Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Sexfrustrerade grabbars sista fäste?


Så jävla löjligt... Vad är det för fel på snygga tjejer då? Är man inte bög så tycker man ju om att titta på galanta damer. Störs man av det så kan man ju ge fan i det.
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Citerar Silverado:
Så jävla löjligt... Vad är det för fel på snygga tjejer då? Är man inte bög så tycker man ju om att titta på galanta damer. Störs man av det så kan man ju ge fan i det.


ännu en gång så handlar det inte om att man är bög eller inte, utan om att det handlar om spelet som säljar pga att dom visar upp en brud i stället för skjälva spelet... ett spel måste kunna sälja utan att ha snygga brudar i sig? (skjälvklart inte fighting spel).
Islam+frihet=lol
  • 0
Att med lättklädda kvinnor marknadsföra ett spel är inte en särkilt bra idé.

Ofta görs detta då spelet i sig är skräp, och dom önskar sälja så mycket som möjligt, till impulsköpande sexuellt frustrerade tonårskillar, innan de upptäcker att spelet är skräp.

Lättklädda kvinnor i ett bra spel däremot, är det väl inget större fel på.
Die?
  • 0
Citerar secuda:
Citerar Silverado:
Så jävla löjligt... Vad är det för fel på snygga tjejer då? Är man inte bög så tycker man ju om att titta på galanta damer. Störs man av det så kan man ju ge fan i det.


ännu en gång så handlar det inte om att man är bög eller inte, utan om att det handlar om spelet som säljar pga att dom visar upp en brud i stället för skjälva spelet... ett spel måste kunna sälja utan att ha snygga brudar i sig? (skjälvklart inte fighting spel).


Men säljer spelet pga av flickorna så fortsätter det ju. Och uppenbarligen funkar ju den typen av reklam eftersom den existerar.

likadant med min andra hobby: Bilar. Det är precisa samma sak där, man ser reklam på performancedelar som hålls upp av en sjukt snygg tjej. Det ser jag inget fel i. Tvärtom uppmuntrar jag det. Vackra tjejer får man aldrig för mkt av.
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Faktiskt, spelbranschen har blivit mycket bättre på det här de senaste åren. För bara 5-10 år sen var i stort sett alla kvinnor i spel storbystade och lättklädda, men de flesta mer "seriösa" spel idag har en betydligt mer mogen syn på kvinnliga karaktärer. Kolla bara på Alyx i Half-Life 2, till exempel.

Men med det sagt finns det naturligtvis (tyvärr) undantag.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar Silverado:
Men säljer spelet pga av flickorna så fortsätter det ju. Och uppenbarligen funkar ju den typen av reklam eftersom den existerar.


men då är det ju inte skjälva spelet i sig som säljer utan bruden... då kan spelet vara hur ruttet som hellst och ha en massa snygga brudar i... vafan hyr en P rulle i stället ungefär samma sak, eller varför inte något hentai sim date spel medans man håller på?
Islam+frihet=lol
  • 0
vafan hyr en P rulle i stället ungefär samma sak, eller varför inte något hentai sim date spel medans man håller på?


Haha^^
I'll make him an offer he can't refuse -Michael Corleone
  • 0
Citerar secuda:
Citerar Silverado:
Men säljer spelet pga av flickorna så fortsätter det ju. Och uppenbarligen funkar ju den typen av reklam eftersom den existerar.


men då är det ju inte skjälva spelet i sig som säljer utan bruden... då kan spelet vara hur ruttet som hellst och ha en massa snygga brudar i... vafan hyr en P rulle i stället ungefär samma sak, eller varför inte något hentai sim date spel medans man håller på?


Är man så dum så att man faller för BRUDEN så får man ju skylla sig själv. Ser jag en bra förgasare till v8an i bilen så köper jag ju den vare sig den står på en höbale eller om en brud i bikini håller i den. Men under tiden jag ringer företaget som säljer den och beställer den så kan jag titta på tjejen istället för en bale med torkat gräs.

Varför jämför du en reklam med en snygg tjej med en P-rulle? Reklamen fyller ju sin tänkta funktion, t.om en tråd på forumet skapades om den. Det är ett bevis på att den funkar bra. Vill du inte ha spelet, köp det inte. Vill du ha det hade du nog köpt det även om tjejen inte var där.
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Jag satt och skrattade åt den reklamen hela kvällen. Kan det bli mer uppenbart att de försöker locka kåta tonårspojkar? Det syns ju knappt att det är ett flygplan hon är på...
  • 0
  • Missing Avatar
  • Rob
Förstod inte ett jävladugg med ps3 reklamen, det var förvirrande. erför sig bruden var ganska nice
  • 0
Citerar Viktor:
Jag satt och skrattade åt den reklamen hela kvällen. Kan det bli mer uppenbart att de försöker locka kåta tonårspojkar? Det syns ju knappt att det är ett flygplan hon är på...


Reklamen är iaf väldigt dåligt gjord. Riktigt dåligt inklippt tjej t.ex. Dom kunde väl iaf gjort den seriöst med en tjej med sexiga stridspilotkläder
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Citerar Silverado:
Är man så dum så att man faller för BRUDEN så får man ju skylla sig själv. Ser jag en bra förgasare till v8an i bilen så köper jag ju den vare sig den står på en höbale eller om en brud i bikini håller i den. Men under tiden jag ringer företaget som säljer den och beställer den så kan jag titta på tjejen istället för en bale med torkat gräs.


men som du sa innan om man bara kollade på bruden så sa du att det inte gjorde något att man använde brudar i reklam som igentligen inte har med reklamen att göra, lackerade brudar på "raggar" bilar har mstörre orsaker att vara där än en snygg brud på en spel reklam.

Citerar Silverado:
Reklamen är iaf väldigt dåligt gjord. Riktigt dåligt inklippt tjej t.ex. Dom kunde väl iaf gjort den seriöst med en tjej med sexiga stridspilotkläder


mjo exakt det hade åtminstånde varit sammanhängande ps du kan markera det du vill citera då slipper du ha med din citering också.
Islam+frihet=lol
  • 0
Citerar secuda:
men som du sa innan om man bara kollade på bruden så sa du att det inte gjorde något att man använde brudar i reklam som igentligen inte har med reklamen att göra, lackerade brudar på "raggar" bilar har mstörre orsaker att vara där än en snygg brud på en spel reklam.


Vem sa nåt om lacken på bilen?

Bläddrar man i en biltidning så dyker det ofta upp helsides-reklamer med tjejer som ålar sig runt en växellåda eller annat. Jag ser inget som helst fel med det. Sålänge det inte handlar om osmaklika bilder så gör det mig inget. En lättklädd tjej gör dagen lättare
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Bara för att flika in något, så reagerar nog de flesta på bilden, visst, men samtidigt så känns det faktiskt lite mer motiverat än en tjej som ålar sig på en bil i en biltidning, för jag kopplar mer till 40-talets pin-up's som klädde av sig för att glädja "grabbarna som krigade i utlandet".

Så tyckte jag om just den här, men nog håller jag med om att reklamen kändes lite onödig att placera tjejen där, men jag kan skamligt erkänna att jag inte hade klickat på reklamen om det inte hade varit för den där tjejen...
Life is Soon.
  • 0
Citerar ApollonDeux:
Så tyckte jag om just den här, men nog håller jag med om att reklamen kändes lite onödig att placera tjejen där, men jag kan skamligt erkänna att jag inte hade klickat på reklamen om det inte hade varit för den där tjejen...


Där ser du, den funkar ju då
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Citerar Silverado:
Bläddrar man i en biltidning så dyker det ofta upp helsides-reklamer med tjejer som ålar sig runt en växellåda eller annat. Jag ser inget som helst fel med det. Sålänge det inte handlar om osmaklika bilder så gör det mig inget. En lättklädd tjej gör dagen lättare


Personligen stör jag mig ofta på just sånt... Det känns liksom malplacerat och fånigt. Tänk om Gamereactors framsidor skulle ha halvnakna tjejer ålandes runt konsoler...Brr.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
Citerar Silverado:
Bläddrar man i en biltidning så dyker det ofta upp helsides-reklamer med tjejer som ålar sig runt en växellåda eller annat. Jag ser inget som helst fel med det. Sålänge det inte handlar om osmaklika bilder så gör det mig inget. En lättklädd tjej gör dagen lättare


Personligen stör jag mig ofta på just sånt... Det känns liksom malplacerat och fånigt. Tänk om Gamereactors framsidor skulle ha halvnakna tjejer ålandes runt konsoler...Brr.


Hade jag inte haft något emot alls, kombinera två av livets glädjeämnen ju
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Citerar Silverado:
Där ser du, den funkar ju då


Hahha... sant, delvis, reklam borde ju snarare locka mig att köpa Blazing angles än att spela deras reklamspel...
Life is Soon.
  • 0
Citerar Silverado:
Hade jag inte haft något emot alls, kombinera två av livets glädjeämnen ju


Haha...

Vissa saker blir iofs äckliga när de blandas... För att citera någon på PC Gamer: "Gräddtårta är gott och kebab är gott, men kanske inte om man blandar det."

Sen är jag gay, så jag är kanske inte rätt person att uttala mig om halvnakna tjejer...
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
Haha...

Vissa saker blir iofs äckliga när de blandas... För att citera någon på PC Gamer: "Gräddtårta är gott och kebab är gott, men kanske inte om man blandar det."

Sen är jag gay, så jag är kanske inte rätt person att uttala mig om halvnakna tjejer...


Blandar man porr med vad som helst så blir det äckligt. Men att kombinera tv-spel med "booth babes" t.ex är ju hur bra som helst.
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Suck... ni är allt unga och dumma. Först och främst så är ni det största gänget moralkärringar jag någonsin sett. Pk-ism på hög nivå. Sedan så självklart sexistiska reklamer skittöntiga, men ni verkar missa anledningen till att de finns. Företagen som gör reklam vill ha uppmärksamhet. Lämna över klagandet till feministerna som redan har idiotförklarat sig själva och bojkotta spelet om ni stör er så mycket på reklamen. Anledningen till att Blazing Angels har den reklamen är för att få uppmärksamhet. Ger ni det till dom har dom vunnit.
:3
  • 0
Det känns som många missar poängen med varför sån här typ av reklam inte är ok. Om man fortsätter med att producera sån här typ reklam så fortsätter man sprida stereotypa bilder av hur män och kvinnor ska vara. I det här fallet är det män som aktiva piloter medan kvinnor något som duger att titta på. Männen bedöms för deras skicklighet i att flyga, kvinnor i deras sätt att behaga män. Osv, osv osv. Är det någon här som tycker att det är ok att signalera sådana här värden?
  • 0
Citerar supermario1982:
Det känns som många missar poängen med varför sån här typ av reklam inte är ok. Om man fortsätter med att producera sån här typ reklam så fortsätter man sprida stereotypa bilder av hur män och kvinnor ska vara. I det här fallet är det män som aktiva piloter medan kvinnor något som duger att titta på. Männen bedöms för deras skicklighet i att flyga, kvinnor i deras sätt att behaga män. Osv, osv osv. Är det någon här som tycker att det är ok att signalera sådana här värden?


men huuu vad farligt... Allas liv vore väl bättre om tjejen i reklamen var en medelålders dam med flygarlicens? Och ännu bättre vore det om tjejer slutade raka sig under armarna för att det skulle bli mer jämnställt. Din idol är Gudrun Schyman va?
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Tycker Zebaroth har en poäng här. Så länge det fortsätter att uppmärksammas kommer det att finnas. Dock tycker jag det är lågt av Ubisoft.
  • 0
Citerar supermario1982:
Det känns som många missar poängen med varför sån här typ av reklam inte är ok. Om man fortsätter med att producera sån här typ reklam så fortsätter man sprida stereotypa bilder av hur män och kvinnor ska vara. I det här fallet är det män som aktiva piloter medan kvinnor något som duger att titta på. Männen bedöms för deras skicklighet i att flyga, kvinnor i deras sätt att behaga män. Osv, osv osv. Är det någon här som tycker att det är ok att signalera sådana här värden?


jag är omordern, och ser inte igenom den lilla självklarheten
Svampbob Fyrkant finns på riktigt!!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!