Citerar Aurahead:
Jag personligt älskar det här typ av spel. Får mig att tänka lite på Viking Battle For Asgard


Gillar också denna typ av spel och känner verkligen som ett spel man kommer underhållas av, tack att du nämnde Viking det spelet måste jag genast spela igen
i'll Be Back
  • 0
Citerar felixen:
Citerar Aurahead:Jag personligt älskar det här typ av spel. Får mig att tänka lite på Viking Battle For Asgard

Gillar också denna typ av spel och känner verkligen som ett spel man kommer underhållas av, tack att du nämnde Viking det spelet måste jag genast spela igen

Fick genast lust att spela det igen jag också
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Citerar Aurahead:
Citerar felixen:Citerar Aurahead:Jag personligt älskar det här typ av spel. Får mig att tänka lite på Viking Battle For Asgard

Gillar också denna typ av spel och känner verkligen som ett spel man kommer underhållas av, tack att du nämnde Viking det spelet måste jag genast spela igen
Fick genast lust att spela det igen jag också


Var extremt länge sedan jag spelade det
i'll Be Back
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!