Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

React. Kill. Repeat. [RKR] - Killzone SF


Jag kan defenitivt tänka mig joina
  • 0
Ja!

Kommer köpa detta vid release. Mitt PSN-ID är havetx.
  • 0
  • Zior
  • Zior
Jättesjyst att fråga mig om jag vill vara med. Tyvärr så kan jag inte riktigt =S Jag är tyvärr inte alls sugen på några fler konsoler då jag tycker de går lite utför med vad dem faktiskt är till för och samtidigt så är skolan prio 1 och jag slutar osftast 12 på kvällen om inte 3 på morgonen, så jag kan tyvärr inte. Det jag kan dock, är att önska er alla lycka till och om jag någonsin skulle komma på andra tankar och ni fortfarande kör något spel så kan ni absolut se mig som med. =)

Ha det bra allihop och äg lite för min skull också!
Livet blir nog kanske värt allt en dag...
  • 0
PS4an slutsåld.. Ska försöka få tag på begagnad..
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Om någon vill spela lite shadowfall kan ni adda mitt psn id: Drugs_bunny89
  • 0
Citerar Österberg:
Om någon vill spela lite shadowfall kan ni adda mitt psn id: Drugs_bunny89


vi kan spela lite framåt kvällen imorgon om du vill? mitt psn id: SytruZ
  • 0
sure lägg till mig bara så ska vi nog kunna ordna det
  • 0
postar ett svar som jag skrev till en GR användares "recension" av KZSF. Vad tycker ni andra som lirat detta sedan releasen?

nu har jag inte spelat jätte mycket MP (kanske 8 timmar) men att säga att det påminner om COD är fel tycker jag. kanske om man bara kör TDM men inte om man kör Warzone. jag har själv spelat mycket cod senaste åren. körde även KZ2 och KZ3 när det begav sig. I KZSF kan jag absolut inte springa omkring och äga så som man gör i COD utan man axlar sin roll man väljer och spelar därefter. då går det som bäst. denna multiplayer, precis som dem tidigare i KZ, kräver nästan att man lirar med några polare eller har tur att man hamnar i ett lag där dem vet hur man spelar. för sammarbete är a-o om man ska lyckas och ha kul med detta spel. man måste ha folk som återupplivar och folk som vet dem bästa placeringarna för spawnpunkter. tycker att KZSF påminner mer om KZ2 än vad KZ3 gjorde. det tar mycket längre tid att döda fienderna nu än vad det gjorde i KZ3. dock saknar jag den riktigt skitiga känslan från KZ2 och tyngden i vapnen även om detta spel är ljusår tyngre än CoD och betydligt tyngre än BF4.

ps: kan tillägga att mitt största problem med detta spel är menysystemet. det är väldigt rörigt. tror t.o.m att det inte går att ha ett party med polare???
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Citerar beat_strandh:
postar ett svar som jag skrev till en GR användares "recension" av KZSF. Vad tycker ni andra som lirat detta sedan releasen?

nu har jag inte spelat jätte mycket MP (kanske 8 timmar) men att säga att det påminner om COD är fel tycker jag. kanske om man bara kör TDM men inte om man kör Warzone. jag har själv spelat mycket cod senaste åren. körde även KZ2 och KZ3 när det begav sig. I KZSF kan jag absolut inte springa omkring och äga så som man gör i COD utan man axlar sin roll man väljer och spelar därefter. då går det som bäst. denna multiplayer, precis som dem tidigare i KZ, kräver nästan att man lirar med några polare eller har tur att man hamnar i ett lag där dem vet hur man spelar. för sammarbete är a-o om man ska lyckas och ha kul med detta spel. man måste ha folk som återupplivar och folk som vet dem bästa placeringarna för spawnpunkter. tycker att KZSF påminner mer om KZ2 än vad KZ3 gjorde. det tar mycket längre tid att döda fienderna nu än vad det gjorde i KZ3. dock saknar jag den riktigt skitiga känslan från KZ2 och tyngden i vapnen även om detta spel är ljusår tyngre än CoD och betydligt tyngre än BF4.

ps: kan tillägga att mitt största problem med detta spel är menysystemet. det är väldigt rörigt. tror t.o.m att det inte går att ha ett party med polare???


Jag har själv lagt cirka 5-6 timmar men om du jämför Shadow Fall med säg.. Killzone 2 så är det natt och dag skillnad på hur du spelar dessa två spel. Shadow Fall är mer likt CoD men Killzone som serie är relativt olik ändå (inte minst när man lirar Warzone).

Men främst beror det på skillnaden i gunplay. I Killzone 2, när jag ser en fiende, så hukar jag mig och skjuter med bursts för att försöka få headshots samtidigt som jag försöker "dansa" runt för att undvika skott.

I Killzone SF, när jag ser en fiende, så drar jag upp vapnet (aim down the sight) och håller i skjut knappen tills han dör. Jag hoppas att jag får det första skottet för oftast räcker det för att döda motståndaren.

Det är där det fundementala varierar mellan just dessa två spel och varför jag anser at Shadow Fall påminner mer om CoD än vad Killzone 2 gjorde. Med det sagt så är Shadow Fall självklart inte CoD. Men det är det närmsta jag kan relatera till när det gäller just denna förändring.

Samtidigt kan du inte neka att en hel del av banorna är tighta korridorer och inte direkt lika öppna som en drös av banorna i Killzone 2 var. Själva ban designen påminner också om Call of Duty, även om det finns några enstaka som skiljer sig.

Ska dock tilläggas att jag faktiskt har lite kul. Tror det beror lite på vilken lobby man hamnar i och om personerna som spelar hjälps åt
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Håller med dig litegrann Peddi. Men jag tycker faktiskt att just det där med att bursta etc är lika väsentligt idag om du vill vara säker på att döda din fiende först. visst har det blivit enklare att "spraya" men tycker det iaf är svårare än det var i KZ3 t.ex.

banorna har jag inte ritkigt lärt mig men många av dem banorna jag kört är ganska öppna och då är det verkligen Killzone känsla i spelet men som du skrev så finns det endel korridors banor och då är det en ny känsla. inte COD dock ;)
bästa är ju att banorna är väldigt balanserade. dem är i stort sett en spegelbild på varandras sidor. det är bra för en tävlingsinriktad shooter som KZ
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Citerar beat_strandh:
Håller med dig litegrann Peddi. Men jag tycker faktiskt att just det där med att bursta etc är lika väsentligt idag om du vill vara säker på att döda din fiende först. visst har det blivit enklare att "spraya" men tycker det iaf är svårare än det var i KZ3 t.ex.

banorna har jag inte ritkigt lärt mig men många av dem banorna jag kört är ganska öppna och då är det verkligen Killzone känsla i spelet men som du skrev så finns det endel korridors banor och då är det en ny känsla. inte COD dock ;)
bästa är ju att banorna är väldigt balanserade. dem är i stort sett en spegelbild på varandras sidor. det är bra för en tävlingsinriktad shooter som KZ


Känner att det är ungefär likadant som i KZ3 kring burst fire. Kanske krävs en aning mer i SF, men hip fire känns mindre relevant än t.om. KZ3 (dock varierar detta beroende på vapen).

I KZ2 var det nästan omöjligt att skjuta med precision när man höll in skjut knappen (för att inte tala om att aiming down the sights led till att man blev disorienterad så länge man inte stog helt stilla och det var på ganska långt avstånd).

Banorna som jag älskar allra mest i Killzone som serie är Saluman market, Helghast industries, Pyrrhus Ryse, Corinth crossing. Dessa banor har centrala områden där krig brister ut, speciellt beroende på de olika objectives som är aktiva under warzone. Mestadels av KZ SF är antingen chaos vid ena lagets spawn (spawn trapping med andra ord, vilket inte är exklusivt till något Killzone men men...), eller vid några få lägen: små områden där man ska placera charges för search and destroy etc.

Det hela känns inte lika underbart som Killzone 2 gjorde och jag saknar den känsla av att se hela laget vid din sida, samtidigt som man möter alla andra fienden och bara njuter av kroppar som flyger vänster och höger i ett öppet fält. Tittar du ut så kommer du dö ganska direkt och det är det som gör det lite tråkigt. Finns ju t.ex. en Sniper jag lirar med ibland som är 1 shot kill (och kräver reload efter varje).

GG borde släppa KZ2 till PS4 fan. Det är ju tydligt att dem inte vill göra ett spel likt Killzone 2 längre och det är synd.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Någon som vet hur man låser upp lucas kellans vapen som man kan göra charge sniper som secondary?
i'll Be Back
  • 0
Citerar Peddi93:
Citerar beat_strandh:Håller med dig litegrann Peddi. Men jag tycker faktiskt att just det där med att bursta etc är lika väsentligt idag om du vill vara säker på att döda din fiende först. visst har det blivit enklare att "spraya" men tycker det iaf är svårare än det var i KZ3 t.ex.

banorna har jag inte ritkigt lärt mig men många av dem banorna jag kört är ganska öppna och då är det verkligen Killzone känsla i spelet men som du skrev så finns det endel korridors banor och då är det en ny känsla. inte COD dock ;)
bästa är ju att banorna är väldigt balanserade. dem är i stort sett en spegelbild på varandras sidor. det är bra för en tävlingsinriktad shooter som KZ

Känner att det är ungefär likadant som i KZ3 kring burst fire. Kanske krävs en aning mer i SF, men hip fire känns mindre relevant än t.om. KZ3 (dock varierar detta beroende på vapen).

I KZ2 var det nästan omöjligt att skjuta med precision när man höll in skjut knappen (för att inte tala om att aiming down the sights led till att man blev disorienterad så länge man inte stog helt stilla och det var på ganska långt avstånd).

Banorna som jag älskar allra mest i Killzone som serie är Saluman market, Helghast industries, Pyrrhus Ryse, Corinth crossing. Dessa banor har centrala områden där krig brister ut, speciellt beroende på de olika objectives som är aktiva under warzone. Mestadels av KZ SF är antingen chaos vid ena lagets spawn (spawn trapping med andra ord, vilket inte är exklusivt till något Killzone men men...), eller vid några få lägen: små områden där man ska placera charges för search and destroy etc.

Det hela känns inte lika underbart som Killzone 2 gjorde och jag saknar den känsla av att se hela laget vid din sida, samtidigt som man möter alla andra fienden och bara njuter av kroppar som flyger vänster och höger i ett öppet fält. Tittar du ut så kommer du dö ganska direkt och det är det som gör det lite tråkigt. Finns ju t.ex. en Sniper jag lirar med ibland som är 1 shot kill (och kräver reload efter varje).

GG borde släppa KZ2 till PS4 fan. Det är ju tydligt att dem inte vill göra ett spel likt Killzone 2 längre och det är synd.


jag älskar KZ2 också. och förstår precis vad du pratar om MEN jag trodde inte heller att KZSF skulle bli ett nytt KZ2 utan sitt egna spel och det tycker jag dem lyckats bra med. Jag har väldigt kul när jag lirar detta spel och det är huvudsaken ;)
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Nu har jag en PS4a! köper KZ inom kort!
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Hehe, detta var ett tag sen (ännu en gång).
Såg inte ditt PM förrän nu marcus. Själv har jag ingen PS4, men kommer förhoppnings kunna införskaffa en någon gång efter jul. KZSF köps självklart i samma veva. Då kan ni lugnt räkna med gamle Döds-Douche™
"Shootin's easy if you got the right gun"
  • 0
när hade ni tänkt att vi skulle börja?
  • 0
Citerar beat_strandh:
MEN jag trodde inte heller att KZSF skulle bli ett nytt KZ2 utan sitt egna spel och det tycker jag dem lyckats bra med. Jag har väldigt kul när jag lirar detta spel och det är huvudsaken ;)

Fair enough Jag tycker att de borde åtmistone lyckats bättre med SP när de ändå höll på och göra en "reboot" men så blev det inte enligt mig. MPn är kul men jag tröttnar efter någon få match eller så.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar demetri13:
när hade ni tänkt att vi skulle börja?


Läste att GG håller på att lägga till klanstöd nu, men jag köper spelet snart så ska checka in det då.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Fan, om det finns några trevliga filurer som lirar detta spel någelunda seriöst är det bara att adda mig. samma namn på PSN som här.

kommer inte att joina RKR då jag inte vet när och så jag kan lira. dessutom lirar jag redan andra spel med MHB "klanen" men dem är inte så sugna på nya KZ så jag är ganska ensam just nu *sadface* ;)
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Alla adda mig på PSN: Mackan_1991
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Hmm, tänkte bara kolla in Köp- och sälj forumet och så ser jag att RKR kommer återupplivas. Skulle vara najs att börja lira med RKR igen, hade verkligen skitkul med er grabbar. Första seriösa klanen jag var med i tills Bad Company 2 kom ut och tog mig med storm. Sen Battlefield 3. Gillade inte KZ3 lika mycket som KZ2.

Marcus, med tanke på att affärerna och lagrarna är tömda på PS4:or så kommer jag inte kunna lira tills det kommer fler konsoler på lager. Dock är Killzone 4 och Battlefield 4 redan givna köp för mig! Nu när du har spelet, kan du ge lite info om hur spelet är spelmässigt jämfört med 2:an och hur klanstöden ser ut?
Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv.
  • 0
Tyvärr är det svårt för många att få tag på PS4/KZ och sedan har inte spelet klanstöd ännu, det skulle patchas till har jag läst, men när vet jag inte. Förövrigt tycker jag inte spelet är så där jätte imponerande. Banorna passar inte för klanmatcher, de känns mer som run and gun banor, ala Call of Duty.. tyvärr. Vi får se när klanstödet patchas in!
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
du har inte spelat dem tillräckligt mmmarcus (du får slita dig bort från BF4 ;)
dem passar utmärkt till clanmatcher. jag har kollat lite "clan" matcher på youtube och det ser ruskigt kul ut. Mycket tack vare spawnbeacons som är ett lyft i detta spel. bättre än 2:ans t.o.m då dem inte syns lika väl utan kräver lite uppmärksamhet för att avslöjas.

banorna är även designade för att vara balanserade vilken dem även är. absolut inte som COD. de ser nästan identiska ut från båda basarna etc...

jag skrev förr att jag inte kunde joina eran klan men om ni vill kan ni skriva upp mig som reserv. spelar mycket och är ganska duktig, spelar oftast spawn support ...
men jag kan inte passa scheman osv men skulle jag vara online och ni behöver en man så ställer jag upp (MHB kommer inte ha någon klan, det är bara jag och Morlock som spelar)

clanstödet borde patchas in i januari/februari.
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!