Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Misslyckade spelköp


  • Missing Avatar
  • Xela
Driv3r.

Roliga var att jag vägra fatta att det var kasst!
vad tror du?
  • 0
helt klart Vagrant story inte för att spelet var dålig utan att jag fick lov att betala 300kr för ett medel spel!
Sega forever! Vad fan är 1337?!
  • 0
Det har väll hänt att jag gjort ett dåligt spelköp, men annars så är jag väldigt noga med vad jag köper och jag köper heller lldrig PC-spel.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
  • Missing Avatar
  • DEUS
Lilla TV-huset, SVTs första satsning inom datorkoncernen, var det absolut dummaste köp jag någonsin gjort. Jag var väl runt 8-9 när jag köpte det.
Sedan har vi ju det eviga bottennappet Driv3r, med sin horribla stavning...
Jag har slutat på forumet
  • 0
JAG gillar det inte!!!
Sega forever! Vad fan är 1337?!
  • 0
  • Missing Avatar
  • Ein
Metroid Prime
KOTOR
Transformers

Urrrk. Spel som fått jätte bra betyg men som inte alls passa mig.
/Ein
  • 0
Jag betraktar mitt köp av Doom 3 som tämligen misslyckat. Tycker mig ha en hyfsad monstermaskin men spelet hackar på alla inställningar över 800*600 och medium.
Ska iväg ovh köpa HL 2 nu, man kan bara undra.
The Cunt Of Monté Christo
  • 0
[Murdoc] Varför köper du aldrig PC spel PC regerar ju.
  • 0
Därför att spelen kanske inte fungerar ordentligt på hans dator? Det problemet har jag, jag skulle behöva mer RAM-minne (har ca 500) och förbättra grafikkortet, så att jag skulle kunna köra Doom3 och spel på en bättre nivå...
  • 0
Mitt sämsta inköp Spliter Cell, och min SonyEricsson Z200! Är visserligen inte ett spel men det suger ändå! Angående Spliter Cell så var det för tråkigt och för slött tempo. Ush nä fy!
Mind the gap! What fucking gap?
  • 0
Europa Universalis, jag varnar ta inte på det spelet och kolla inte ens på det för guds skull

Jag gjorde en STOR tabbe när jag köpte de för ca 250 och upptäckte att spelet var så jävla sten trist.


KÖP DET INTE
Skiter fullständigt i om EA spel laddas ner eller ej, cmon pirates work work
  • 0
Mitt sämsta köp är Terranigma till SNES.
Jag köpte det för 401 kronor, plus 40 kronor frakt.
Det jag visste då var att spelet var på tyska. Det jag inte visste var att min tyska är (trots 6 års av skol-tyska) värdelös.
450 kronor för något su inte förstår, nay...
I am Error, Disasterrific
  • 0
True Crime: Streets of L.A. till GC för 599 kr på releasedagen.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
"Marsan: Var det? Var lite sugen på att köpa det (hittade det för typ en hundring), men då kanske man ska låta bli."

Betalade 79kr för det spelet till PS2 (finns det till något annat format?) och det underhöll mig i cirka 7-8 minuter. Alltså nästan ingen tid alls, kan även tillägga att det priset gällde Julen 2002, drygt 3 år sedan.
  • 0
Här är alla misslyckade spelköp jag gjort som jag kan minnas. Som ni kan se är det ganska många.

NFS: Most Wanted (NDS)
Anothercode: Two memories (NDS)
Twisted Metal: Head on (PSP)
Wipeout Pure (PSP)
F-Zero (GBA)
GTA: Advance (GBA)
Medal of Honor: Frontline (GCN)
Medal of Honor: Risingsun (GCN)
Metroid Prime (GCN)
Resident Evil Zero (GCN)
Buffy The Vampireslayer (Xbox)
Swat: Global strike team (XBox)

Misslyckade köp för cirka 5500:-
"Nu får vi en politik där det lönar sig bättre att vara frisk och ha ett arbete än att vara sjuk och arbetslös" - Lars Ohly
  • 0
Du köpte alltså varje spel för genomsnittspriset 450;-!
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Medal of Honor Frontline kan man väl inte klaga på...
  • 0
Och varför köpte du Rising sun om du nu inte gillade Frontline?
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Min lista:


Mickeys Speedway USA (N64)

var rätt ung och dum när jag köpte det för de dryga 700 spänn

Halo 2 (Xbox)

Kass bildskärms uppdatering samt urtråkig kampanj. La ut 680 spänn på skiten

Army Men RTS (PC)

Tyckte det var kul en vecka. Kostade 300 spänn

WRC II (PS2)

Kontroll formgedd av babianer och körkänsla anno 1999.
kostade 300 spänn

Gran Turismo 4 (PS2)

Om jag inte hade varit så smart och köpt det på Play.com hade jag varit 200kr extra fattigare. Det enda som är posetivt med spel är grafiken. Det negativa: Körkänslan suger, AI anno 1995, mediokert spelupplägg, dumma körövningar, ingen skademodellering, inget onlinestöd.
Det kostade 280kr

GT4 Suger bättre än en H*ra!
Att spela Bilspel med piltangenter, är som att spela FPS-spel med handkontroll
  • 0
Jag köpte Max Payne till xboxen när det kom ut. Visst, inget dåligt spel i sig men inte alls lika bra som till PC. Och jag hade redan spelat det en hel del till PC. Det köpet ångrar jag. Har spelat igenom det en gång, sen aldrig mer. Återspelnigsvärdet var inte alls lika högt som till PC, plus att Halo var det stora spelet för mig så den finska snuten blev bortglömd.
Fatality
  • 0
Några väldigt misslyckade spelköp som jag har tyckt om i början men som jag nu ångrar att jag köpte.

Loco Roco (PSP)
Street Fighter Alpha 3 Max (PSP)
Pro Evolution Soccer 5 (PSP)
Fable (XBOX)
The Sims 2 (PC)
Guild Wars (PC)

Guild Wars är så extremt tråkigt. Värst av alla spelköp jag gjort - någonsin.
Till hur många personer räcker 1 liter sås?
  • 0
mitt sämst måste vara när jag köpte NHL 04 begangnat på eb gams i lindköping och sivan var helt jävla repe
!quote- Forever
  • 0
Mina tabbar när det gäller spelköp:

Super Monkey Ball 2 (GCN)
Trodde det var det perfekta spelet.
Jag gillar pussel spel och dessutom så skulle Super Monkey Ball 2 erbjuda ett par hyfsade partyspel.
Det enda som funkar är typ Monkey Billards 2, resten är värdelöst.
Enspelarläget är väl spännande egentligen, men jag tröttnade rätt fort.
Kan inte fatta att det fått 8.5-9 av 10 av nästan hela nätets recensenter.
Det var surt använda 289 kronor som kunde lagts på något annat...

NBA Street V3 (GCN)
Askul ett tag men man tröttnar på allt överdrivet och allt bling i det hela efter ett tag.
Sen att man inte kan ändra svårighetsgraden i karriärsläget är också tråkigt, har inte ens avslutat min
(Har väl halva kvar och vinner redan alla matcher med 21-0 i princip)
Billigt iaf, 120 spänn

Dragonball Z Bodukai (GCN)
Ganska kul spel. Gillade Story-Mode läget, men efter ett tag är inte ens två mot två kul.
Mr. Satan story livade upp lite iaf.

edit:
Min kompis köpte Baldurs Gate på GAME och fick bara 2 CD-skivor av 4 eller något och gick tillbaka.
När han förklarade situationen sa de att han hade snott dem! JAg tror dock det löste sej efter mycket tjafs
Jag köper i stort sett alla spel från Webhallen
  • 0
wraaaaaaaaaaaaaaaaah hata game..det samma hände mig...dom svinen sa att jag blev informerad när jag köpte spelet (vilket jag inte blev) och som tröst så gav dom mig ett demo på call of duty 2 vafan då, ett demo som man ändå skaffar sig gratis på internet..........
Kasta inte sten i glashus pojk!
  • 0
Gavling: Besviken över Metroid Prime??

Jag belev nyligen påprackad RE2 till GC för 300:-, lämnade tillbaka det senare och köpte MGS3 och RCT2 för samma pris. Det blev mitt bästa spelköp istället
Det måste vara jobbigt att sova, man är ju så trött när man vaknar
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!