Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mafia II


Citerar Banka:
Själv upplevde man ordentliga frame rate problem samt ganska usel anti-aliasing. Någon annan än man själv som dessutom upplevde samma problem?


Vilket grafikkort har du?
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar GinTonic:
Stäng av PhysX?


360. Dock ordentligt usel anti-aliasing.

Citerar Pardon:
Vilket grafikkort har du?


Look above!
Ally's
  • 0
FÖR ATT KLARGÖRA, SÅ HÄR, HÖGT UPP PÅ SIDAN

PhysX (Alltså, spelets physics-motor) fungerar ENDAST till Nvidia-kort. Utan ett NVidia-kort så kommer din framerate sjunka drastiskt utan någon som helst skillnad grafiskt (right?).

Bilstyrningen går att skifta från normal till simulator. Jag har knappt provat med normal, men med simulator så är bilarna precis som jag föreställer mig dem. Tunga, segstyrda gamla saker utan moderna finesser.

EDIT: Prövade snabbt med normal bilstyrning på, och jag förstår exakt vad Pardon pratar om. Det är, som han sa, som att köra en svävande skokartong.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Banka:
Dock ordentligt usel anti-aliasing.


Har 360 AA? :o

Citerar Inarion:
PhysX (Alltså, spelets physics-motor) fungerar ENDAST till Nvidia-kort. Utan ett NVidia-kort så kommer din framerate sjunka drastiskt utan någon som helst skillnad grafiskt (right?).


Verkar vara den största anledningen att folk har låg FPS. "i haz gud computer i hav al high!!!"
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar Inarion:
Utan ett NVidia-kort så kommer din framerate sjunka drastiskt utan någon som helst skillnad grafiskt (right?).


OM du slår på PhysX. Annars bör din fps vara stabil. Slå ej på PhysX med ett ATI kort.

Tillagt 2010-08-11 01:50:
Citerar Inarion:
EDIT: Prövade snabbt med normal bilstyrning på, och jag förstår exakt vad Pardon pratar om. Det är, som han sa, som att köra en svävande skokartong.


Tack.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar GinTonic:
Har 360 AA? :o


Inte till den grad där kantutjämning fungerar i samma grad till en PC. Däremot påpekar jag hur skärpan och kantutjämningen som existerar eller ska framstå som en motsvarande form, fungerar dåligt.

Bilfysiken är därtill åt helvete.
Ally's
  • 0
Spelet är väldigt optimerat till PC eller börjar dagens konsoler falla bakom vagnen? Eller kanske helt enkelt lite av båda?
  • 0
Har nu testat demon som kom till den amerikanska PSN.

Rent objektivt var det låg frame-rate mestadels (under 30FPS), men bitvis fungerade det hyfsat (runt 30FPS), kan dock inte ta gift på det då jag inte mätt bilduppdateringen. Grafiken var långtifrån top of the art på konsol om man jämför med andra prestige-titlar, men fullt likvärdig med GTA4.

Rent subjektivt så gillade jag känslan i spelet mycket. Bilarna kändes helt ok att köra (simulation valt under options) och känslan under eldstrider var exellent; bra tyngd och följsamt sikte. Grafiken upplevde jag nästintill ful, oerhört grötig och lågupplöst. Inomhusmiljöerna var avsevärt bättre/snyggare än utomhusmiljöerna.

Slutligen: Jag tror spelet kommer att bli en höjdare, detta då story och spelkänsla troligtvis blir exellent. Grafiskt- och prestandamässigt möter det inte mina förväntningar. Troligtvis blir det ett köp, inväntar dock relevanta recensioner innan. Kommer inte att bedöma spelet enligt recensioner gjorda på PC-versionen, de recensioner jag kommer lyssna till ska vara gjorda på konsol.
PSN: Schylen
  • 0
Någon som vet vilken tid demot släpps till ps3 idag? och tror ni det färdiga spelet kommer ha bättre grafik?
Fuck Yeah.
  • 0
Citerar fookUnb:
Någon som vet vilken tid demot släpps till ps3 idag


Det har inte släppts än iaf.
"Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
  • 0
Det kommer i eftermiddag.. Vill bara påpeka en sak. Jag har kika runt på diverse forum, även 2K. Där säger dem att demot är en gammal version av spelet och inte samma som den riktiga. Som det brukar vara med demos.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Empire Bays invånare är verkligen hemska bilförare. Har fått min stackars Smith Thunderbolt kvaddad av idioter säkert en gång varje genomspelning.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Det kommer i eftermiddag..


Härligt!
"Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
  • 0
  • kraz
  • kraz
Ah jag kommer knappast hinna spela demot innan jag får spelet, så jag håller bara tummarna för att det blir asbra.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Kraz: Vad jag har känt av demot so far. Så behöver du verkligen inte oroa dig, graffiken varierar lite mellan versionerna men storyn ser riktigt bra ut och eldstriderna är klockrena.

Bra 2K Games
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Nazular:
Kraz: Vad jag har känt av demot so far. Så behöver du verkligen inte oroa dig, graffiken varierar lite mellan versionerna men storyn ser riktigt bra ut och eldstriderna är klockrena.


Härligt att höra jag hoppas att jag får spelet lite innan släpp iaf.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Låter bra det var har du förhandsbokat kraz?
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Nazular:
Låter bra det var har du förhandsbokat kraz?


Jag jobbar på Gamestop så jag har såklart förhandsbokat det där. Hade lite halvdana spel till ps3an hemma också så jag passade på att byta in två spel.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Grejen är att demot är 1 år gammalt.. Folk måste ju komma ihåg att 2K visade upp det för ett bra tag sedan..
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Någon som vet när demot släpps på PSN för oss dödliga (dvs. oss som inte har PSN+)?
  • 0
Citerar Mauish:
Någon som vet när demot släpps på PSN för oss dödliga (dvs. oss som inte har PSN+)?


Snart. Idag alltså. Annars finns det på PSN US.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Nu ligger det äntligen uppe!
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
Nej, physx är inte spelets fysikmotor.


Det är EN fysikmotor. Spelet kör på Illusion Engine och PhysX, och de flesta ställen jag läst på klassar PhysX som en fysikmotor.
To Dare is To Do
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!