Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dröm- och önskespel


Ett riktigt bra Assassin's Creed. Har väntat på det sedan tvåan släpptes.

Red Dead Redemption 2.
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Half-Life 3, ett nytt Resident Evil i klass med RE4, ett First Person (Open World) med en karaktär som kan ha massor av olika krafter, ett Need for Speed med samma uppgraderingsmöjligheter som i Underground 2... typ.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
  • over
  • over
det spelet jag själv sitter o försöker göra
.. red dead redemption 2 , alan wake 2 ,
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
En hybrid av Jurassic Park och Far Cry 3 har jag väntat på sen jag var liten. Det känns som att det skulle ligga helt rätt i tiden nu, tekniken klarar av en stor öppen ö och man skulle kunna ha en del survivalelement som att man måste hitta vatten/mat/skydd för natten. Man skulle bli strandsatt i mitten av ön utan nån aning om var man ska ta vägen och vilken väg som är bäst att ta. Man kan få lite quests på vägen och stöta på andra levande/döda människor med egna planer/behov/föremål. Olika sorters dinosaurier finns vid olika terränger så man får försöka planera och kanske ta en längre väg för att den ev är säkrare. Nu blev det säkert rörigt men hoppas ni fattar
  • 0
Citerar laban005:
En hybrid av Jurassic Park och Far Cry 3 har jag väntat på sen jag var liten. Det känns som att det skulle ligga helt rätt i tiden nu, tekniken klarar av en stor öppen ö och man skulle kunna ha en del survivalelement som att man måste hitta vatten/mat/skydd för natten. Man skulle bli strandsatt i mitten av ön utan nån aning om var man ska ta vägen och vilken väg som är bäst att ta. Man kan få lite quests på vägen och stöta på andra levande/döda människor med egna planer/behov/föremål. Olika sorters dinosaurier finns vid olika terränger så man får försöka planera och kanske ta en längre väg för att den ev är säkrare. Nu blev det säkert rörigt men hoppas ni fattar


Jag förstår! Det låter riktigt underhållande. Jag tror också det skulle fungera med dagens teknik. Tänk på allting som man skulle kunna göra på ön/öarna!
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Beyond Good & Evil 2 såklart!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Röj 2
Färska grönsaker.
  • 0
Citerar AG Jati:
Beyond Good & Evil 2 såklart!


Aldrig förstått mig på Beyond Good & Evil. Vet knappt vad det är för speltyp, eller ens någon information kring det alls... Har jag missat något enormt stort och viktigt spel? ;(

Citerar Farre V:
Röj 2


Fast Röj (1) är ju redan fulländat! ;)
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Ett vuxet och mörkt Zelda, i större utsträckning än MM och TW (originellt, jag vet).

Annars än remake på Donkey Kong spelen, från Country till 64
  • 0
Citerar jensapelle:
Ett vuxet och mörkt Zelda, i större utsträckning än MM och TW (originellt, jag vet).

Annars än remake på Donkey Kong spelen, från Country till 64


Det är inget fel med originella saker och ting! Jag har inte spelat Majora's Mask än, faktiskt, så jag antar att jag inte fått uppleva ett "mörkt" Zelda-spel än. Om man nu inte räknar med Twilight Princess då förstås.
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Half-Life 3, Red Dead Redemtion 2 samt Alan Wake 2 hade varit underbart.
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
Nu verkar ju min dröm eventuellt slå in, nästa far cry kan bli på en ö med dinosaurier!
  • 0
Hmm, har några stycken spel som jag drömmer om.

Hade gärna sett ett spel i samma stil som de äldre Rainbow Six-spelen, vet att Siege är på gång och det ser riktigt lovande ut, men hoppas fortfarande på ett riktigt taktiskt FPS med smart AI som verkligen gör minsta lilla konfrontation ett spel på liv och död.

Drömmer även om ett Ace Combat till Nextgen-konsolerna, som försöker behålla kärnan i serien samtidigt som de faktiskt fräschar upp konceptet. Kanske med VTOL-plan, ännu större operationer, och en story som kan påverkas beroende på vad jag åstadkommer eller inte åstadkommer. Allra helst skulle jag vilja se serien återvända till det alternativa universumet, men har ärligt talat ingenting emot ifall de fortsätter med den alternativa tidslinjen i Infinity. En HD Remaster av de gamla PS2-spelen (kanske eventuellt med Ace Combat 6) hade jag inte sagt nej till heller.

The Elder Scrolls VI önskar jag mig också, vill ha en större värld med betydligt mer djup och som känns mer levande än någonsin tidigare. Att inte bara saker som jag själv gör ska påverka världen, utan även låta olika händelser påverka världen oavsett spelarens närvaro.

Half-Life 3 också naturligtvis, men har ärligt talat gett upp hoppet nu...
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
En Morrowind HD-edition.
  • 0
Citerar Braff:
En Morrowind HD-edition.


Finns det inga moddar?
  • 0
Citerar Braff:
En Morrowind HD-edition.
Citerar Genera:
Citerar Braff:En Morrowind HD-edition.

Finns det inga moddar?


Faktumed att det gör just detta. Två stycken av samma team faktiskt. Jag kan länka nedan den ena är en remake av morrowind i skyrim motorn, den andra är en remake av oblivion i skyrim motorn. Skywind som är morrowind moden kommer först att komma ut. Vet inte när dock men nu kan läsa mer på deras hemsida.

http://tesrenewal.com/skywind-faq

https://www.youtube.com/watch?v=Ql3FNCrYkGU

Jag själv vill se ett total war esque spel i rymden med en galax kanske flera, med stjärnor, planeter som roterar mer eller mindre realistiskt. Jag vill se real taktiska strider i rymden, och på planeter, med alla möjliga typer av fordon och infanteri. Som då är väldigt lätta att designa själv och förändra. Skala och detaljer i en skön mix på galactisk nivå
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
En nytt Jack & Dexter hade varit najs.
  • 0
Ett nytt Bubsy..
What could POSSIBLY go wrong?
  • 0
- Nästa spel i Ico/SotC-universumet. Nästa sak vi hör från Team ICO är väl att de håller på att flytta över den till PS5.

- Warcraft 4. Trean är kanske mitt favoritspel och även om WoW är trevligt så har det inte en suck mot RTS-spelen.

- Half-Life 3. Inget större fan av FPS men HL2 är ändå ett av mina favoritspel. Valve är mina husgudar.
Do you have any good old ham?
  • 0
  • Pwm
  • Pwm
Precis som användarna här ovan så har jag sedan barnsben drömt om ett mäktigt story baserat dinosaurie spel. tänk er skaparna bakom alien isolation fast i jurassic parks universum. Open world, överlevnad, loota , stor fokus på story!!!

Annars så är det Shenmue 3 och Half life 3. skulle dessa diamanter släppas så kan man dö lycklig.
  • 0
Finns många många önskespel.. Men kan skriva några..

Skulle velat se en HD version av Outbreak File 1 och 2. Helst inget nytt spel utan bara original spelen från PS2 som fungerar online.

Skulle även vilja se ett 'Theme Park World' aktigt spel från Nintendo med Wario och Waluigi, haft den idén ganska länge. Skulle vara roligt att testa attraktionerna och kunna se från ögonen med gamepaden.. Lite flummig idé men skulle bli överlycklig.

Wario World 2 till Wii U vill jag också ha.

Crash Bandicoot 4 av Naughty Dog skulle vara drömmen!! Och givetvis till PS4.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!