Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Den officiella tråden för Skräckspel!


mm, men ja vill spela tillsammans
Die hard or die trying
  • 0
Spelar Dead Space nu. Väldigt mysigt i höstmörkret
  • 0
F.E.A.R Fy vad läskigt. Jag kunde inte sova!
Ett plattforms spel? En plattform för spel!
  • 0
Alla pratar bara om skräckspel där man har en massa olika vapen att ta till men testa istället Amnesia. Där har ni ett äkta skräckspel som faktiskt är läskigt. Det är mörkt, kuslig stäming, obehagliga ljud och när ett monster kommer blir man helt panikslagen. Om ni inte blir rädda av det blir ni inte rädda av något annat heller. F.E.A.R och RE är ingenting om man jämför.
  • 0
instämmer, jag har fortfarande inte vågat spela klart det, samlar mod.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Silent hill och Condemned serierna måste vara de bästa och läskigaste jag kört. Längtar ordentligt efter nytt i båda serierna!
Step into the bumper.
  • 0
Det är konstigt att jag älskar skräckspel men avskyr skräckfilm. Iaf rysare med äcklig skit. Lite spännande är såklart gött men ärinte för skräckfilm. Men skräckspel, med diverse pirrmoment och groteska monster och hej å hå vill jag ha. Dock har jag inte spelat mycket skräck och det skämms jag för. Är sen RE4 som jag upptäckte att jag älskar skräckspel.

Nån som har det samma?

Nu vet jag vad vissa vill säga, RE4 är inte skräck... Men det anser jag. Ja det är mycket mer action än innan och det älskar jag också men tycker fortfarande iaf det spelet gav många oroliga moment. Det är kansle fruktan av att ens karaktär ska dö som är störst här. Och då kanske man kan förstå varför jag mer än föredrar spel ist för film. I film tittar man bara på, i spelet är du karaktären.

Jag har ett helt smörgåsbord med skräckspel att ta igen innom en snar framtid.
May the ki be with you...
  • 0
Rekommenderar folk som vill sätta sin skräcktröskel på prov att testa Penumbra och Amnesia: The Dark Descent.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!