Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Game mode?


När en lcd tv har game mode så undrar jag vad det är
Vad är det för skillnad på en tv med game mode och en utan?
kan jag vara säker på att kunna spela ps3 på en tv med game mode och om den har HDMI ingång?


Ganska onödig tråd, jag vet men lås den gärna när jag fått svar

Tackar för eventuella svar!
  • 0
Gamemode är bara en inställning som vissa LCD-TV:n har. Googlade och fick fram

"Gamemode brukar betyda att ingen bildprocessing sker för att snabba upp bilduppdateringen. Om du trycker på en knapp på handkontrollen vill du inte se spelkaraktären hoppa 1 sekund senare, gamemode ska låta spelkaraktären hoppa direkt när du trycker på knappen."
WAAAGH!!!
  • 0
Min HDTV har gamemode med.

Googlade lite...

"Game Mode
Om du älskar att spela spel aktiverar du Game Mode. Tillsammans med Microsoft XBOX har Samsung utvecklat Game Mode som optimerar bild- och ljudinställningarna för just spelande.."


Jag tycker att min tv blir aningen mörkare när jag använder det, men det ser bra ut.
If you're a girl under the age of twelve and you're high on marijuana - Don't ride your bike.
  • 0
äsch. det är bara att köpa en tv med bra responstid så märker man inte sånt.
you are worthy
  • 0
Citerar eyeless-:
äsch. det är bara att köpa en tv med bra responstid så märker man inte sånt.


Självklart - om man har råd
WAAAGH!!!
  • 0
Citerar Resurrected:
Citerar eyeless-:äsch. det är bara att köpa en tv med bra responstid så märker man inte sånt.



Självklart - om man har råd


En LCD med lite snabbare respons behöver inte nödvändigtvis vara dyrare än de långsammare. Sharps skärmar brukar oftast vara snabba t.ex. (6ms har jag för mig)
Heinz Ketchup
  • 0
Citerar Zenith_J_Coke:
En LCD med lite snabbare respons behöver inte nödvändigtvis vara dyrare än de långsammare. Sharps skärmar brukar oftast vara snabba t.ex. (6ms har jag för mig)


- Zenith har talat!

(Tack för att du försökte hjälpa mig med HDTV, men det var förgäves. Nu sitter vi här i våran sommarstuga och kollar på våran bildrörs-tv om kvällarna, och föräldrarna älskar den.)

Har killen fått det svar han ville ha förresten?
Till hur många personer räcker 1 liter sås?
  • 0
ok men om man har game mode aktiverat, skär den ner på nått annat tex upplösningen för att bilden ska uppdateras snabbare.

Min tv har 8 ms är det bra för gaming (inget man stör sig på att den inte reagerar direkt eller)?
  • 0
Citerar virre:
och föräldrarna älskar den


Om ändå föräldrar kunde älska samma saker som vi lite yngre ;)

Vet inte om killen fått det svar han ville ha men isf sammanfattar jag väll lite:


Game Mode stänger som sagt av alla "onödiga" bildförbättringar för att bilden ska uppdateras snabbare. Det är en "teknik" som finns på många av Samsung skärmar och ska tydligen vara optimerad för Xbox 360. Bilden blir, åtminstone i mina ögon inte märkbart bättre även om man ser en viss förändring i bilden. (jag tycker mest att den blir mörkare)
Även om jag har Game Mode på min TV så låter jag den funktionen vara avstängd då jag inte tycker att den tillför något. Jag tycker även att ljudet låtar burkigare på något sätt när funktionen är på.

Bilden skär inte ner på upplösningen eller andra drastiska åtgärder utan det är mest färgerna och så som blir lite mattare.

Man kan spela PS3 utan problem på en TV med Game Mode.
Heppåre!
Heinz Ketchup
  • 0
men räcker 8 ms för att kunna spela utan att bli arg över bilduppdateringen?
  • 0
Räcker för mig så ja det gör det nog
  • 0
Citerar CrUxZ:
men räcker 8 ms för att kunna spela utan att bli arg över bilduppdateringen?


ja
Heinz Ketchup
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!