Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Sexfrustrerade grabbars sista fäste?


Citerar Silverado:
men huuu vad farligt... Allas liv vore väl bättre om tjejen i reklamen var en medelålders dam med flygarlicens? Och ännu bättre vore det om tjejer slutade raka sig under armarna för att det skulle bli mer jämnställt. Din idol är Gudrun Schyman va?



Allas liv skulle vara bättre om det inte fanns inskräkta personer
  • 0
Citerar Viktor:
Jag satt och skrattade åt den reklamen hela kvällen. Kan det bli mer uppenbart att de försöker locka kåta tonårspojkar? Det syns ju knappt att det är ett flygplan hon är på...


Va jag trode att hon satt på en säng.
!quote- Forever
  • 0
Citerar supermario1982:
Citerar Silverado:
men huuu vad farligt... Allas liv vore väl bättre om tjejen i reklamen var en medelålders dam med flygarlicens? Och ännu bättre vore det om tjejer slutade raka sig under armarna för att det skulle bli mer jämnställt. Din idol är Gudrun Schyman va?



Allas liv skulle vara bättre om det inte fanns inskräkta personer


Livet hade vart jävligt trist om folk inte fick göra som dom själva ville.
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Citerar Kazakovich:
jag är omordern, och ser inte igenom den lilla självklarheten


...men dessvärre är det så
  • 0
Kan man inte få henne att ställa sig vid spisen om man klarar spelet?
mammoth massacre motherfuckers
  • 0
Citerar Silverado:
Livet hade vart jävligt trist om folk inte fick göra som dom själva ville.



Så varför klagar du på andra ...
  • 0
Citerar supermario1982:
Citerar Silverado:
Livet hade vart jävligt trist om folk inte fick göra som dom själva ville.



Så varför klagar du på andra ...


Du säger ju att du tycker det är fel med snygga tjejer i reklamer. Du tror inte att hon själv valde att vara med där?

Jag ser inget fel i att tjejer OCH killar värnar om sitt yttre. Vill dom sen leva på det eller tjäna extra pengar på det så varför inte?
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Citerar Arcane:
Kan man inte få henne att ställa sig vid spisen om man klarar spelet?


Nej, men det finns ett fusk som gör att hon tvättar flygplanet.
När du läser detta måste du andas manuellt.
  • 0
Fan vad svårt spel! Hålla koll på båda sakerna samtidigt.

Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Det här hade känts mer seriöst om trådskaparen inte hade gjort reklam för en viss sida i vartannat inlägg han skriver.
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Tack för länken! nu ska det spelas blazing angels minigame
Silence is....golden,, Duct tape is...silver.
  • 0
Citerar Catsoup:
Tack för länken! nu ska det spelas blazing angels minigame


Det är ett fint och nyskapande spel.
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
jag klarade nyss ut spelet xD haha, Spelet hade varit svårt nog även om tjejen inte varit där
In the name of all that is holy, blow his fucking head off!
  • 0
Alltså, vad i h*#¤"te har den där tjejen med reklamen att göra ?
Riktigt desperat sätt att göra reklam må jag säga och att ett företag
som Ubisoft ger sig på det här... Mmm...inte mycket att säga .
  • 0
Citerar Zebaroth:
Suck... ni är allt unga och dumma. Först och främst så är ni det största gänget moralkärringar jag någonsin sett. Pk-ism på hög nivå. Sedan så självklart sexistiska reklamer skittöntiga, men ni verkar missa anledningen till att de finns. Företagen som gör reklam vill ha uppmärksamhet. Lämna över klagandet till feministerna som redan har idiotförklarat sig själva och bojkotta spelet om ni stör er så mycket på reklamen. Anledningen till att Blazing Angels har den reklamen är för att få uppmärksamhet. Ger ni det till dom har dom vunnit.


Ursäkta, men med din logik skulle man inte kunna kritisera något överhuvudtaget, då det uppenbarligen ger det man kritiserar uppmärksamhet.

För övrigt är ditt inlägg fullt av en hel del ganska irriterande anklagelser och allmänt gnäll som faktiskt får dig att låta lite som en av de feminister du verkar ogilla.

Citerar Silverado:
men huuu vad farligt... Allas liv vore väl bättre om tjejen i reklamen var en medelålders dam med flygarlicens? Och ännu bättre vore det om tjejer slutade raka sig under armarna för att det skulle bli mer jämnställt. Din idol är Gudrun Schyman va?


Faktiskt, han har en poäng. Jag personligen tycker inte att det är ett dugg farligt att en halvnaken tjej syns på en reklamaffisch, men problemet uppstår när 100 reklamaffischer använder sig av halvnakna tjejer för att få uppmärksamhet, och 0 reklamaffischer använder tjejer i andra sammanhang.

Det ger ett intryck av att tjejer bara är bra på att se halvnakna ut och dra uppmärksamhet till sig, vilket ju är lite störigt. Kanske inte så farligt eller kränkande som vissa vill få det till - men störigt, det är det.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar Zebaroth:
Suck... ni är allt unga och dumma. Först och främst så är ni det största gänget moralkärringar jag någonsin sett. Pk-ism på hög nivå. Sedan så självklart sexistiska reklamer skittöntiga, men ni verkar missa anledningen till att de finns. Företagen som gör reklam vill ha uppmärksamhet. Lämna över klagandet till feministerna som redan har idiotförklarat sig själva och bojkotta spelet om ni stör er så mycket på reklamen. Anledningen till att Blazing Angels har den reklamen är för att få uppmärksamhet. Ger ni det till dom har dom vunnit.


ung och dum? är nog en av dom äldre här på forumet, det som stör sig på är att det inte visar något om skjälva spelet utan en snygg halvnaken brud som viker ut sig en fjärde del av bilden som igentligen inte gör spelet i sig mer spännande än dom egenskaper som programerarna besitter.

Citerar Silverado:
Är man så dum så att man faller för BRUDEN så får man ju skylla sig själv.


antagligen eftersom det är väll det första man kollar på om man ser reklamen enligt dig och det stämmer nog.

och btw någon som har köpt/kört Dead or alive beach volleyball? ... bara brudar och simulerande bröst ^^?
Islam+frihet=lol
  • 0
Citerar RaZorwire:
Ursäkta, men med din logik skulle man inte kunna kritisera något överhuvudtaget, då det uppenbarligen ger det man kritiserar uppmärksamhet.

För övrigt är ditt inlägg fullt av en hel del ganska irriterande anklagelser och allmänt gnäll som faktiskt får dig att låta lite som en av de feminister du verkar ogilla.


Min poäng är att denna typen av reklam inte kommer att försvinna så länge de uppmärksammas. Det är ju ett underbart sätt för företaget att få gratisreklam, och varför sluta med något som uppenbarligen fungerar så bra?

Och att kalla mig feminist... du har ingen aning om hur mycket du är ute och cyklar. Läs min tråd om feminsm nedan:
http://www.gamereactor.se/forum/?forum=1&thread=37410&page
=1
:3
  • 0
Zebaroth: Läs hans inlägg igen, han kallade dig aldrig feminist...
  • 0
  • uffe
  • uffe
När de hade köpt flygplan för pengarna så hade de inte råd med kläder till henne.
They have taken you from the Imperial citys prison.........
  • 0
Citerar uffe:
När de hade köpt flygplan för pengarna så hade de inte råd med kläder till henne.


haha möligt
Islam+frihet=lol
  • 0
Det behövs fler tjejer i spelindustrin.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Fauve:
Det behövs fler tjejer i spelindustrin.


Mjo, med kanske inte på det här sättet.
När du läser detta måste du andas manuellt.
  • 0
Citerar Aldrig:
Mjo, med kanske inte på det här sättet.


Nej inte på det här sättet... Tänkte mer på kvinnliga spelare och speltillverkare.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Men gud vad många människor som är så himmla politiskt korrekta hela tiden, vad spelar det för roll? Låt dem visa reklamen, hon har väl valt själv att stå där? För övrigt så kommer reklam som uppenbarligen fungerar alltid att fortsätta finnas. Jag menar, tänk så många fler som nu känner till spelet när hela forumtrådar skapas bara för att diskutera reklamen till det. Som det har sagts innom show biz: "All publicity is good publicity"

Dessutom strippar hon ju inte mer än till underkläderna. Med andra ord: Hon vissar inget mer än vad vanligt folk gör på en badstrand, och jag hör då inga klaga på sexism vid stranden!
"Jag kör! Vad har jag för bil? HAR jag en bil?!"
  • 0
Citerar Zebaroth:
Min poäng är att denna typen av reklam inte kommer att försvinna så länge de uppmärksammas. Det är ju ett underbart sätt för företaget att få gratisreklam, och varför sluta med något som uppenbarligen fungerar så bra?


Nja, det är lite skillnad på uppmärksamhet och uppmärksamhet... Om man uppmärksammar en reklam genom att klicka på den har den ju uppenbarligen "fungerat", men att uppmärksamma den genom att kritisera den är inte samma sak...

Och nej, jag kallade aldrig dig för feminist.

Jag sa att du lät lite som en av de feminister du kritiserar, vilket inte är samma sak.

Föresten, bara av ren nyfikenhet, sen när blev "feminist" ett skällsord...? Rent definitionsmässigt innebär feminism att man tycker att män och kvinnor är lika mycket värda och ska ha samma rättigheter, och det är väl en självklarhet för de flesta? Sen finns det de som missbrukat ordet feminism och fått det att jämställas med manshat, vilket ju är korkat, men rent definitionsmässigt innebär väl ordet fortfarande samma sak...?
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!