Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

React. Kill. Repeat. [RKR] - Killzone SF


Nästa generation närmar sig med snabba steg och det är dags för att återuppliva RKR. För er som är nya på Gamereactor är RKR en klan som var väldigt aktiva i Killzone 2. Vill ni läsa lite historik och få en nostalgi känsla länkar jag tråden nedan.
http://www.gamereactor.se/forum/?forum=2&thread=128088

Jag tänkte mest kolla om det finns intresse att återuppliva klanen. Recensionen på Killzone Shadow Fall kom idag, den kan ni läsa här: http://www.gamereactor.se/recensioner/132244/Killzone%3A+Sha
dow+Fall/


Det verkar som att spelet stödjer klaner på ungefär samma sätt som i Killzone 2. Detta fick vi även bekräftat av Petter i kommentarsfältet av recensionen.
Detta bidrar med en helt annan dimension till multiplayer delen. Känslan att faktiskt vara delaktig i ett lag och strida tillsammans för att vinna matchen är riktigt belönande.

Hur exakt allt kommer skötas kommer jag gå igenom vid ett senare tillfälle.
Vilka som kommer bli ledare (matchledare osv) över klanen, krav för att gå med och alla andra frågor kommer bli besvarade när väl spelet är släppt.

Det jag vill fråga medlemmarna på Gamereactor är:

Är du intresserad av att hängivet bli medlem i RKR och representera Gamereactor på slagfältet? I så fall skriver du bara "JA" som kommentar. Ett absolut krav är dock att du är född innan år 2000.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
ofc
"I've made a huge mistake
  • 0
Ja för fan! Är helt på det, hoppas bara det inte blir som med Killzone 3.
The knife master
  • 0
Kanske!

Värsta fall så kanske vi kan sätta upp en klan match någon gång mellan RKR och VGChartz som jag möjligtvis lär vara med i

(Tack gode gud att de inte glömde klan support som i 3an förövrigt...)
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Lätt, kmr gå pro i detta efter några månader
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Ett absolut krav är dock att du är född innan år 2000.

Spelet har ju en åldersgräns på 16 år uppåt dock? 1997 bör vara en bättre gräns Jag kan haka på lite senare när jag skaffar spelet i jul förmodligen!
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
JA. Låter bra. Jag är med. Oftast är det roligare att spela kompetitivt om man representerar något man gillar.
Vad kommer detta att innebära dock?
What could POSSIBLY go wrong?
  • 0
Citerar Danny 217:
Citerar mmmaarcus:Ett absolut krav är dock att du är född innan år 2000.
Spelet har ju en åldersgräns på 16 år uppåt dock? 1997 bör vara en bättre gräns Jag kan haka på lite senare när jag skaffar spelet i jul förmodligen!


Vi hade unga killar med i KZ2 som var riktigt duktiga! Det viktigaste är att man följer laget och kommer i tid. Jag tror en 14 åring kan klara av det

Tillagt 2013-11-13 22:54:
Citerar Snake_Nox:
Vad kommer detta att innebära dock?


Vi kommer anmäla oss till matcher/ turneringar och ha "träningar". Dvs en server där vi lirar alla medlemmar på bestämda tider för att spela ihop oss.

Matcher skapas av spelet och en lobby startar 15 min innan matchen börjar. Så alla samlas upp i lobbyn innan och väljer klasser och taktik snackas igenom. I stora drag
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
JA! (Dock ingen mästare...)
Nintendo: SW-7546-1138-0998 Sony: Dahlhagg Microsoft: MaD MozZarella
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Vi hade unga killar med i KZ2 som var riktigt duktiga! Det viktigaste är att man följer laget och kommer i tid. Jag tror en 14 åring kan klara av det

Allright grymt
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
JA! Var med rätt sent in på Killzone 2, men hade riktigt kul att spela med er.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
RKR gör mig fan sugen på PS4.

Tänka sig att en var 15 år när jag började lira med RKR i kz2 och nu fyller 20 nästa år och har flyttat och pluggar på universitet.

Nostalgin flödar <3

Älskar er alla.

Förutom Subkez.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  • 0
Citerar JooJJe:
Älskar er alla.

Förutom Subkez.


RDR..
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Hade gärna varit med, men har inga planer på att köpa PS4 i år. Kan återkomma om klanen fortfarande är aktiv när jag väl skaffat konsolen.

Bra initiativ! Behövs fler GR-klaner i dagens spel.
  • 0
Visst men betyder detta att man träffas personligen eller kommer allt att ske genom voicechat typ Skype?
  • 0
Om klan-läget är lika bra som i KZ2 kommer jag med stor sannolikhet köpa en PS4 och joina RKR igen!
RKR- AdherentMartin - RKR Summer Awards. Best Medic & Player
  • 0
Vet inte vad detta gör i övrigt. Flyttar till spel.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar demetri13:
Visst men betyder detta att man träffas personligen eller kommer allt att ske genom voicechat typ Skype?

Måste vara voice chat
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
hänger gärna på
  • 0
Voice chat via PS4an.
När Vi lirade KZ2 träffades faktiskt folk utanför spelet och gjorde nya vänner irl
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Klart man ska vara med här!
i'll Be Back
  • 0
Herregud det var längesen vi var igång med RKR! The good old days haha
Time is like a fuse. It's short and burning fast!
  • 0
3 dagar kvar idag !!!
  • 0
Vill vänta och se om jag tycker om spelet innan jag ansöker om att joina en klan. Får se hur det går med det helt enkelt!
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!